Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Peekel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 aug 2022 16:36

Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Peekel » ma 22 aug 2022 11:54

Wij zijn nog nooit in Kroatië geweest. Volgende zomer misschien maar wij heb en wel een wensen pakketje betreft campings.
Heeft iemand een tip /ervaring met een camping die aan het onderstaande voldoet.

- ongeveer tussen de 100 tot 650 staan plaatsen.
Dus geen mega campings
Met name toeristische staanplaatsen. Geen complete chalet, staancaravan parken.

- direct tot max 800 meter van natuurwater. (zee/meer)

- zwembad op camping

- familie camping waar Nederlandse gezinnen komen met kinderen van 0 tot 16 jaar.

- leuke toeristische omgeving om dingen te doen en te zien

- max 1400 km vanaf Utrecht

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Chris » ma 22 aug 2022 14:39

Als je die 100-650 plaatsten camping gevonden hebt, laat dat mij ook even weten.
Want die hebben wij nog niet gevonden met de andere eisen die jij ook hebt.
Ik las zelfs van een camping waar 5 supermarktjes op de camping zouden zijn... bizar.

De 1400 km van Utrecht is netaan in Kroatie.... dus denk ik dat je Istrie bedoeld... verder kom je niet met 1400km.

Wij waren afgelopen jaar op Cres, en zojuist geboekt in Istrie..
Maar ik rij zeker meer dan 1400Km...zal eerder 1550 worden denk ik.
Munchen-Salzburg Villach en dan Slovenie..... dat heb ik afgeleerd.
Wordt een andere route..Passau, Graz, Maribor.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Niels83 » ma 22 aug 2022 16:06

In Istrië ga je dit niet vinden.
Iets verder bij Zadar heb je camp Karin, na een tip van Ab zijn onze buren daar geweest. Verwacht alleen geen georganiseerde camping. Camping zou leuk zijn geweest zeiden de buren maar rommelig. Hun reservering betekende eigenlijk nog steeds dat ze een plek kregen als ze geluk hadden. De camping heeft minder dan 100 plekken maar als het druk is worden het er gewoon meer door mensen op andere veldjes te zetten.
Ligt wel pal aan zee en heeft sinds 5 weken een zwembad. De pubers van de buren hebben zich vermaakt.

Zelf heb ik op camp d'vor gestaan fijne camping. Maar tikt eigenlijk alleen het zwembad aan van jullie wensen lijstje.

Peekel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 aug 2022 16:36

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Peekel » ma 22 aug 2022 19:08

Chris schreef:
ma 22 aug 2022 14:39
Als je die 100-650 plaatsten camping gevonden hebt, laat dat mij ook even weten.
Want die hebben wij nog niet gevonden met de andere eisen die jij ook hebt.
Ik las zelfs van een camping waar 5 supermarktjes op de camping zouden zijn... bizar.

De 1400 km van Utrecht is netaan in Kroatie.... dus denk ik dat je Istrie bedoeld... verder kom je niet met 1400km.

Wij waren afgelopen jaar op Cres, en zojuist geboekt in Istrie..
Maar ik rij zeker meer dan 1400Km...zal eerder 1550 worden denk ik.
Munchen-Salzburg Villach en dan Slovenie..... dat heb ik afgeleerd.
Wordt een andere route..Passau, Graz, Maribor.

Ik kreeg vandaag van meer mensen te horen dat wat wij zoeken bijna niet te vinden is in Kroatië.
Misschien dat ik Kroatië wel moet laten varen.
Ik zie ons echt niet op zo'n mega camping zitten.
We vinden het juist zo heerlijk als de kinderen zichzelf een beetje kunnen redden en en niet verdwalen op een camping of hun draai nie tkunnen vinden omdat het zo massaal is.
Een spa, een kapper etc hoef ik echt niet op de camping en van die volgepropte staancaravan campings houden we ook niet van.

