Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
stoney33
Berichten: 647
Lid geworden op: do 5 jul 2018 21:33
Locatie: 072

Re: Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Bericht door stoney33 » vr 29 jul 2022 18:08

Ik heb slechte ervaring met MP. Alleen handelaren of particulieren die een voor een kwartje op de 1e rang willen.
Heb onze hut verkocht via een site op FB, camperen met de caravan (enkele duizenden leden) was 'm toen voor een eerlijke prijs vlot kwijt

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk

Toyota FJ Cruiser en Eriba troll 530

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Bericht door DV_t » vr 29 jul 2022 18:26

Belangrijk is eigenlijk om te weten of de verkoper al weet wat hij er voor wil hebben. Als hij gaat wachten op het hoogste bod (onderste uit de kan) dan kun je rekenen op gezeur of mensen die afhaken omdat ze al iets anders/beters hebben gevonden. Dan kon het een lang traject worden.

Als je een redelijk bedrag vraagt en iemand is geïnteresseerd voor die prijs, dan kun je hem snel kwijt zijn.

Ik heb nog nergens gezien waar we het over hebben en wat de dealer wil geven.

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Bericht door Philmar » vr 29 jul 2022 20:00

Wij hebben onze Eriba Triton 430 GT 3 jaar geleden verkocht via tweedehands.be. Ik had een portfolio gemaakt, ook van vele details, omdat caravan nog origineel was na 20 jaar. Na 5 minuten op het net kreeg ik al een telefoontje van een Nederlander met de vraag of hij de dag nadien mocht komen kijken. Omdat wij een paar dagen weggingen( Nieuwjaar ) was dat niet mogelijk. Zoals afgesproken is men later komen kijken en hebben de caravan meegenomen voor € 100 minder dan wij 3 jaar eerder hadden betaald.

Philippe

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Bericht door jeroen.25 » vr 29 jul 2022 21:24

1 bedrijf zei dat ze hem tegen de €6000,- te koop zouden zetten zonder garantie. Bemiddelingskosten €750,-

Andere noemde nog geen prijs, maar zei dat we een prijs konden afspreken en zij er dan €1500 op zouden zetten zodat ze garantie konden geven en een beurtje enzo en natuurlijk voor de bemiddeling.
In beide gevallen zal ik er dus hooguit €5000,- aan overhouden.

Er staan er momenteel weinig te koop van dit type, dus maakt lastiger te vergelijken wat een redelijke prijs is.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Bericht door Vino » vr 29 jul 2022 21:26

Prijs opgevraagd bij div. Makelaars en dealers.Aanbod lag niet veel uit elkaar; Ingegaan op een bod van Van der Vliet.Geen gezeur,bod beviel me wel.Dag afgesproken,caravan gebracht,korte inspectie en een uurtje later stond het geld op de rekening.Prachtige zaak, vriendelijke ontvangst en lekkere cappuccino.
Geen geleuter of gezanik voor eventueel een paar Euro meer. Direct vrijwaring bewijs etc.

Succes zonder stres.

Vino.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Bericht door willianv » vr 29 jul 2022 21:27

Waarom zo onzeker?

Gewoon adverteren met een prijs die voor jou acceptabel is.

Had je hem gisteren geadverteerd, dan was deze misschien vandaag al verkocht…
Momenteel weer caravan- en camperloos….

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Bericht door DV_t » vr 29 jul 2022 22:13

Dan weet je dus ook je prijs. Ben je tevreden met 6000,- ?

Dan online gooien voor 6500,- met een duidelijke omschrijving en eventuele gebreken/schades en meegeleverde extra's.

Beur je 6500 dan heb je 500 extra. Dan kun je eventueel na een paar dagen als je geen reactie hebt nog wat zakken en eventueel een bieding van 6000,- accepteren. Als alles niet lukt dan is het blijkbaar te veel en zou ik alsnog de bemiddelaar laten verkopen en 5000,- pakken. Wil je hem daar niet voor kwijt dan moet je hem houden.

Wil je verkopen of te koop zetten... Zo simpel kan het zijn.

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Bericht door Philmar » za 30 jul 2022 12:20

Philmar schreef:
vr 29 jul 2022 20:00
Wij hebben onze Eriba Triton 430 GT 3 jaar geleden verkocht via tweedehands.be. Ik had een portfolio gemaakt, ook van vele details, omdat caravan nog origineel was na 20 jaar. Na 5 minuten op het net kreeg ik al een telefoontje van een Nederlander met de vraag of hij de dag nadien mocht komen kijken. Omdat wij een paar dagen weggingen( Nieuwjaar ) was dat niet mogelijk. Zoals afgesproken is men later komen kijken en hebben de caravan meegenomen voor € 100 minder dan wij 3 jaar eerder hadden betaald.

Philippe
Wat ik nog was vergeten te vermelden was dat ik de caravan nog een onderhoudsbeurt en vochtmeting had laten doen bij de dealer. Dit om de eventuele kopers een goed gevoel te geven dat de caravan in orde was.

Philmar

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan zelf verkopen of via bemiddeling

Bericht door Chris » za 30 jul 2022 14:04

Dat is zeker een voordeel bij verkoop.
Die vochtmeting is een ijzersterk verkooppunt.
Het dekt verborgen gebreken door waterschade....super..
Reparatie achteraf van waterschade is kostbaar
..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”