kogeldruk
Re: kogeldruk
Dit even gefabriekt en de reichweger er pal onder [weegschaal mocht hier niet want die is van glas en dus....];
35 cm lang dus de caravan hoeft niet eerst omhoog [en de steuntjes achter hoeven dus niet een stukje ingedraaid te worden].
Ik kwam nu op 72 kg [excl. de tafel van de rondzit, die is er even uit i.v.m. reparatie verduisteringsrollo achterraam morgen] en dat biedt nog wel ruimte. Lege watertank [zit rechtsvoor], wel twee gasflessen en het reservewiel erin. Die 80 kg ga ik wel halen, achterin zijn twee bakken waarvan een gevuld met de boiler en accu, gaat niet veel meer bij. Andere bak, nog in te delen. Lengtebedden zitten voor de as en die moeten nog gedekt worden etc.
35 cm lang dus de caravan hoeft niet eerst omhoog [en de steuntjes achter hoeven dus niet een stukje ingedraaid te worden].
Ik kwam nu op 72 kg [excl. de tafel van de rondzit, die is er even uit i.v.m. reparatie verduisteringsrollo achterraam morgen] en dat biedt nog wel ruimte. Lege watertank [zit rechtsvoor], wel twee gasflessen en het reservewiel erin. Die 80 kg ga ik wel halen, achterin zijn twee bakken waarvan een gevuld met de boiler en accu, gaat niet veel meer bij. Andere bak, nog in te delen. Lengtebedden zitten voor de as en die moeten nog gedekt worden etc.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Re: kogeldruk
Heerlijk, had je mooi wat te knutselen voor de caravan
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: kogeldruk
van welke website heb jij die zwarte bal?Arthurj schreef: ↑di 4 apr 2023 21:04Dit even gefabriekt en de reichweger er pal onder [weegschaal mocht hier niet want die is van glas en dus....];
35 cm lang dus de caravan hoeft niet eerst omhoog [en de steuntjes achter hoeven dus niet een stukje ingedraaid te worden].
Ik kwam nu op 72 kg [excl. de tafel van de rondzit, die is er even uit i.v.m. reparatie verduisteringsrollo achterraam morgen] en dat biedt nog wel ruimte. Lege watertank [zit rechtsvoor], wel twee gasflessen en het reservewiel erin. Die 80 kg ga ik wel halen, achterin zijn twee bakken waarvan een gevuld met de boiler en accu, gaat niet veel meer bij. Andere bak, nog in te delen. Lengtebedden zitten voor de as en die moeten nog gedekt worden etc.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: kogeldruk
Dat was natuurlijk een open deur
Onderdeel van koppelingsslot Winterhoff, tenminste, zo stond het op de site
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Re: kogeldruk
2 e-bikes van 25 kg per stuk op de dissel.
Geeft dus geen 50 kg kogeldruk maar minder?
Heb ik dat goed begrepen?
Geeft dus geen 50 kg kogeldruk maar minder?
Heb ik dat goed begrepen?
Fendt saphir
Re: kogeldruk
Dat heb je inderdaad goed begrepen
Ik schat in dat jouw caravan totaal ca. 7 mtr lang is en dat de afstand van de as tot de koppeling ca. 4 mtr is. Voorts staat het fietsenrek ca. 1 mtr van de koppeling af..... dit betekent dat de kogeldruk met 3/4 * 50 kg ofwel met ca. 38 kg zal toenemen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: kogeldruk
Inderdaad. De fietsen staan niet op de kogel, maar verder naar achteren richting as. Dus ook hoe langer de dissel, hoe minder druk op de kogel. Vergelijk de wip uit de kindertijd. Als je te zwaar was voor de tegenzitter schoof je iets op richting midden ( as).
Re: kogeldruk
Dat is gunstig want de disselweger in mijn neuswiel zegt 60 kg met een volle benegasfles in de disselbak.
2 fietsen maakt 110 kg maar is dus iets minder.
Mmm.
Als mijn neuswiel zegt 60 kg dan is dat dus ook weer meer bij de kogel ivm de zelfde reden..
Zal hem tzt maar eens fatsoenlijk wegen.
Ik mag maximaal 100 kg hebben.
Fendt saphir
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: kogeldruk
Zoals beloofd rapportage terug: Merk geen verschil qua weggedrag met 20 kg minder kogeldruk. Ik zit met 77 kg (tuinstoelen en kleding zijn toegevoegd aan de voorzijde van de caravan) bijna "right on specs".
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: kogeldruk
Mooi man.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: kogeldruk
sommige logische beredeneringen gaan niet voor iedereen op Ab, er zijn ook mensen die geen verschil voelen tussen rijden in een Rolls en in een 2CV
Niets mis mee, die hoeven dan ook nooit te sparen voor een Rolls
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: kogeldruk
Help wat heb ik nu weer gezegd?
[Caravanforum filter]
"De combi reed heeeerrrrrlijk met de te hoge kogeldruk in vergelijking met de juiste kogeldruk. Wat een verschil! De caravan lag toen een stuk rustiger achter de trekker."
[\Caravanforum filter]
(Zo, dat was een narrow escape)
[Caravanforum filter]
"De combi reed heeeerrrrrlijk met de te hoge kogeldruk in vergelijking met de juiste kogeldruk. Wat een verschil! De caravan lag toen een stuk rustiger achter de trekker."
[\Caravanforum filter]
(Zo, dat was een narrow escape)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje