WEER HAGELSCHADE

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: WEER HAGELSCHADE

Bericht door Fam de Goeij » do 10 nov 2022 20:58

He He eindelijk na schade in half juli :( is de caravan klaar . Wat gaat dat langzaam met een caravan verzekering ! De auto was binnen een week getaxeerd en gerepareerd . Aan de dealer of ons lag het niet het duurde heel veel weken voor de taxatie door Dekra plaats vond en de communicatie met de verzekering verliep traag .Maar enfin morgen ochtend zullen we zien hoe mooi de voor achterplaat en het dak weer zijn . Gelukkig kan hij dan weer de stalling in en ik hoop nu minstens 15 jaar van een hagelbui weg te blijven thumbup.gif Drie keer in zeven jaar is voor ons en neem ik aan ook de verzekering wel genoeg geweest.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: WEER HAGELSCHADE

Bericht door Chris » do 10 nov 2022 21:35

Fingers crossed..... ik help mee... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: WEER HAGELSCHADE

Bericht door PD » do 10 nov 2022 22:04

[re.gif] [re.gif]
Betreurenswaardig dat de afhandeling zo lang geduurd heeft, maar hopelijk blijven jullie er nu van verschoond........ statistisch zijn jullie volgens mij +100 jaar niet meer aan de beurt knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: WEER HAGELSCHADE

Bericht door Fam de Goeij » zo 13 nov 2022 15:05

[re.gif]

Laten we het hopen aflower.gif thumbup.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: WEER HAGELSCHADE

Bericht door eurotrotter » zo 13 nov 2022 20:16

IK heb zelf nooit een hagelbui in de caravan meegemaakt (gelukkig) en zit er niet op te wachten ook.
Maar wat ik me afvraag is: wat gebeurt er met je dakluiken ?
Ik hoor iedereen over putjes in dak en zij wanden ,maar je dakluiken gaan er dan toch ook aan??
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: WEER HAGELSCHADE

Bericht door Ron » zo 13 nov 2022 21:11

Als de dakluik wat ouder is.
Gaat de hagel er dwars doorheen.
Paraplu er door steken en wat zwaars er aan hangen.
Dan blijf je de regenbui die na de hagel in iedergeval droog.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: WEER HAGELSCHADE

Bericht door Morgoth » ma 14 nov 2022 10:42

Fam de Goeij schreef:
do 10 nov 2022 20:58
Wat gaat dat langzaam met een caravan verzekering !
Nou, ik heb nieuws voor je. Niet alleen caravanverzekeringen.

Een van mijn privé auto liep op 6 juni zware brandschade op doordat een auto ernaast vlam had gevat. €4000 euro getaxeerde schade. Eerst probeerde de verzekeraar (Nationale Nederlanden) van de tegenpartij er onderuit te komen door hun schade expert te laten verklaren dat het vermoedelijk brandstichting was en dat ze brandstichting onder de vandalisme paraplu hingen en dus niets betaalden. Omdat ik een buitenlands kenteken heb probeerden ze door zo lang mogelijk te traineren mij te ontmoedigen. Dit geven ze notabene nog gewoon toe ook. "Als er buitenlanders in het spel zijn dat nemen we altijd onze tijd. Vaak haakt men dan af". Toen ik vervolgens met een politierapport op de proppen kwam dat het GEEN brandstichting betrof, gaven ze aan dat ze dan toch maar gingen betalen. Dat was een maand geleden. Ik heb nog steeds niets ontvangen.
Verzekeraars zijn de grootste witte-boorden criminelen die er bestaan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: WEER HAGELSCHADE

Bericht door Ron » ma 14 nov 2022 10:55

[re.gif]
Het was toch een afspraak, dat de verzekeraar de gedupeerde tegenpartij gewoon de schade vergoed.
En de schade verhaald op de verzekerde ? scratch.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: WEER HAGELSCHADE

Bericht door Morgoth » ma 14 nov 2022 11:20

[re.gif]
Het lijkt mij dat als jij, of jouw auto schade veroorzaakt aan een ander, dat deze schade dan gewoon vergoed moet worden. Niets is echter minder waar. Bij bewezen opzet betaalt de verzekering niets. En dat bewijs leveren ze zelf aan door hun eigen schade expert. Te gek voor woorden.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”