Compressor koelbox in de winterstalling?

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
j0rrit
Berichten: 27
Lid geworden op: za 8 dec 2018 11:43

Compressor koelbox in de winterstalling?

Bericht door j0rrit » wo 24 aug 2022 14:28

Onze caravan mag binnenkort weer terug naar de stalling voor zijn welverdiende rustperiode in de winter.

Nu hebben wij dit jaar voor in de voortent een grote compressor koelbox gekocht (Tristar KB-7246DW). Eigenlijk wil ik deze vanwege zijn formaat in de caravan laten staan zodat ik hem niet op zolder hoef op te ruimen. Echter is onze caravanstalling keurig overdekt in een grote schuur maar niet per se vorstvrij in de winter. Ik heb de Tristar documentatie er even op nageslagen maar daar wordt niks vermeld over vorstvrij bewaren.

Waar doe ik goed aan? In de winter toch thuis op zolder bewaren of kan een dergelijke koelbox tegen vrieskou? In de caravan zelf zit immers ook een koelkast ingebouwd. scratch.gif

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Compressor koelbox in de winterstalling?

Bericht door cortrans » wo 24 aug 2022 14:33

Bij ons blijft hij gewoon in de caravan achter, geen probleem.
Wij doen wel altijd een washandje tussen de klep zodat het binnen in niet muf gaat ruiken
Laatst gewijzigd door cortrans op wo 24 aug 2022 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18309
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Compressor koelbox in de winterstalling?

Bericht door deusjevo » wo 24 aug 2022 14:33

Die van ons heeft zonder problemen een jaar of 8 gewoon in de caravan in de stalling gestaan
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Compressor koelbox in de winterstalling?

Bericht door Ab » wo 24 aug 2022 14:43

De mijne staat al een jaar of 6 in mijn tuinhuis annex mancave.
Geen probleen.
Evt koffiezetters en Senseo of vergelijkbaar moet je er wel uithalen.
Geysertjes ook, indien aanwezig.
Kortom: alles waar water in kan achterblijven. Vergeet ook de boiler niet. Die moet echt leeg.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

j0rrit
Berichten: 27
Lid geworden op: za 8 dec 2018 11:43

Re: Compressor koelbox in de winterstalling?

Bericht door j0rrit » wo 24 aug 2022 15:13

Oké, bedankt voor de bevestiging. Dan blijft de koelkast mooi in de caravan. thumbup.gif
Ab schreef:
wo 24 aug 2022 14:43
Kortom: alles waar water in kan achterblijven. Vergeet ook de boiler niet. Die moet echt leeg.
Ook belangrijk om niet te vergeten inderdaad. Ik blaas de leidingen altijd door met een compressor en een stuk binnenband + ventiel om de keuken- en toiletkraan.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”