aanrecht en tafel vervangen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Caravan Coba
Berichten: 5
Lid geworden op: do 11 aug 2022 09:46

aanrecht en tafel vervangen

Bericht door Caravan Coba » do 11 aug 2022 12:47

Wij hebben een keukenblokje met een opklapbaar en deelbaar aanrecht. Elk deel bestaat uit twee delen.
We willen dit aanrechtblad vervangen door een houten blad, maar wel de functionaliteit van dat opklapbare en deelbare behouden. Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn. Ook het huidige tafelblad willen we vervangen door een houten blad.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik houd me graag aanbevolen voor tips, do's & don'ts voordat ik materiaal ga bestellen. Kan ik hiervoor het beste timmerpanelen gebruiken of echt massief hout?
20220811_123248.jpg
20220811_123230.jpg
Nissan X-trail 4WD, BIOD 400TD Excellent, Maggiolina daktent Safari

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: aanrecht en tafel vervangen

Bericht door iemand » do 11 aug 2022 13:11

Massief hout weegt meer dan de huidige constructie.

Als het je om de 'look' gaat, heb je al plakplastic overwogen met hout-look whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: aanrecht en tafel vervangen

Bericht door jessedew » do 11 aug 2022 13:57

Zoals al gesuggeerd werd, plakplastic. Dat hebben wij ook en kan je elke kleur kiezen die je wil (wij hebben marmer look)

Mits het hout nog goed is, gewoon verven kan vaak ook, eventueel wat scharniertjes vervangen. Bij ons was het lelijk blauw en nu wit met marmer.

Vind het zelf best goed gelukt.

Voor wat betreft de tafel, ook die kan je ongetwijfeld prima verven en of bestickeren (hebben wij ook gedaan) gewoon licht schuren, primeren en aflakken.
Bijlagen
20190705_195034_resized.jpg
caravan2.jpg

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”