Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door stefertje » vr 12 aug 2022 15:01

De optie was dus ook in DLD, prijzen zijn daar indd wel wat lager maar ook veel beperkts (veel nieuwe met hagelschade, basisprijs met een foto van en vol geladen etc)
Valt me wel op dat er heel veel geleverd wordt op 2000 kg Assen…
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Marbar
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 24 mar 2019 21:44

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door Marbar » vr 12 aug 2022 15:05

@stefertje, heb zelf in april een nieuwe Fendt gekocht(NL). Hier heb ik toen ook paar duizend euro korting opgekregen. Wat de prijs is, weet je alleen als je gaat kijken.

karotti
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door karotti » vr 12 aug 2022 16:39

workel schreef:
do 11 aug 2022 22:31
Dit zegt totaal niets over de kwaliteit van Fendt. Gelukkig gaat het 99 keer van de 100 goed en die hoor je niet. Wel als het mis gaat.

Koop je een nieuwe Fendt daar zit 24 mnd. garantie op verkoop je die naar een jaar dan is de garantie overdraagbaar.
Ik zeg toch ook niks over de kwaliteit? Zeg alleen dat het garantie technisch erg tegen viel.

workel

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door workel » vr 12 aug 2022 16:46

Ja dat was ik die dat heeft geroepen.

Op de beurs vorig jaar heb ik op mijn Fendt aardig wat korting gehad moet wel zeggen dat er veel opties op zitten en de laatste dag van de beurs gekocht in Corona tijd. Geen idee hoe de markt nu is.

Koop je een nieuwe caravan op de beurs kaal zonder opties dan betaal je extra voor de vracht(vervoer vanaf de fabriek) en de COC verklaring die je nodig hebt door de RDW.

Invoeren stelt niets voor 105 RDW, kentekenplaat laten maken.

Gezien de Duitse prijs van een 495 SKM Apero denk ik dat 25,5 wel moet lukken.

Dealer Bocholt of Krings hebben ruime ervaring met verkopen van caravans aan NL.

Ik zeg succes met onderhandelen.

workel

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door workel » vr 12 aug 2022 16:48

karotti schreef:
workel schreef:
do 11 aug 2022 22:31
Dit zegt totaal niets over de kwaliteit van Fendt. Gelukkig gaat het 99 keer van de 100 goed en die hoor je niet. Wel als het mis gaat.

Koop je een nieuwe Fendt daar zit 24 mnd. garantie op verkoop je die naar een jaar dan is de garantie overdraagbaar.
Ik zeg toch ook niks over de kwaliteit? Zeg alleen dat het garantie technisch erg tegen viel.
Bij jou valt die garantie tegen. Dat zegt niets over de garantie van Fendt.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23440
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door PD » vr 12 aug 2022 16:56

karotti schreef:
wo 10 aug 2022 19:42
Mijn ervaring met Fendt en en garantie van een tweedehands caravan is waardeloos. Ik kreeg te horen de garantie is niet overdraagbaar.
Dat ligt vast aan je dealer of wellicht je eigen toonzetting…. Wij kochten een 2 jaar jonge Brillant en hebben gewoon 10 jaar garantie op waterdichtheid en 2 jaar op overige zaken 👍
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Techn

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door Techn » vr 12 aug 2022 17:37

stefertje schreef:We hadden een gentleman’s agreement dat ik zaterdag mijn krabbel zou komen zetten. Ik had gemeld dat ik hem wou hebben en hij ging ermee akkoord om tot zaterdag te wachten. Zijn baas heeft hem ondertussen verkocht aan iemand anders.
Betreffende ronk zijn opmerking over de verschillende modellen (Saphir of Bianco) ik snap je opmerking niet helemaal? Ik kan ook al vind ik een Saphir mooi nog vragen wat het verschil is met een Bianco.. of zie ik het verkeerd…?

Balen, maar het is wat het is… volgende keer laat ik alles vallen en scheur er gelijk heen…
Had je handgeld gegeven?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

karotti
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door karotti » vr 12 aug 2022 18:29

workel schreef:
vr 12 aug 2022 16:48
karotti schreef:
workel schreef:
do 11 aug 2022 22:31
Dit zegt totaal niets over de kwaliteit van Fendt. Gelukkig gaat het 99 keer van de 100 goed en die hoor je niet. Wel als het mis gaat.

