Schade door stallinghouder

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door RichTrip » vr 2 dec 2022 10:06

Mooi dat het nu wordt opgelost! Mijn schade die ik in de zomer had opgelopen is ook pas in jan/feb van het jaar er op gerepareerd. En toen heb ik de caravan aansluitend de beurt laten doen voordat ik hem terug naar de stalling heb gebracht. Handig voor zowel de schadehersteller als het onderhoudsbedrijf, zo in de rustige periode.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Chris » vr 2 dec 2022 10:20

Hi Marco.

Nou, helaas... niet linksom, dan maar rechtsom.
Als je er maar komt.
Maar ik hoor niet voor het eerst van die bizarre lange wachttijden bij schade's.
Hoop dat je hem "Mooi" terugkrijgt.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Wally » vr 2 dec 2022 11:12

Als de reparatie door een niet aangewezen reparateur van de verzekering wordt gedaan, dan hoeft men over het algemeen ook geen eigen risico te betalen.
Er wordt dus voldoende verdiend aan zo,n reparatie.

Frans

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door MarcoC » vr 2 dec 2022 11:49

Ik denk dat ik nog wat toelichting moet geven.... whistle.gif

Mijn verzekering handelt de schade af maar verhaald dit wel op de verzekering van de stallinghouder knipoog.gif
We hebben voorafgaand netjes een schadeformulier ingevuld.
Toevallig is mijn dealer ook een aangewezen hersteller van mijn verzekering, dus ik betaal geen eigen risico thumbup.gif

Na het herstel krijgt de hut ook meteen 4 nieuwe sloffen en een onderstelbeurt incl. controle van de gas inrichting.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Rodo » vr 2 dec 2022 13:38

Goed geregeld van alle partijen. thumbup.gif
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door MarcoC » do 9 feb 2023 19:05

Zo, tijd voor een update!
Enige tijd terug al een telefoontje gehad dat de caravan klaar was, maar wegens een verbouwing thuis en drukte op kantoor geen tijd gehad om hem eerder op te halen.
Vandaag was dus de grote dag blij.gif Blijdschap maar ook een kleine teleurstelling :(

De schade is netjes hersteld, het spuitwerk is ook keurig uitgevoerd. Echter ontbreken er nog 2 stickers, een sticker met de naam Dethleffs vooraan en achteraan een sierlijke "D". Deze laatste is niet meer te verkrijgen en moet speciaal gemaakt worden, beide stickers staan nog in bestelling. Op zich niet zo heel erg, maar betekend wel dat ik weer een keer terug moet komen hiervoor terwijl ik half januari al telefoon kreeg dat de caravan klaar was! Dus hoelang staan die stickers al in bestelling en is het normaal dat dat zo lang duurt? Kon de dealer geen sluitend antwoord op geven scratch.gif

Tevens zag ik langs de herstelde zijwand, bij de spatborden/wielkasten, dat er afdekdopjes over de schroeven ontbraken en één van de naden (spatbord bestaat uit 3 delen) zat een scheur, deze mogen ze ook nog een keer lassen. Ook weer voor terug dus.... jammer dat ze zelf niet eerder hebben gecontroleerd, dan hadden ze het al eerder kunnen aanpakken. weenie.gif

Verder had ik ook een onderstelbeurt uit laten voeren met 4 nieuwe banden, mover opnieuw afgesteld, een paar lampen vervangen en nieuwe frictiecups.
Al met al wel tevreden want van de schade zie je geheel niks meer thumbup.gif
IMG20230209112348.jpg
IMG20230209112401.jpg
IMG20230209123729.jpg
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door MarcoC » do 9 feb 2023 19:06

IMG20230209123732.jpg
IMG20230209112351.jpg
IMG20230209112354.jpg
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Chris » do 9 feb 2023 20:43

Eigenlijk maar half tevreden dus..
Jammer joh... is weer extra werk..

Ik weet toevallig van een bekende die exact dezelfde hut als ik heb, een ook een schadetje...ook wachten op de decals... de stickers...
Lang wachten...
Mja... je kan er op uit.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door dieseltijger » do 9 feb 2023 22:10

Man, het ziet er als nieuw uit! Hoe hebben ze het hersteld? Een plaat eroverheen geplakt?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Wally » do 9 feb 2023 22:16

[re.gif]
In het kort:
Er wordt een afdruk gemaakt van een goed stuk plaat.
Het gat wordt opgevuld met ??, weet ik zo niet.

De afdruk wordt op het beschadigde stuk gezet, zodat het weer het originele profiel krijgt.

Spuiten en klaar is Kees.

Frans

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door dieseltijger » do 9 feb 2023 22:27

Ik denk dat je gelijk hebt. Wij hebben een (aan de linkerzijde) Kip Shuttle met pantsering: daar is -na een verloren gevecht met een Rododendron in het pikkedonker tijdens een motorweekend - de gehele linkerzijde overgeplakt met twee zijpanelen. De afmetingen van de schade (groeven van een meter lengte) waren denk ik bepalend voor deze keuze.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door MarcoC » do 9 feb 2023 22:54

[re.gif]
Het is met profile repair hersteld, dus inderdaad een afdruk gemaakt van de plaat een stukje verderop (patroon van de hamerslag herhaald zich om de xxx centimeters).
scheur en deuken opgevuld met een soort (flexibel blijvende) pasta/opvulmiddel (o.i.d.) afdruk eroverheen voor de print en dan spuiten maar thumbup.gif

Verzekering had doorgegeven dat de totale reparatiekosten ruim 4,5K bedroeg.... dus best fors [aschrik.gif]
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Schade door stallinghouder

Bericht door Rodo » vr 10 feb 2023 07:58

Mooi gedaan, als nieuw. En de stickers? Als ze binnen zijn kun je er op wachten, uurtje werk.
Gewoon gaan genieten, de stickers komen wel.
Spending a fortune to live like a wanderer

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”