horrengaas plaatsen met magneetband?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

horrengaas plaatsen met magneetband?

Bericht door Cheke » zo 24 jul 2022 15:15

Is er iemand die ervaring heeft met horrengaas en magneetband plaatsen..ronde de ramen op het behang? Ik heb al geprobeerd iets te plakken op het beetje ribbelige behang met dubbelzijdig tape en dat valt er steeds gewoon af.. Gezien er geen combirollo zit aan het grote raam het keuken en badkamer raam en ik het belang bij horrengaas heb liggen.. wil ik het graag proberen met magneetband te doen.. volgens youtube filmpjes is het eenvoudig en sluit het steeds ook goed. Een hoekje optillen en je kunt de ramen bedienen en terug de hor weer sluiten op de magneet..

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: horrengaas plaatsen met magneetband?

Bericht door jessedew » wo 10 aug 2022 14:02

Je moet indien mogelijk de plek waar je gaat plakken wel ontvetten.

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: horrengaas plaatsen met magneetband?

Bericht door iemand » wo 10 aug 2022 14:14

probleem is dus niet de magneetband, maar er onder de pakstrip scratch.gif

tja plakken op een vlakke ondergrond gaat beter dan op de ribbeltjes van de binnenmuur van je caravan.
Met bisonkit plakt het beter whistle.gif

een schuifhor of vouwhor lijkt me een betere oplossing. wel wat duuder weenie.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: horrengaas plaatsen met magneetband?

Bericht door Cheke » wo 10 aug 2022 15:04

weenie.gif voor de deur is dat een prima oplossing de plissee hor bedoel ik dan maar kost ook wat en de ervering ( ik verkocht ze voor schuifpuien bv ook de dubbele die in het midden openen) vertelde me dat in combinatie met een hond in en uit.. de plisse niet fijn is.. ik heb zelf thuis op frame voor horrengaas, horgaas met doorlopende magnaatstrip waar we ... tig keer door op en neer binnen buiten gaan ook de hond en dat gaat prima.. Vind wel de kwaliteit van de laatste die we kochten een stuk minder..

het is idd wel zo dat ik echt eerst goed de behangstructuur ribbeltjes zal moeten ontvetten.. heb al gemerkt dat ik dat met een simpel haakje niet voldoende had gedaan en het ook direct er af lag..
Laatst gewijzigd door Ron op wo 10 aug 2022 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote weggehaald.

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: horrengaas plaatsen met magneetband?

Bericht door iemand » wo 10 aug 2022 15:53

Aha een HOND komt erbij. Dan is eenmagneetsluiting handig, maar tja dan zou ik het degelijk maken.

Wat dacht je van een houten U-raamwerk bovenlangs waarop je het goed vastmaakt.
Of plakstrik over de muur en dan op het gladde deel de hor plakken.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: horrengaas plaatsen met magneetband?

Bericht door Cheke » za 3 sep 2022 12:09

de horren bij keuken en toiletruimte blijven goed zitten.. het ribbeltjes behang moet goed ontvet zijn.. om de ramen opene te zetten een hoekje oplichten van de horgaas en de vergrendeleingen los zetten.. en buiten draai ik de uitzetters even vast zoals het raam vast opengezet moet worden. Bij de deur heb ik een stukje vitrage gehangen en aan de verticale hoek bij de koelkast vast gezet met haakjes . onderin de zoom van vitrage heb ik loodveter gedaan.. en aan de keuken kan een strip magneetband in de zoom geschoven op een lint boven en onder met een knijpertje vastgezet en de andere magneet op de wand gedaan.. Er zal best eens een slimme mug ergens door gaan.. Tot nu toe hebben we er profijt van.. En de hond wacht gewoon tot we toestemming geven naar binnen te gaan .. Het gaat nog een voorbeeldige hond worden! ;-)

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: horrengaas plaatsen met magneetband?

Bericht door Cheke » za 3 sep 2022 12:21

iemand schreef:
wo 10 aug 2022 15:53
Aha een HOND komt erbij. Dan is eenmagneetsluiting handig, maar tja dan zou ik het degelijk maken.

Wat dacht je van een houten U-raamwerk bovenlangs waarop je het goed vastmaakt.
Of plakstrik over de muur en dan op het gladde deel de hor plakken.
we hebben in huis bij een dubbelraam tot op de grond.. een vliegenhor frame gebruikt en daar zoals horgaas 2 pandjes gaas in gezet met doorlopende magneetband.. De laatste gaas die we kochten is echt slechte gaas kwaliteit.. Maar we zoeken wel weer betere.. blijkbaar met doorlopende magneetband niet makkelijk te vinden.. Het functioneert echter wel heel goed..
Voor het volgende jaar ga ik dus los horgaas eventueel PET( voor dieren) gaas bestellen om ook in het horframe te gebruiken en dan zelf de magneetband op het gaas te zetten.. er is nl tegenwoordig reparatie gaas op rol.. dus na ons verlof eens met een stukje horgaas gaan testen of de reparatie gaas goed werkt om magneetband te kleven.. OF de oude magneetband te gebruiken.. van het flutgaas afhalen en op nieuw horgaas.... Als dat al goed werkt.. Thuis mag de hond zo vaak ze wil binnen buiten door het gaas het sluit ook meestal goed dicht.. en zo stappen we steeds door het raam binnen en buiten.. als je niet op de onderrand gaat staan gaat dat heel goed.. Het voordeel van dubbele ramen tegenover deuren is dat deuren altijd wat kieren habben .. links rechts boven sluit goed maar de onderzijde minder.. en in een living is het '
s winters erg fijn vw energie behoud.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”