Koop je een nieuwe Fendt daar zit 24 mnd. garantie op verkoop je die naar een jaar dan is de garantie overdraagbaar.
Ik zeg toch ook niks over de kwaliteit? Zeg alleen dat het garantie technisch erg tegen viel.
Bij jou valt die garantie tegen. Dat zegt niets over de garantie van Fendt.

Ik was bij de Fendt dealer en die wou niks doen en gaf aan dat het alleen kan bij de dealer waar de caravan verkocht is. En niet overdraagbaar is.

Waarom zegt dat dan niks over de Fendt garantie?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door Ron » vr 12 aug 2022 18:33

stefertje schreef:
vr 12 aug 2022 13:52
We hadden een gentleman’s agreement dat ik zaterdag mijn krabbel zou komen zetten. Ik had gemeld dat ik hem wou hebben en hij ging ermee akkoord om tot zaterdag te wachten. Zijn baas heeft hem ondertussen verkocht aan iemand anders.
Betreffende ronk zijn opmerking over de verschillende modellen (Saphir of Bianco) ik snap je opmerking niet helemaal? Ik kan ook al vind ik een Saphir mooi nog vragen wat het verschil is met een Bianco.. of zie ik het verkeerd…?

Balen, maar het is wat het is… volgende keer laat ik alles vallen en scheur er gelijk heen…
Waarom spreek je af dat je zaterdag de krabbel zou zetten ?
Dat had je toch ook gelijk kunnen doen ?

En je vraagt hier later wat het verschil is tussen de Saphir en Bianco. Dat doe je in hetzelfde bericht van 8-8.
Dan ben je kennelijk toch niet zeker van wat je wil.
Of was je nog niet wezen kijken bij die betreffende Fendt ?
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door stefertje » vr 12 aug 2022 19:02

Hi Ronk, nee, had ik niet.. 3,5 uur rijden..

Verschil in uitvoeringen: ik heb alleen Saphirs bekeken en werd me niet echt duidelijk wat nu het verschil was…

Het voelt wel een beetje of ik me moet verantwoorden eigenlijk…

Ik vraag alleen wat het verschil is tussen beide versies… gewoon, om wijzer te worden.. geen twijfels..
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door stefertje » vr 12 aug 2022 19:04

Techn schreef:
stefertje schreef:We hadden een gentleman’s agreement dat ik zaterdag mijn krabbel zou komen zetten. Ik had gemeld dat ik hem wou hebben en hij ging ermee akkoord om tot zaterdag te wachten. Zijn baas heeft hem ondertussen verkocht aan iemand anders.
Betreffende ronk zijn opmerking over de verschillende modellen (Saphir of Bianco) ik snap je opmerking niet helemaal? Ik kan ook al vind ik een Saphir mooi nog vragen wat het verschil is met een Bianco.. of zie ik het verkeerd…?

Balen, maar het is wat het is… volgende keer laat ik alles vallen en scheur er gelijk heen…
Had je handgeld gegeven?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee, maakt het uit?
Ik denk dat ik nu direct ergens naartoe scheur en niet wacht.
Ik heb een wisselende baan met verschillende dagen dat ik offshore op zee zit… niet makkelijk in dit geval, vandaar de afspraak dat ik zaterdag zou komen afrekenen
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door Ron » vr 12 aug 2022 20:24

Ik stel alleen maar vast dat.
Steffertje zijn ideale caravan gevonden had.
Daarna kennelijk toch twijfelt tussen de verschillende types.
Achteraf blijkt dat hij niet eens is wezen kijken.
Kennelijk telefonisch wat afgesproken te hebben.

Wat zou jij als verkoper doen ?
Als er iemand voor je staat met de centen in zijn hand ?

@Steffertje je hoeft je niet te verantwoorden.
Maar je moet in de huidige markt direct toeslaan.
Want voor jou 10 anderen.
En dus niet verbaasd zijn als de caravan ondertussen verkocht is.

