Wc tabs of?

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Wc tabs of?

Bericht door sailor wim » vr 5 aug 2022 09:19

Dosis verhoogd met een 1/4 123 tablet, gaat de goede kant op.
Ik laat het goedje nu tot begin deze middag staan als test.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Wc tabs of?

Bericht door moyzo » vr 5 aug 2022 09:42

Nou ik heb Thetford powerpods blue besteld, ze komen zo binnen en ga gelijk dit weekend uit proberen of het hetzelfde resultaat geeft als de auqu blue kem concentrate.
Qua schoonmaken van de cassette....

Tussen de reizen en weekends door gebruik ik water verdund met schoonmaakazijn wat ik een paar dagen in de cassette laat zitten maar we maken hem ook eens in het half jaar helemaal grondig schoon dus demonteren dan de losse delen.
Heb ooit dit filmpje gevonden en sinds dien doen we dat regelmatig zo uitgebreid. https://www.youtube.com/watch?v=yqV6kE3esSs
Ik heb ooit bij de makro een bus becher wc rein poeder gekocht ( diepte reiniging van kalk urine en watersteen) professioneel spulletje dus- gebruik ik thuis zo nu en dan in de wc potten als we een weekend weg zijn, kan het lekker lang inweken.
De klep zonder rubbertjes etc week ik in lauw water met dat goedje een half uurtje in en ook in de cassette niet langer dan een half uur af en toe lekker schudden.
Dan is het echt spik en span.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Wc tabs of?

Bericht door Nimma » vr 5 aug 2022 10:30

[re.gif] lekker schudden, maar niet te wild om je vlotter te sparen knipoog.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wc tabs of?

Bericht door Ab » vr 5 aug 2022 16:09

Kijk uit met azijn. Dat vreet rubbers op, niet direct, maar op termijn wel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Wc tabs of?

Bericht door sailor wim » za 6 aug 2022 08:41

sailor wim schreef:
vr 5 aug 2022 09:19
Dosis verhoogd met een 1/4 123 tablet, gaat de goede kant op.
Ik laat het goedje nu tot begin deze middag staan als test.
Dit werkt naar te vredenheid.
Gisteren een blauw zakje van Dometic gebruikt, was niet je van dat. Vandaag nog is doen.
Tot nu toe lijkt 123 tabletten het doel beter te halen, namelijk geen Amsterdamse krul lucht uit de doos.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Wc tabs of?

Bericht door witjesm » ma 19 sep 2022 16:47

Deze zomer bij gebrek aan wat anders de vloeistof van campingaz gebruikt en dat is echt super spul. Ik had altijd het origineel van trethford en koop eigenlijk altijd originele producten. Mike had alleen heel slim die nieuwe fles voor de vakantie niet in de caravan gezet scratch.gif ik moest dus uit ook deze kopen want iets anders hadden ze niet. Maar tot mij grote verbazing is dit echt veel lekkerdere en het zorgt er ook beter voor dat het papier uit elkaar valt. Ik koop ooit meer iets anders. love.gif
Bijlagen
IMG_0279.jpg
IMG_0279.jpg (105.74 KiB) 1891 keer bekeken
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Wc tabs of?

Bericht door Paul » wo 21 sep 2022 19:58

Even een vraag die hier wel soort van bij aansluit.
In onze vorige caravan hadden we water uit de centrale tank voor het toilet.
Hierbij gebruikten we dus alleen de blauwe vloeistof.
Nu hebben we weer een aparte watertank voor het toilet en zouden we de roze aquarinse vloeistof weer "moeten" gebruiken.
Aangezien we nooit last van geurtjes hebben gehad vraag ik me af wat het nut eigenlijk is van die roze vloeistof en je het niet gewoon achterwege kan laten.
Gewoon schoon water in je watertank lijkt me beter dan met dat roze goedje erbij of heeft het wel degelijk een extra werking behoudens het luchtje.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Wc tabs of?

Bericht door witjesm » do 22 sep 2022 14:00

[re.gif] bij mijn vorige carvan gebruikte ik initeel die roze vloeistof maar zou het niet aanrade. Gaf meer problemen dan oplossingen. Met name schimmel en verstopping had dit to gevolg dus ik zou het niet meer gebruiken als ik een los tankje had.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Wc tabs of?

Bericht door WillyL » do 22 sep 2022 15:17

Geel met groene spikkels KEM tabletten (bio-afbreekbaar), praktisch maar stink vrij snel (2 dagen). We kopen dit dus niet meer.
Over Solvio waren we ook tevreden.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Wc tabs of?

Bericht door Paul » do 22 sep 2022 18:40

[re.gif] [re.gif]

Tnx, was ook mijn gevoel.
Ik ga er gewoon lekker schoon water in gooien.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wc tabs of?

Bericht door PD » do 22 sep 2022 20:02

Paul schreef:
wo 21 sep 2022 19:58
Aangezien we nooit last van geurtjes hebben gehad vraag ik me af wat het nut eigenlijk is van die roze vloeistof en je het niet gewoon achterwege kan laten.
Gewoon schoon water in je watertank lijkt me beter dan met dat roze goedje erbij of heeft het wel degelijk een extra werking behoudens het luchtje.
Volgens Thetford dient de roze vloeistof tevens voor smering van de seal (er blijft altijd wat residu op de afsluitklep staan) en biedt het bovendien een beschermlaagje voor de wc-pot.

Verhalen over schimmel en zwarte vlokken zijn uit een ver verleden en komt nog wel voor bij oudere caravans waar ooit de oude formule van Thetford in is gebruikt; de samenstelling van Aqua Rinse is al jaren geleden gewijzigd waardoor geen schimmel- en vlokvorming meer voorkomt. Wij hebben er in onze caravans na 2010 nog nooit last van gehad en gebruiken de Aqua Rinse altijd (en vaak).
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”