Gewoon een sfeervolle familie camping, aan zee met de vrij standaard faciliteiten als een barretje, een zwembad, klein beetje animatie.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Niels83 » ma 22 aug 2022 20:42

[re.gif]
Wat je standaard vind is natuurlijk subjectief.
Maar direct aan zee in Noord Kroatië moet je laten varen.
Op onze camping was genoeg te doen, zwembad, paarden dieren die je kunt knuffelen een groot voetbal veld en in de vakantie voldoende pubers. Maar voor een bar moet je lang zoeken, vertier in de directe omgeving was er ook niet. Wel het echte Kroatische leven met oude mannetjes die van 13.00 hun biertje in de schaduw van de 'super' markt drinken. Het strand daarvoor moest je een kwartier rijden en dan had je tal van stranden met vnl Kroaten en verder nog geen muziek of springkussens.
Maar wel dolfijnen die langs zwemmen.
CustomName.jpg
10 jaar geleden stonden we op Porte sole. Volgens mij groter dan 650 plaatsen maar redelijk overzichtelijk. Toen was er een restaurant, een klein zwembad dat eigenlijk voor de appartementen is gebouwd dus te klein. Wat animatie maar verder niet te gek. Als je de juiste plek heb merk je niks van de vele plekken die wat verder naar achteren liggen. In de baai kon je prachtig snorkelen en heb er ook vele duiken gemaakt. Het strand was niet groot, maar wij gingen meestal met de kano naar een eiland. Als puber deden we dat hangend op een luchtbed.

Je loopt in 10 minuten naar Vrsar wat toen nog redelijk mee viel qua drukte.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Ab » ma 22 aug 2022 20:59

Het stikt van de kleine campings.
Die vind je echter niet in gidsen.
Probeer Archie of zo, of rij gewoon wat rond.
Voorbeeldje bijgevoegd. Dit is vlakbij Pula.
Het zijn ze nog niet eens allemaal.
Screenshot_20220822-205254_Archies.jpg
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Ab » ma 22 aug 2022 21:17

Nederlandse gezinnen kan je wel tegenkomen, maar de kans is niet heel groot op de heel kleine campings.
Screenshot_20220822-211410_Google.jpg
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1964
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door moyzo » ma 22 aug 2022 21:46

Misschien in Istrie meer Nederlanders maar verder vooral Duitstalige kids waarmee ze zich zullen moeten vermaken.
Op zich geen probleem voor kinderen is mijn ervaring ze begrijpen elkaar al snel.
Met jouw wensenlijstje kom je toch al snel op een grotere camping uit. Want aan zee en een zwembad ga je op de kleine campings niet vinden vooral niet op jouw 1400 km Max.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Robertolini
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Robertolini » ma 22 aug 2022 21:48

https://www.campvalsaline.hr/nl/val-saline-camping

Leuke camping aan een baai bij Rovinj. Twee keer geweest, grote plek met zeezicht gehad. Super school sanitair, prima restaurant, geen campingdorp.
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Chris » ma 22 aug 2022 21:52

@Niels83

Porto Sole..
Geboekt voor 2023.
Vanmiddag de reservering net betaald.
Masha gaat weer duiken daar.
Zijn duur geworden.
Alles daar wordt duurder..de Kuna verdwijnt en de euro komt..in 2023.
MET prijsstijging natuurlijk.
Ons uitzicht daar.
.
299938333_859129278804528_1852662640498961226_n(1).jpg
299938333_859129278804528_1852662640498961226_n(1).jpg (55.98 KiB) 2288 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Peekel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 aug 2022 16:36

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Peekel » ma 22 aug 2022 22:09

Robertolini schreef:
ma 22 aug 2022 21:48
https://www.campvalsaline.hr/nl/val-saline-camping

Leuke camping aan een baai bij Rovinj. Twee keer geweest, grote plek met zeezicht gehad. Super school sanitair, prima restaurant, geen campingdorp.
deze heb ik vaker voorbij zien komen, ik zet hem op het lijstje

