Truma Inet app op iphone 12 pro slechte connectie

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Truma Inet app op iphone 12 pro slechte connectie

Bericht door moyzo » di 16 aug 2022 08:44

Ik heb de Truma inet app op mijn iphone 12 pro staan, heb een simcard geinstalleerd en heb regelmatig met de app het probleem dat ik geen connectie krijg met de caravan.
Ik krijg dan het zoek-radartje te zien. Dit blijft zo, gaat niet weg na enige minuten , kwartier of half uur.
Het is volkomen willekeurig, dan heb ik opeens wel verbinding, dan weer niet ( meer niet dan wel) ligt niet aan de afstand tot de caravan, wifi of 4g/ 5g.
Het gebeurt als ik vanuit de woonkamer probeer te verbinden met de caravan die in de garage staat, maar kan ook onderweg zijn.
Enige remedie als ik de app op zo'n moment wil gebruiken is de app te verwijderen, opnieuw te downloaden en dan hebben we weer contact na verbinding gemaakt te hebben via de inetbox ( de startprocedure) maar daarna weer zelfde liedje.. dan wel en dan niet de connectie. Heb de app al tig keer vernieuwd inmiddels.

Op de iets oudere versie Iphone van mijn man en op de ipad kennen we dit probleem niet, altijd verbinding.
Software is geupdate van de inetbox, mijn iphone werkt ook via de laatste software update.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/'herkennen? Iemand tips?
Het is een luxe-probleem dat besef ik, we kunnen de inetbox natuurlijk altijd wel op afstand bedienen met de reserve-telefoon/ipad maar het is hinderlijk en hoort niet.
(overigens al veel gebruik gemaakt van de afstandsbediening per app met simcard om de airco alvast aan te zetten of te checken als we zonder hond naar de supermarkt waren of de temperatuur nog goed was dwz. airco niet uigevallen was bijv.)
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Truma Inet app op iphone 12 pro slechte connectie

Bericht door moyzo » di 16 aug 2022 08:56

De software van de Truma app is trouwens ook de laatste versie 4.12.5 en wordt automatisch geupdate altijd.
Iphone werkt ook volgens de laatste versie 15.6
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

overbeja
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 5 mar 2017 17:40

Re: Truma Inet app op iphone 12 pro slechte connectie

Bericht door overbeja » di 16 aug 2022 15:19

Ik heb geen ervaring met de Truma app maar wel met de slechte connecties van de iphone 12. Zoek maar eens op internet - staat vol met dit probleem. Wat je kan proberen is bij geen connectie de 'vliegtuigmodus' aan te zetten en na 10 seconden weer uit. Dat helpt bij mij bij de meeste apps en is sneller dan een app opnieuw installeren.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Truma Inet app op iphone 12 pro slechte connectie

Bericht door moyzo » di 16 aug 2022 17:15

[re.gif] ik heb vliegtuigmodus geprobeerd maar bood geen soelaas.
Vervolgens wat meer gaan opzoeken over de connectie problemen die je aangaf en vond het idee van een geforceerde herstart ( dus toestel uit en inschakelen)
Daarna inderdaad gelijk connectie met de truma app.
Het is ook niet echt de oplossing maar werkt inderdaad sneller dan app wissen opnieuw downloaden en instellen, wat alleen in de caravan bij de inetbox kan.
In ieder geval blij dat het aan mijn telefoon ligt en niet aan de inetbox. Nu kunnen er 4 telefoons/ iPads op aansluiten en daarmee de inetbox ( op afstand) bedienen dus dan voor zekerheid zorgen dat we beiden onze telefoon bi je hebben wat meestal het geval is. Belangrijkste voor ons is de temperatuur check wanneer we even naar de supermarkt zijn en onze hond alleen in de caravan is met warmte en ingestelde airco.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”