En waarom niet alvast een deel van het geld over gemaakt ?
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

karotti
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door karotti » vr 12 aug 2022 20:26

Heb je het vastgesteld of heb je een aanname gedaan?

karotti
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door karotti » vr 12 aug 2022 20:27

Wat maakt het uit of je bent geweest of het telefonisch hebt gedaan? Waarom oordeel jij daarover?

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door doubleyou » vr 12 aug 2022 20:34

ronk schreef:
vr 12 aug 2022 20:24
.
Achteraf blijkt dat hij niet eens is wezen kijken.
Kennelijk telefonisch wat afgesproken te hebben.

Wat zou jij als verkoper doen ?
Als er iemand voor je staat met de centen in zijn hand ?

@Steffertje je hoeft je niet te verantwoorden.
Maar je moet in de huidige markt direct toeslaan.
Want voor jou 10 anderen.
En dus niet verbaasd zijn als de caravan ondertussen verkocht is.
En waarom niet alvast een deel van het geld over gemaakt ?
ronk, nu doe je het voorkomen alsof stefertje degene is die verkeerd heeft gehandeld. De dealer heeft een optie gegeven! Die bleek dus niets voor te stellen. Een optie betekent dat je ‘m niet verkoopt aan een ander zonder degene die de optie heeft de kans te geven ‘m definitief te kopen. Heel simpel!

Daar doet een verhitte caravanmarkt of een klant met een zak geld die voor je staat niets aan af.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

workel

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door workel » vr 12 aug 2022 20:40

karotti schreef:
workel schreef:
vr 12 aug 2022 16:48
karotti schreef: Ik zeg toch ook niks over de kwaliteit? Zeg alleen dat het garantie technisch erg tegen viel.
Bij jou valt die garantie tegen. Dat zegt niets over de garantie van Fendt.

Ik was bij de Fendt dealer en die wou niks doen en gaf aan dat het alleen kan bij de dealer waar de caravan verkocht is. En niet overdraagbaar is.

Waarom zegt dat dan niks over de Fendt garantie?
Volgens mij zegt dit meer over de Fendt dealer waar je garantie wil claimen dan over de garantie van Fendt.
Je leverende dealer had het wellicht prima kunnen oplossen.
Wellicht een andere Fendt dealer bezoeken om het garantie te claimen.

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door stefertje » vr 12 aug 2022 20:50

Gelukkig mannen.. ik dacht al.. heb ik nu iets fout gedaan.
Ik heb duidelijk met de verkoper afgesproken: ik koop hem tenzij hij anders is dan jij meld (nieuwstaat, kussens in het plastic etc)
Ik vind het een beetje lastig om te zeggen dat ik direct had toe moeten slaan. Ik heb toch direct toegelaten en een telefonische deel gemaakt? Zelf hebben we nog een prijs overgestoken…
Had ik dezelfde avond aan zijn deur moeten gaan staan?
@ ronk: misschien begrijpen we elkaar verkeerd maar ik heb het gevoel alsof je het laat blijken dat ik hier verkeerd ben geweest…
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door Ron » vr 12 aug 2022 21:10

[re.gif]
Jij bent in principe niet verkeerd bezig geweest. Hooguit wat naïef
Ik geef alleen maar aan , dat een zak met geld alle principes verdwenen zijn.
De verkoper heeft vorige week misschien ook wel iemand gehad die zei dat hij een caravan zou kopen.
En die kwam misschien wel niet opdagen, en was jij misschien op dat moment geïnteresseerd en weggestuurd.
Want de caravan was al verkocht.