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Niels83 » ma 22 aug 2022 23:37

@ Chris jullie zaten op krk toch? Die baai is wel erg mooi om te duiken. Heb daar een jaar met mijn broer en onze toenmalige vriendinnen gestaan. Hebben alleen in die baai 10 duiken gemaakt. Al met al 28 duiken in die omgeving in 14 dagen. Gemiddeld 3 per dag soms 4, dat was dan vroeg op staan omdat we de deco tabellen volgde ipv duikcomputers.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1964
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door moyzo » di 23 aug 2022 08:11

Peekel schreef:
ma 22 aug 2022 22:09
Robertolini schreef:
ma 22 aug 2022 21:48
https://www.campvalsaline.hr/nl/val-saline-camping

Leuke camping aan een baai bij Rovinj. Twee keer geweest, grote plek met zeezicht gehad. Super school sanitair, prima restaurant, geen campingdorp.
deze heb ik vaker voorbij zien komen, ik zet hem op het lijstje
Prachtige camping ....maar huisdieren niet toegestaan, dat is vreemd en valt dus gelijk af, want overal in Kroatie mogen honden op de campings, daarom is het ook ons favoriete vakantieland.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 399
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Chrisje113 » di 23 aug 2022 08:25

kijk eens bij Camping Tina, Camping Polidor in/nabij Vrsar of Santa Marina in Tar. Camping Tina en Polidor liggen aan zee maar Santa Marina ligt op 1 km van zee af. Of google op boutique campings istrie.
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 399
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Chrisje113 » di 23 aug 2022 08:34

@Chris

Begreep van vrienden van ons die al enkele jaren op Porto Sol komen dat er voor volgend jaar ongeveer 30% verhoging is!
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Niels83 » di 23 aug 2022 09:28

[re.gif]
Zo dat is best enorm. Wij vonden het dit jaar al duur. Stonden voor 38 euro, wilde misschien toch even naar Porte sole, dat was 80 euro, toch maar besloten te blijven waar we waren.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Chris » di 23 aug 2022 09:58

@chrisje113.

Klopt dat de prijzen enorm gestegen zijn.
Kuna weg...euro dr in...hoera..
Mja...we gaan heel vroeg dus nog voorseizoen prijzen.
Iets minder extreem.

Ik denk dat alle prijzen daar volgend jaar flink verhoogd zullen zijn....helaas..

@Niels83.
Wij stonden dit jaar op Cres, niet op Krk.
Alleen overheen gereden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Niels83 » di 23 aug 2022 10:42

[re.gif]
Dan konden we zwaaien het eiland op de achtergrond van mijn foto is Cres

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Ab » di 23 aug 2022 10:52

Ik vind dat de grotere campings in Kroatie zich uit de markt beginnen te prijzen. 90 euro per dag is best veel.
Ik heb het al eerder geschreven, als je voor een mooi appartement voor 5 personen minder betaald dan voor een staanplaats, dan klopt er ergens iets niet.
Als je het vliegtuig pakt naar bijv. Zadar, en daar een autootje huurt, ben je net zo duur of zelfs goedkoper uit dan zelf 4 dagen rijden met de caravan..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door RichTrip » di 23 aug 2022 11:38

[re.gif]

Het is inderdaad niet goedkoop, dit jaar 100 euro per dag betaald (wel met twee tieners van 16/19 jaar). Hoorde al prijzen op andere campings die richting de 150 euro gingen voor een plekje. Vrij luxe bungalows op onze camping zaten op bijna 500 euro per dag scratch.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Jaap van Duijn » di 23 aug 2022 12:56

OK, Lorett del Mar 1989 !!!!

