Tabbert, kranen en toilet werken niet

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Geert Jan Tabbert

Tabbert, kranen en toilet werken niet

Bericht door Geert Jan Tabbert » ma 8 aug 2022 12:49

Hoi de boi, ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een Tabbert Puccini 550e 2.5. uit 2012.
Met de hele caravan zijn we blij alleen werken de kranen in de keuken en toilet niet en de wc spoelt niet door.
Bij de waterpomp ( in de watertank ) heb ik gemeten en ik krijg geen stroom met de kraan aan.
Nu ben ik op zoek naar een zekering of iets dergelijks om verder te zoeken. Maar ik heb geen idee waar.
Heeft er iemand tips? BVD Geert Jan

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tabbert, kranen en toilet werken niet

Bericht door Chris » ma 8 aug 2022 13:13

Jawel...tip..

Ik denk dat je een omvormer hebt uit de Schaudt 400 serie...die blauwe doos met veel draden.
En daar zit een klein schakelaartje op, speciaal om de kranen spanningsloos te kunnen zetten tijdens het rijden.... het drainen van het watersysteem.
Ik denk dat die "uit" staat...
Dit is een foto van mijn CSV402 maar ik denk dat jij een "hoger" model hebt, een CSV408 oid... met accu laad voorziening... dat heeft de mijne niet.
Deze foto is de mijn omvormer, maar in Tabbert 2012 zit ook deze serie volgens mij.

Op deze foto kan je dat hele kleine schakelaartje zien zitten.... midden tussen de 2 rijen met steekzekeringen..
.
Schaudt.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Hans Gielen
Berichten: 143
Lid geworden op: di 28 aug 2012 22:20

Re: Tabbert, kranen en toilet werken niet

Bericht door Hans Gielen » ma 8 aug 2022 17:45

Mogelijk heeft deze Tabbert, net zoals mijn Eriba Nova GL een separaat bedieningspaneel dat de Schaudt 409 bedient. Schakelaartje daarop aanzetten en de kranen doen het.
B67EB8DB-4A23-47B2-B475-678AFF0A55BA.png

Plaats reactie

Terug naar “Water”