Schade door stallinghouder

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Schade door stallinghouder

Bericht door MarcoC » ma 22 aug 2022 22:24

Deze zomer zijn we, wegens andere plannen, niet met de caravan op vakantie geweest dus stond hij veilig en wel in de stalling. Althans dat dachten we whistle.gif
Bij thuiskomst zat er een vervelend mailtje in mijn mailbox, namelijk dat er schade aan onze caravan was geconstateerd en dat dit vermoedelijk door een medewerker van de stalling was veroorzaakt. Heel fijn dat ze zo eerlijk zijn en het netjes melden maar dat maakt het er niet minder fijn om.
Hoe de schade is veroorzaakt heb ik nog niet duidelijk, wel dat het volgens mij een flinke klap moet zijn geweest of op zijn minst behoorlijk wat kracht op de wand van de caravan heeft uitgeoefend. Over een lengte van ca. 15cm is het aluminium namelijk opengereten [aschrik.gif]
image0.jpeg
image0.jpeg (111.88 KiB) 3126 keer bekeken
image1.jpeg
image1.jpeg (120.21 KiB) 3126 keer bekeken
image2.jpeg
image2.jpeg (110.49 KiB) 3126 keer bekeken
De foto's die ze in eerste instantie lieten zien, lieten inderdaad de scheur, een deuk en een kapotte reflector zien. Echter zijn we vanavond even bij de caravan gaan kijken en vond toch nog iets meer schade! Nog een deuk in de hoek van een serviceluik en binnenin de caravan is een hoeklijst losgekomen van een dwarswand.
De stallinghouder heeft al aangegeven dat ze de schade laten herstellen. En ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat het profile-repair zal worden en hopelijk zien we er dan ook niks meer van terug.

Ik benieuwd hoeveel leden hier ervaring hebben met een dergelijke schade en hoe dit destijds is hersteld? Zie je er achteraf nog iets van? Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door MarcoC » ma 22 aug 2022 22:25

Nog een paar foto's:
IMG_20220822_200254.jpg
IMG_20220822_200740 bewerkt.jpg
IMG_20220822_202216.jpg
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Chris » ma 22 aug 2022 22:32

Getverdemme Marco...
Dat is niet zo mooi...helemaal niet zo mooi..
En niet een beetje schade... wat is daar gebeurt ... 1e gedachte...
HEt lijkt allemaal wel goed te komen maar ondertussen heb je er wel de sores van...
100x liever niet...

Hou ons op de hoogte van het vervolg..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door nonblond » ma 22 aug 2022 22:44

Wat akelig. Dat is zeker een flinke schade. Het lijkt mij verzekeringswerk en laat je goed voorlichten over de mogelijkheden om dit te laten repareren. Gelukkig is de stallinghouder eerlijk geweest, dus ik denk dat je erop kunt vertrouwen dat die ook meewerkt aan een goede oplossing.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door MarcoC » ma 22 aug 2022 22:48

De stallinghouder schakelt een schadehersteller in en zal ook op kosten van zijn verzekering gaan, dus voor zover chapeau voor de stallinghouder.
Maar wil inderdaad wel weten en op de hoogte worden gehouden hoe de schade hersteld gaat worden.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Wally » ma 22 aug 2022 22:51

Voorbeeldje van wat een kleine beschadiging gaat kosten.

1300-1500 euro mrgreen.gif

Frans
Zie foto
DSC_0112.JPG

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Paul » ma 22 aug 2022 23:03

Ai Marco dat is vet balen man !!

Die deuken zijn met profile repair wel te repareren en zie je verder niets meer van.
Dat opengereten deel is denk ik een ander verhaal.
Ik heb ooit eens schade gereden met een huur caravan waar ook een deel van opengereten was.
Daar moest de hele plaat worden vervangen.

Succes met de afhandeling, wel "fijn" dat de stalling zo eerlijk is geweest.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Gemineye » ma 22 aug 2022 23:14

Wat en vreemde schade joh, wat is er met die caravan gebeurd? Op veel plekken schade, en dan blijkbaar ook nog binnenin?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door BertJan » ma 22 aug 2022 23:16

die schade boven het luik past niet bij de rest van het schadebeeld, deze is ook niet goed met een profiel reparatie te repareren.
vraag eens na wat er is gebeurt.

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 681
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Klapzwaan » ma 22 aug 2022 23:29

Zou je ook niet een eigen schade expert erbij willen hebben?
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

TFJ

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door TFJ » ma 22 aug 2022 23:37

[re.gif]
Dat lijkt mij een goed plan!

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door MarcoC » ma 22 aug 2022 23:39

De stallinghouder zit op dit moment ook met een uitvaart, een medewerker van hun is vorige week dodelijk verongelukt (26 jaar en werkte daar al 5 jaar) we pakken het dus op als het verdriet weer wat is weggeëbd... aflower.gif

Hoe het is gebeurd heb ik om die reden dus nog niet gevraagd.... het is mij dus ook niet duidelijk of het is gebeurd tijdens het manoeuvreren met een andere caravan of... een agrarisch vervoersmiddel! Naast mijn caravan staat altijd een grote aanhanger die door een tractor vervoerd wordt en de schade zit ook aan die kant!