Prijs voor caravan, auto, 3 kinderen tussen 9 en 14 jaar en wij als ouders.
Betaalden toen per nacht 95.= GULDEN
Nu in hoogste seizoen prijs 2 personen met caravan 48,35 €
Camping was Santa Elena Ciutat - toen kaarten NIET aangenomen in hoogseizoen
Camping - achteraf een ramp en pokke herrie van de jeugd - het veld tot strand van camping af was nog geheel leeg, geen bebouwing en nu volg gezet.
Vergelijk je salaris eens met toen in gulden en nu in Euro.
Blijkt dat je nog best weg komt nu met de camping prijs in Euro of niet?

Dus gaat allemaal goed komen lui, de prijzen stijgen, maar we hebben het nog zo slecht niet toch?


De groeten Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Niels83 » di 23 aug 2022 13:54

[re.gif] niemand maakt de vergelijking met de gulden, niemand zegt dat we het slecht. Maar wel dat de Campings altijd al duren waren en dat dit steeds meer wordt.

Maar het is ook onze eigen keuze. We willen met zijn allen op die paar plekken direct aan zee. Kroatië heeft geen lange natuurlijke stranden dus de plekken zijn beperkt.
Ik las ergens dat er 4miljoen Kroaten zijn en dat in het hoogseizoen er zo'n 16 miljoen toeristen zijn. Dat land wordt onder de voet gelopen en dat met name de eerste 500 meter vanaf de zee. Kwestie van vraag en aanbod.

Wij betaalde 38 euro op een leuke vriendelijke camping. Konden we helaas niet zo de kermis van Porec of Rovinj in lopen met de andere NL en Duitsers. Wij moesten het doen met Kroaten. En we moesten een kwartiertje rijden naar de zee, en ook daar helaas geen attracties, maar moesten we ons vermaken met de zee.

Heerlijke vakantie gehad, en hadden dus 60 euro per dag over om te eten in restaurants waar Kroaten zelf ook graag eten.

Uiteindelijk zal in het dorp waar wij zaten ook steeds meer toerisme komen en zullen de Kroaten ook daar een nep dorp van maken, met restaurants van bedenkelijke kwaliteit tot die tijd komen we daar nog wel een paar keer op de lekker slecht georganiseerde bende. Want ja het is me wel gebeurd dat ik 's nachts stond te plassen en er ineens een paard van de overburen langs liep.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Ab » di 23 aug 2022 15:25

Ach, het valt inderdaad nog best mee, als je maar niet met de meute meerent.
Vorig jaar stonden we 3 nachten aan de mooie Centinero Beach in het verder toch gek drukke Istrie. (Op doorreis naar Dalmatie)
Op de parkeerplaats, onder de bomen bij Konoba Suzi. Samen met nog een Tschechiscb campertje.
Overdag veel locals met kinderen die kwamen zwemmen. Na 8 uur niemand meer in zee. Tijd voor ons om de zee in te gaan..
Volledig zelfvoorzienend, echter teveel schaduw om de accu's te laden. Na 3 nachten geen water en stroom meer, en de wc bijna vol..tijd om te verkassen.

We mochten niks betalen..
Maar aten voortreffelijk bij Suzi..en brachten overdag ook veel tijd door op hun gezellige terras.
In de late avond samen met de bewaker van het opblaasspeelparadijs en de jetscooters op een bankje nog
verschillende overgeschoten blikjes Heineken gedronken..Officieel was het verboden te overnachten, maar hij vond ons ( en het bier) best aardig..
Zeldzame plekjes..dat wel.
Ook aan zee kan je nog genoeg kleine eenvoudige campinkjes vinden voor 30 euro incl stroom en water.
Vaak met maar 1 douche..waarvan het warm water uit een zwart vat bovenop komt. En snel op is. knipoog.gif
Voor tieners echter niks te beleven.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door Ab » wo 24 aug 2022 00:16