Zulke dingen gebeuren, en een handelaar wil gewoon geld zien.
gentleman’s agreement bestaan niet meer.
Met handgeld had je veel sterker in je schoenen gestaan.
Dat had je zelfs vanaf zee kunnen overboeken.
Zo gaat het tegenwoordig met caravans , campers en huizen.
Hoewel dat laatste al weer aan het bijdraaien is.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door Ron » vr 12 aug 2022 21:14

karotti schreef:
vr 12 aug 2022 20:27
Wat maakt het uit of je bent geweest of het telefonisch hebt gedaan? Waarom oordeel jij daarover?
Ik oordeel helemaal niet.
Je hoeft er niet geweest te zijn , om iets te kopen.
Alleen de verkoper wil zekerheid.
of dat een krabbel onder een contract is of een gedeelte van het geld maakt niet uit.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23440
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door PD » vr 12 aug 2022 21:24

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook bang voor was dat de verkoper deze caravan niet zou vasthouden wanneer hij deze eerder kon verkopen…. Je zult de “kopers” de kost moeten geven die niet op komen dagen ! Hij heeft voor zekerheid gekozen, zelf houd ik ook niets van serieuze waarde vast zonder bijv. een significante aanbetaling.

Prima leermomentje, toch 👍
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door mark m » vr 12 aug 2022 21:28

[re.gif]

Ik snap je gedachtengang Ronk, helaas werkt de (overhitte) markt nu eenmaal zo...

Maar het zou ook volledig tegen mij principes zijn om zo te moeten kopen. Ik zou eerst het 'ding' (caravan, huis, whatever) goed willen bekijken om dan tot aanschaf over te gaan.
Dat betekend dat je inderdaad soms te laat bent, dat is dan maar zo...

Maar, als een dealer een optie voor je wil houden vind ik het totaal niet service gericht om zomaar onder deze afspraak uit te komen. Op z'n minst had ie kunnen bellen en het verhaal voorleggen, dan had TS op dat moment wellicht nog halsoverkop in de auto kunnen stappen en een keuze kunnen maken. Als de dealer wel een optie kan afgeven, maar vervolgens deze afspraak niet na kan komen, dan had ie nooit een optie op de caravan moeten toezeggen.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

karotti
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door karotti » vr 12 aug 2022 21:30

ronk schreef:
vr 12 aug 2022 21:14
karotti schreef:
vr 12 aug 2022 20:27
Wat maakt het uit of je bent geweest of het telefonisch hebt gedaan? Waarom oordeel jij daarover?
Ik oordeel helemaal niet.
Je hoeft er niet geweest te zijn , om iets te kopen.
Alleen de verkoper wil zekerheid.
of dat een krabbel onder een contract is of een gedeelte van het geld maakt niet uit.
Je veroordeelt en noemt hem nog ietwat naïef ook.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2026
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door doubleyou » vr 12 aug 2022 21:35

De dealer had of geen optie moeten geven of moeten zeggen dat hij ‘m alleen met een aanbetaling zou vasthouden. Ik vind dat de dealer in kwestie teveel credits krijgt. Blijkbaar wordt het normaal gevonden dat een dealer alleen maar voor de centen gaat. Ik vind stefertje niet naïef. Zeker na de laatste uitleg blijkt dat er zelfs al over een prijs is gesproken.

Je kan het ook positief bekijken: deze dealer komt zijn afspraken niet na en gaat alleen voor de centen. Misschien maar beter ook dat je ‘m daar niet hebt gekocht 🤔.

Op naar de volgende :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door stefertje » vr 12 aug 2022 21:37

@mark m: precies dat dus.. ik was verbaasd erover dat het zo simpel ging en vroeg of ik nog moest aanbetalen. Jij zegt: nee joh, ik hou hem gewoon vast, geen enkel probleem…

@karotti: thanks… je slaat de spijker op zijn kop…

Puntje bij paaltje… jammer maar helaas, volgende keer gelijk happen en ophalen..
Ik heb volgend jaar juni pas echt de caravan “heel erg” nodig nu rustig verder kijken.. misschien zijn er wat dealers die einde seizoen van hun 2022 spul af moeten.. je weet het niet..
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Info Fendt 515 SKM of ander stapelbed model

Bericht door stefertje » vr 12 aug 2022 21:41

@doubleyou thanks.. ben er echt behoorlijk zuur van, baal verschrikkelijk maar inderdaad.. mochten er problemen zijn opgetreden of iets anders en ik had ze nodig waren ze misschien dan ook niet echt thuis…

De 1-ster Google review hebben ze iig binnen…
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”