dwt amassador voortent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
berengun
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 1 apr 2022 18:28

dwt amassador voortent

Bericht door berengun » do 28 jul 2022 18:02

Hallo

We hebben een caravan gekocht voor op een jaarplaats te zetten en voor deze caravan zijn we op zoek naar een 4 seizoenstent die continu kan blijven staan.
Van hetgeen ze verkopen in de winkel raden ze DWT aan (hun beste merk) en op basis daarvan zouden we kiezen voor de DWT ambassador 240 (we mogen max 250 diep)

De vraag is de volgende (en ik excuseer me al op voorhand indien dit ergens al beschreven staat) : Welke andere merk/modelcombinaties zijn vergelijkbaar of beter en zouden we zeker ook moeten gaan bekijken ? (die ze dus niet in deze winkel verkopen)
Mijn prioriteiten zijn vooral
- kwalitatief stevig materiaal
- 4 seizoens
- grote ruit aan de zijkant rechts
- deur vooraan
- dakbekleding aan de binnenkant om het mooi af te werken is een plus
- openklapbare wanden om er een soort van luifel van te maken is ook een plus

Misschien hebben jullie andere tips waarop letten ?
Voor ons is het onze eerste tent

dank jullie wel
2023 Kabe Imperial 560XL KS als tourcaravan met 2022 BMW X3M competition als trekker
2004 Kabe Ametist XL op jaarplaats

Volvodriver

Re: dwt amassador voortent

Bericht door Volvodriver » do 28 jul 2022 18:45

Ik ken voor dit doel geen betere tent dan de DWT Ambassador. Geen enkel ander merk levert een vergelijkbare tent van die kwaliteit. Ook Isabella niet.

Echter wees je er van bewust dat deze tent maar één keer opgezet kan worden. Dan moet ie ook direct goed opgezet worden. Afbreken en opnieuw opzetten is een crime. Bij een tweede keer opzetten is het haast niet meer "strak" te krijgen. (Eigen ervaring bij het overnemen van een complete set door een familielid waar de Ambassador I bijzat) Wat we ook probeerden we kregen hem echt niet meer netjes. Ondanks dat ie echt strak stond toen we de boel afbraken.
Voordeel is ook de optionele hemelbekleding. Blijft het ondanks het PVC dak redelijk "koel".
Nadeel, de tent is "donker". En geeft daardoor een beklemmend gevoel.

Ik zou ook eens kijken naar zogenaamde semi-permanente voortenten. Daar is veel in mogelijk. Wel wat duurder.

berengun
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 1 apr 2022 18:28

Re: dwt amassador voortent

Bericht door berengun » vr 29 jul 2022 07:29

[re.gif]

Thx voor je reactie @volvodriver
Sowieso zou ik de tent laten opzetten door de mensen van de winkel, niet dat we niet handig zijn, Maar dan ben ik zeker dat ze perfect zal staan aangezien wij daar geen ervaring mee hebben.
Zeker als ik lees dat ze een tweede keer not moeilijk strak te zetten is
2023 Kabe Imperial 560XL KS als tourcaravan met 2022 BMW X3M competition als trekker
2004 Kabe Ametist XL op jaarplaats

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: dwt amassador voortent

Bericht door stronk » vr 29 jul 2022 10:41

Wij hebben al jaren een DWT tent als seizoenstent. Eerste de Paradis en daarna een Ambassador. Wij ondervinden geen problemen met het steeds op- en afbouwen. Twee weken geleden nog alles afgebroken van de oude caravan en opgebouwd aan de nieuwe caravan. Zelfde omloopmaat en het staat elke keer weer als een huis.
Omdat wij de tent op Texel hebben staan hebben wij overal stormstokken waar mogelijk. De tent is niet om te krijgen. Ook hebben wij een Shadow Modul luifel met 2 zijwanden staan en een zij-erker aan de voortent gemonteerd.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”