Caravan zoektocht

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan zoektocht

Bericht door deusjevo » di 11 okt 2022 13:14

Xecto schreef:
di 11 okt 2022 10:51

[mention]deusjevo [/mention] jij zegt eigenlijk dat ik dat lijntje van de 2 er even bij moet knutselen? Afbeelding en dan bellen dat ik niet snap waar ze t over hebben Afbeelding volgens t ‘rapport van onderzoek’ moet ik de tekortkomingen ook binnen 8 weken verhelpen en door de RDW laten controleren Afbeelding
Nee, nu absoluut niets meer aan doen, komt vast goed
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Caravan zoektocht

Bericht door Xecto » di 11 okt 2022 21:27

Voor de liefhebber wat plaatjes van de binnenkant Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Arthurj
Berichten: 668
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Caravan zoektocht

Bericht door Arthurj » di 11 okt 2022 21:57

Ruimteschip 'Galaxy' knipoog.gif

Maar prachtig hoor thumbup.gif
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Caravan zoektocht

Bericht door SBerend » di 11 okt 2022 22:04

Ook nog een ladder bij de bedden voor de Kids.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Caravan zoektocht

Bericht door Xecto » wo 12 okt 2022 16:47

Laddertje zie je nog nét zitten op de laatste foto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan zoektocht

Bericht door dieseltijger » wo 12 okt 2022 18:26

Hé....mooie, ingetogen inrichting. Niet verkeerd, geen bling-bling.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sailor wim
Berichten: 2680
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Caravan zoektocht

Bericht door sailor wim » wo 12 okt 2022 19:27

Mooi heel mooi, niks hoogglans dat is lekker handig met kids.
Mooi reizen gewenst.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Caravan zoektocht

Bericht door Xecto » wo 12 okt 2022 20:29

We hebben ook nog Nomads bekeken, maar die hebben inderdaad net iets teveel bling, donkerder hout en leer op de verkeerde plekken Dit is meer onze smaak :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan zoektocht

Bericht door dieseltijger » wo 12 okt 2022 20:36

Ja, geen bling - maar ook niet een "bejaarden inrichting". Ik weet niet wat het is - maar op een of andere manier vind ik het een aansprekende caravan. De drie bedden, die indeling, gewoon mogelijkheden en gezelligheid. Leuk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan zoektocht

Bericht door Chris » wo 12 okt 2022 21:48

Psies... niet glad en glibberig....
Mooi en rustige entourage... size vliegdekschip. thumbup.gif

p.s.
Mijn auto is ook een import... Zweden.
Ook daar ging in Den Bosch wat mis met het VIN nummer.... nu had de RWD een type foutje gemaakt.
Heeft ook 3 weken geduurd voor het opgelost was..
En dat was voor corona...
Ook mijn ervaringen met die gasten zijn niet de meest fijne.....maar het kwam wel voor elkaar...op ambtenaren tempo awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Arthurj
Berichten: 668
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Caravan zoektocht

Bericht door Arthurj » wo 12 okt 2022 22:08

[re.gif]

Bewust RWD of ook een tiepvautje.... scratch.gif mrgreen.gif
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan zoektocht

Bericht door dieseltijger » wo 12 okt 2022 22:15

Er zitten meer kanten aan. Betrokken geweest bij de Nationale Auto Pas. Bij invoer van de kilometer stand wordt gedetecteerd dat je auto eigenlijk een omgekatte auto is. Of bij import blijkt bij de keuring het VIN niet bij de auto te horen, of dat er van twee auto's één is gemaakt. Of dat er onder een ietwat vervaagd nummer na een behandeling met zuur een ander ingeslagen nummer zichtbaar wordt.

Wat de RDW dan doet is niet in het kentekenregister opnemen. En dan breekt de pleuris uit, want de koper gaat dan stennis schoppen bij de verkoper. Ik ken ze als waakhonden. Gelukkig.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 609
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Caravan zoektocht

Bericht door E.T. » wo 12 okt 2022 23:00

[re.gif]

Ik heb het meegemaakt bij mijn Volvo Amazon, bij de digitalisering van het kentekenregister is er een typefout gemaakt door het RDW. Dit probleem was makkelijk aan te tonen met het originele kentekenbewijs en was ook snel aangepast. Ik moest daarbij ook een foto opsturen van het chassisnummer en daar was te zien dat ooit eens iemand in zijn/haar enthousiasme één cijfer van de vin had “herslagen”, dit riep vraagtekens op bij de RDW en ik mocht langs komen om de auto te laten controleren. Lastig en moeilijk en de nodige stress, maar uiteindelijk is het chassisnummer opnieuw ingeslagen.

Het was wel even spannend maar nu naar de toekomst geen discussie meer.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan zoektocht

Bericht door dieseltijger » wo 12 okt 2022 23:06

Bij mij is er ergens ook iets fout gegaan: MTM staat geregistreerd als type 41V kg in plaats van 44TTR. Kan ik me natuurlijk wel druk over maken - gaan we dus lekker geen milliseconde tijd aan besteden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Caravan zoektocht

Bericht door Xecto » do 13 okt 2022 07:45

Het zal ook wel goed komen, maar het is vooral vervelend dat:
- ik er niet legaal de weg mee op mag en t ook geen zin meer heeft om m tot eind van t jaar naar de stalling te brengen. Daarna komt ie sowieso bij huis, maar de definitieve plek moet nog in orde worden gemaakt/bestraat
- ik niet meer kan aantonen dat ie van mij is omdat ze de originele papieren hebben ingenomen. Of is ie al wel geregistreerd en krijg ik daar nog bericht van?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Xecto op do 13 okt 2022 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