Een eigen schade-expert inschakelen houdt ik ff in het achterhoofd, ik ga er eerst vanuit dat we er samen wel uit gaan komen thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Knaus440 » di 23 aug 2022 09:09

Lastig als bij een schade sociale en economische/juridische zaken verweven zijn.
Laveren tussen begrip en zakelijk afhandelen.
Sterkte bij het afhandelen.
Fijn dat de stallinghouder zo eerlijk is geweest!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Hermanus » di 23 aug 2022 10:09

De simpelste weg als de caravan is verzekerd: schade melden bij de eigen verzekering, en deze schadeherstel laten regelen.
De verzekeraar zoekt het dan verder wel uit met de stallinghouder c.q. zijn verzekering.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Ab » di 23 aug 2022 10:17

Ja..maar doe dat wel in goed overleg van tevoren met de stallinghouder.
Die is van goede wil, die relatie wil je niet verpesten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Paul Vingerhoets » di 23 aug 2022 11:00

Je eigen caravan verzekering is toch geen partij in dit geval.
De veroorzaker is bekend en valt onder de verzekering van de stallinghouder

Je kunt je eigen verzekering wel op de hoogte stellen of of die ook daadwerkelijk iets doen weenie.gif
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Daphne » di 23 aug 2022 11:11

[re.gif]

de stallinghouder zal de eigen verzekeraar aanspreken, die mogelijk de schade zo goedkoop mogelijk wil oplossen door optische verbeteringen. Daar zou ik niet blij van worden. Je eigen verzekeraar op de hoogte stellen of een eigen schade expert inschakelen kan wel degelijk als je all risk verzekerd bent. Overigens is een schade-expert als het goed is onafhankelijk.

Dus is het even afwachten wat het voorstel is.

@MarcoC, balen zeg. Ongelukje kan gebeuren en fijn dat hè wordt erkend maar het blijft heel vervelend. Ps: dat er binnen ook iets los is gegaan zou voor mij aanleiding zijn om de caravan toch door een eigen expert te laten onderzoeken. Dat zal de stallinghouder toch zeker wel begrijpen?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Gemineye » di 23 aug 2022 11:38

Paul Vingerhoets schreef:Je eigen caravan verzekering is toch geen partij in dit geval.
De veroorzaker is bekend en valt onder de verzekering van de stallinghouder

Je kunt je eigen verzekering wel op de hoogte stellen of of die ook daadwerkelijk iets doen weenie.gif
Jawel hoor. Als je caravan casco verzekerd is, dan betaalt je eigen verzekering primair de schade. Die verzekeraar gaat dan zélf contact opnemen met verzekeraar van de stalling eigenaar. Dat zou veruit mijn voorkeur hebben want dan vechten die het wel met elkaar uit.

Als de schade verhaalbaar is dan gaat het ook niet ten koste van je eigen risico
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Aviva » di 23 aug 2022 13:41

Balen MarcoC dat je, je caravan zo tegen krijgt na het stallen!
Heel veel succes met schadeafhandeling.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Paul Vingerhoets » di 23 aug 2022 13:51

Zit wat in.
Het lijkt erop dat er een andere caravan tegenaan geduwd is 1 met fietsendrager die zal ook wel enige schade hebben.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Chris » di 23 aug 2022 16:09

Marco schreef zelf:
manoeuvreren met een andere caravan of... een agrarisch vervoersmiddel! Naast mijn caravan staat altijd een grote aanhanger die door een tractor vervoerd wordt

Dus het kan zomaar een of ander landbouw voertuig geweest zijn.... die zijn niet zo gammel doorgaans
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door AadB » di 23 aug 2022 16:31

Balen Marco. Succes met de schadeafwikkeling. Je kunt ook even met je eigen verzekeraar overleggen. En als zij een eigen expert willen inschakelen dat wel aan de stallinghouder vertellen.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Jaap van Duijn » di 23 aug 2022 16:59

Voor TS,

Vind ik dat de stalling houder zeer netjes de zaak op pakt met goed resultaat voor TS toch. Ok duurt allemaal even maar toch komt goed lees je.
Hoeveel maal gebeurde het niet dat er schade was en niemand er vanaf wist, die was dus voor jouw.
Had het zelf in 1982 in de stalling met kapot voorraam, niemand wist ervan, wij konden dus zelf betalen - verzekering dan van ons all risk verzekerd toen en nu nog altijd.

groet Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door MarcoC » vr 2 dec 2022 00:21

Even een update!

De stallinghouder wilde de schade door een bevriende schadehersteller laten repareren, was een officiële schadehersteller gelukkig, echter had de eigenaar net begin dit jaar de toko verkocht en kon de stallinghouder het dus ook niet meer financieel voordelig oplossen....
Overeengekomen dat we het verzekeringstechnisch oplossen en de schade door mijn verzekering en dealer laten afhandelen. In september een afspraak gehad bij de dealer om een schaderapport te laten opstellen. Kreeg er helaas wel te horen dat ik achteraan de rij moest aansluiten en dat het wel ff ging duren. Toen ik even op het terrein rond keek zag ik toch zeker een stuk of tien caravans en campers met de nodige schade [aschrik.gif] bij 1 zat er zelfs een scheur van minstens 1 meter in zijn wand!
Tevens kreeg ik het verzoek om de caravan weer naar de stalling te brengen.... ze hadden op dat moment geen plek op het terrein voor mijn vliegdekschip scratch.gif

Enfin.... vorige week kreeg ik een afspraak en kon ik de caravan brengen om de schade te laten afhandelen. Hopelijk zijn ze snel klaar blij.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door JanPunne » vr 2 dec 2022 10:01

Ik ga er vanuit dat al die andere caravans niet in dezelfde stalling hebben gestaan waar uw caravan ook stond.. mrgreen.gif
Dan nog wel een tip, mocht u een eigen risico hebben dan zou de stallinghouder deze aan u kunnen vergoeden.
Want als het via zijn verzekering gaat dan kost hem dat veel meer.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”