Niels83 schreef:
ma 22 aug 2022 16:06
In Istrië ga je dit niet vinden.
Iets verder bij Zadar heb je camp Karin, na een tip van Ab zijn onze buren daar geweest. Verwacht alleen geen georganiseerde camping. Camping zou leuk zijn geweest zeiden de buren maar rommelig. Hun reservering betekende eigenlijk nog steeds dat ze een plek kregen als ze geluk hadden.
Dat geloof ik direkt. Bij Camp Karin doen ze nog niet aan reserveren. Nog nooit gedaan, dat is onwennig voor moeders en zeer aardige dochter. knipoog.gif Gewoon aankomen en een mooie plek uitkiezen.
Er is voorlopig nog ruimte zat, zolang ze wegblijven van Acsi en Anwb en zo. Wat ze nog niet van plan zijn om daar geld aan uit te geven.

Rommelig omdat je buren een volstrekt onnodige reservering maakten, waar door moeders niks mee gedaan is..gewoon omdat
het daar zo niet werkt ? Beetje anders dan bij grote kampeerfabrieken, is niet rommelig.
Ik weet, dat als iemand belt of mailt voor een reservering, ze je vriendelijk te woord staan..en daar vervolgens niks mee doen. knipoog.gif Hoeft ook niet, je mag zelf kiezen waar je wilt staan.
Er zijn niet eens genummerde plaatsen.
Geloof me, nog zeker een jaar hoef je nog geen geluk te hebben voor een mooie plaats daar.
Daarna..ook nog niet direkt hoop ik.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1964
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Klleine tot Middelgrote familie campings tips?

Bericht door moyzo » wo 24 aug 2022 07:36

Niels83 schreef:
di 23 aug 2022 13:54
[re.gif] ingekort-
Ik las ergens dat er 4miljoen Kroaten zijn en dat in het hoogseizoen er zo'n 16 miljoen toeristen zijn. Dat land wordt onder de voet gelopen en dat met name de eerste 500 meter vanaf de zee. Kwestie van vraag en aanbod.

Uiteindelijk zal in het dorp waar wij zaten ook steeds meer toerisme komen en zullen de Kroaten ook daar een nep dorp van maken, met restaurants van bedenkelijke kwaliteit tot die tijd komen we daar nog wel een paar keer op de lekker slecht georganiseerde bende. Want ja het is me wel gebeurd dat ik 's nachts stond te plassen en er ineens een paard van de overburen langs liep.
Ze zullen blij zijn met die toeristen: Kroatie heeft verder geen producten in huis waar ze aan kunnen verdienen, geen grondstoffen, geen exportproducten. De beter opgeleide jongeren stromen weg uit de kleine dorpjes naar de paar grotere steden of naar het buitenland.
De huurprijzen in de steden zoals Split en Zagreb zijn abnormaal hoog vergeleken met hun inkomsten.
Veel jongere Kroaten wonen met echtgenoten en evt kids bij de ouders in huis omdat ze geen eigen huis kunnen huren/kopen. De supermarkt prijzen zijn hetzelfde als hier en als je hoort wat ze verdienen.. Ze moeten het echt van het toerisme hebben. Ook de Kroaten zelf vrezen aan de ene kant voor de prijsstijgingen die het invoeren van de euro met zich mee zal brengen. Ik heb regelmatig contact met Kroaten, waarvan een goed Engels sprekende waarvan ik veel hoor over de econmie in het land.
Voor volgende week staat er weer een zak met nog mooie kleding gereed die ik samen met een fooitje regelmatig mee neem voor de dames die het toiletgebouw onderhouden (voor henzelf of de (klein-Kids) in plaats van naar de kringloop hier te brengen. Het is ontroerend om te zien hoe de tranen over hun wangen rollen van dankbaarheid. Je ontkomt er dan niet aan om de volgende dag een tegenkadootje te krijgen in de vorm van vijgen of zelfgemaakte olijfolie. Ik word er altijd stil van, zo weinig hebben en dan nog iets weg willen geven als bedankje.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”