TFJ

Re: Caravan zoektocht

Bericht door TFJ » do 13 okt 2022 07:52

Bij mij klopt het gewicht op het kenteken ook niet, waardoor ik voor de MRB 3 (mogelijk zelfs 4) gewichtsklasses lager zit.
Ik laat het maar zo mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Caravan zoektocht

Bericht door Xecto » zo 23 okt 2022 23:56

We hebben inmiddels een eerste nacht op de camping doorgebracht met alle 3 de kids: wat een genot die binnenruimte! Afbeelding

En wat gaat er toch weer een hoop zooi mee, dat valt pas om als je caravan he-le-maal leeghaalt en een ander weer opnieuw inricht. Meteen maar eens wat thuis gelaten, maar dat zal er van de zomer alsnog wel in eindigen Afbeelding

Tijdens het laden de kogeldruk zo nu en dan gemeten, maar fabrieks-af is ie nagenoeg 0. 2 gasflessen er in, een reservewiel aangeschaft en in de disselbak, grondzeil voorin, keuken gevuld, (tafels en stoelen liggen op de assen) en toen kroop ie richting de 70kg. Zonder de fietsen aankomende winter de stokken van de wintertent ook maar voorin, want anders komen we er niet… Zoals jullie al aangaven: het weggedrag verbeterd er wel enorm van, dat was een stuk minder zenuwachtig rijden Afbeelding

Eigenlijk standaard 103 km/h op de CC en 1x een beginnende slingerbeweging op de A12, vlak voor Knooppunt Velperbroek bij Arnhem. Daar rijd je door een soort trechter dus wellicht dat dat heeft meegespeeld, de kinderfietsen achterop zullen ongetwijfeld ook bijdragen. Maar goed, de ATC grijpt daar misschien al een beetje in en met de snelheid er heel even uit was t weg. Bij Zevenaar gewoon weer naar de 103 km/h en niet meer meegemaakt.

Afbeelding

Morgen even naar Obelink voor bigfoots, peggy pegs, een een setje stormbanden, afvoerslang en alles wat nog meer aan de vingers blijft plakken Afbeelding Thuis maar even in Schijndel de spulletjes voor de buitengasaansluiting en citywater bestellen, die zijn hier volgens mij wat aan de dure kant.

Ze hebben wel de 6m Omnistor in de aanbieding, maar ik krijg m’n vrouw nog niet uitgelegd dat de huidige er echt niet uitziet Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan zoektocht

Bericht door PD » ma 24 okt 2022 00:13

[re.gif]
Dat is inderdaad wel een heel bijzondere keuze, je hebt slechts een halve… er hoort gewoon een 6 mtr brede 9200 op 👍 Bevalt ons ook Top, zeker nu deze sinds maart elektrisch bediend is !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Caravan zoektocht

Bericht door Xecto » ma 24 okt 2022 00:34

Dat elektrisch bedienen is na 2x uit- en indraaien ook al op t wensenlijstje gekomen.

Waarom de vorige eigenaar er ‘slechts’ 4,5m op heeft gezet is mij inderdaad ook een raadsel. Mocht iemand interesse hebben: hij mag er af T is een Thule 9200, 3m uitval. Lijkt er ook op dat de bevestigingspunten voor de zijwanden er ook al opzitten, maar die hebben we er niet bij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Caravan zoektocht

Bericht door Hans 555 » ma 24 okt 2022 10:00

@ Execto:
Fijne vakantie gewenst. Maar zie ik nu een gele kent.plaat op de caravan? Heb je dan toch eerder het "onderzoek" mogen ondergaan?
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Caravan zoektocht

Bericht door Xecto » ma 24 okt 2022 11:19

Ik zeg niks maar het kwam wel erg goed uit dat mijn vader net een nieuwe aanhanger heeft gekocht en met een lumineus idee kwam betreffende aanhanger heeft deze week vakantie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan zoektocht

Bericht door deusjevo » ma 24 okt 2022 11:34

Oeps, nog afgezien van de eventuele verzekeringstechnische problemen zou ik d’r toch mee uit kijken

https://www.politie.nl/nieuws/2019/janu ... laten.html
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Caravan zoektocht

Bericht door Sofie64 » ma 24 okt 2022 11:35

Xecto schreef:
ma 24 okt 2022 00:34
. Mocht iemand interesse hebben: hij mag er af Afbeelding T is een Thule 9200, 3m uitval. Lijkt er ook op dat de bevestigingspunten voor de zijwanden er ook al opzitten, maar die hebben we er niet bij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt PB knipoog.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4004
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Caravan zoektocht

Bericht door Gemineye » ma 24 okt 2022 11:46

deusjevo schreef:Oeps, nog afgezien van de eventuele verzekeringstechnische problemen zou ik d’r toch mee uit kijken

https://www.politie.nl/nieuws/2019/janu ... laten.html
Klopt, maar de beide situaties zijn wel anders. Het kenteken wat xecto nu op z’n hut heeft zitten komt gewoon correct door de anpr dus valt niet op. Tenzij hij wordt aangehouden of als iemand hem handmatig natrekt.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan zoektocht

Bericht door deusjevo » ma 24 okt 2022 11:50

[re.gif]

Daar heb je dan verzekeringstechnisch weer niet zo veel aan bij een ongeval knipoog.gif
Maar ieder z’n ding, ik zou het niet gedaan hebben.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”