Onze Tabbert

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Onze Tabbert

Bericht door Ab » zo 14 aug 2022 14:01

Ik zou toch nog even nadenken over de Ultra Heat als ik jou was.
Ten eerste: volstrekt overbodig, er zit al een uitstekende kachel in.
2e. Soms heb je er niks aan, omdat er maar 4 of 6 A beschikbaar is.
3e Heb je 16 A, dan zit je vaak achter de meter, en betaal je je scheel aan het hoge stroomtarief wanneer je bijv. 2000 Watt continu gebruikt.
Dat komt neer op 40 tot 48 euro per dag bij 24 uur gebruik.
1 euro per KW wordt het nieuwe normaal is mijn ervaring.
Besteed het geld voor de Ultaheat gewoon aan propaan.
Kan je jaren vooruit.

Onze Alde verwarming kan ook op 230 volt.
We gebruiken het zelden of nooit.
Alleen thuis wel eens, om de vorst uit de camper te houden.

Dat kan met een klein oliegevuld radiatortje ook.
Dat gebruikten we bij de vorige camper thuis wel eens.
We hebben toch een overschot aan zelf geproduceerde elektra.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Peutje
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Onze Tabbert

Bericht door Peutje » zo 14 aug 2022 21:13

Los van het geld, maar net waar je naar toe gaat. Ik heb hem net voor onze huidige trip naar Noorwegen in laten bouwen, en juist heel goed bevallen. Hier in Noorwegen is vrijwel alles 10A minimaal en voor een vaste prijs. Dan wordt het verhaal toch weer anders.
Blij dat ik hem heb, aangezien we nachten van een graad of 8 hadden, dan laat je hem in de nacht gewoon op 500w staan en standje 4, dan wordt het niet al te koud.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Onze Tabbert

Bericht door Ab » zo 14 aug 2022 23:44

Noorwegen is inderdaad een wat ander verhaal. knipoog.gif
De rest van Europa schieten de prijzen voor energie enorm omhoog.
Kortgeleden waren we in Rothenburg o d Tauber.
2 nachten betaald bij aankomst. 64 euro. Ok, prima.
Bij vertrek ging de slagboom niet open. Wat wij niet wisten, was dat elk plaatsnummer ook bemeterd was. Wij dachten inclusief..
We moesten nog € 18,65 stromverbrauch betalen.
Dat vind ik niet zo heel erg, maar had dat liever van te voren geweten. We waren niet eens aanwezig , na ontbijtje en nog effe een bak koffie, op de fiets naar het ( overigens prachtige !) stadje.
De kachel hadden we niet nodig..de airco wel een uurtje of 3 voor bedtijd, en gedurende de nacht.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Onze Tabbert

Bericht door doubleyou » ma 15 aug 2022 00:08

18,65 aan stroom? Dat is een enorm bedrag voor een paar uur airco en wat koffie! Koelkast stond ook op 230v? Hoeveel KWh had je verbruikt?
Als dat de tarieven zijn voor het afrekenen per KWh dan ben je aardig de sjaak met een Knaus E-power scratch.gif .
Ik denk dat de aanschaf van mijn powerstation met zonnepaneel nog wel eens heel goed kan uitpakken als meer campings per KWh gaan afrekenen met zulke tarieven…..
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Tabbertman54
Berichten: 96
Lid geworden op: do 26 mei 2022 12:57
Locatie: Heel (Limburg)

Re: Onze Tabbert

Bericht door Tabbertman54 » wo 31 aug 2022 12:56

De eerste week op pad met onze Tabbert is een feit. Hij bevalt ons prima! De indeling, het functioneren van alles. Alles is perfect! Geen spijt dat we van de Knaus zijn overgestapt naar Tabbert. We waren op een camping in Vorden waar we toch wel bekijks hadden. Er waren nog 3 andere Tabberts op de camping. Even wat ervaringen uitgewisseld met die mensen. Iedereen was blij met zijn caravan! Ondanks de enorme warmte vorige week, was het goed te doen zonder airco. Overdag waren we natuurlijk buiten. Maar 's avonds en 's nachts was het aangenaam, binnen.
De tweede dag van de vakantie ontdekte ik een scheurtje in de spiegel van de badkamer. Dat scheurtje werd een flinke scheur/ barst! Misschien had ik beter niet in de spiegel moeten kijken....
Waarschijnlijk spanning of niet goed gelijmd, ik weet het niet. De dealer gaat het oplossen de komende week. Net als een paar andere kleine dingen die nog moesten gebeuren. We laten de Ultra Heat toch plaatsen. Ik heb met enkele kampeerders gesproken en die waren er heel enthousiast over. Net als wij toen in de Eriba.
In het najaar willen we nog een keertje weg. Om de Ultra Heat uit te proberen knipoog.gif . En we hopen natuurlijk dat de spiegel heel blijft.
Al met al, super tevreden!

Wij waren 5 nachten op de camping, waar 4 Kw elektra in de prijs was inbegrepen. Daar bleven we net onder! Ik denk dat de koelkast de grootste stroomvreter is geweest, want die heeft met die warmte flink zijn best moeten doen.
Het was nooit zo donker, of het werd weer licht.

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”