naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Oekiee
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Oekiee » wo 20 jul 2022 12:58

Over een maand voor het eerst met de caravan naar Italië. We vertrekken op zondagochtend 21 Augustus en de bedoeling is dat we dinsdag aankomen op de camping in Italië. Het wordt dus een lange rit en omdat het de eerste keer is, willen we er toch wel de tijd voor nemen. Onze zoon van bijna 4 heeft ook zo'n lange rit niet eerder meegemaakt. En de vakantie begint voor ons zodra we van huis wegrijden, dus lekker op het gemakje.

2 overnachtingen op een doorreiscamping. Mijn idee is om +/- 6 uur per dag te rijden, zodat we de de laatste dag (dinsdag) nog maar een "klein" stukje in de ochtend te hoeven rijden en daardoor dus 's middags tijd hebben om de voortent op te zetten. Ik heb al wat rondgestruind en volgens mij is via Oostenrijk het fijnst rijden met de caravan? (Mocht dat niet zo zijn, hoor ik het graag).

Mijn vraag dan ook:
- Is de route via Oostenrijk het fijnst rijden met een caravan?
- Moeten we nog rekening houden met drukte op bijvoorbeeld maandagochtend 22 Augustus en dinsdagochtend 23 Augustus? (Volgens mij is dit de laatste week van het hoogseizoen en rijden de meeste mensen dus terug de andere kant op)
- Als ik ongeveer 6 uur wil rijden per dag (+ wat pauzes tussendoor). Wat zijn dan mooie locaties voor doorreis-campings?
- Moet ik doorreiscampings van te voren boeken? (eigenlijk wil ik gewoon rijden en zodra ik denk: het is mooi geweest vandaag, wil ik op zoek gaan naar zo'n doorreis-camping)

Tijdens dit topic zal ik vast nog meer vragen hebben.

Groeten,
Sjoerd

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door moyzo » wo 20 jul 2022 13:15

Je bedoelt de Adriatische kust? We zijn er een paar jaar geleden geweest en willen komend voorjaar weer maar dan helemaal doorzakken naar de hak.
Heb zelf ook al een beetje rond geneusd. Toch over Zwitserland met de Gothard, of over Oostenrijk. Ik ben er nog niet over uit. De route via Zwitserland hebben we tot nu toe verscillende keren gedaan met als eerste stop Freiburg. Dan ben je de volgende ochtend bijtijds bij de Gothardtunnel.
De andere route over Oostenrijk via stuttgart innsbruck en bozen heb ik ook als optie.
Ik zou alvast even kijken waar welke campings zijn voor als je het zat bent en daar een lijstje van maken om eventueel onderweg te bellen of ze een plaatsje hebben. Voor de kleine man hoef je niet echt veel extra's uit de kast te halen met de keuze van een camping, een emmer water met wat bakjes om te knoeien en hij is lekker zoet denk ik.

Let wel dat de Adriatische kust nog zeer druk kan zijn de laatste week van augustus, het is het vakantiegebied waar de meeste Italianen zelf vertoeven met veelal drukke animatie tot in de nacht wat je over de hele camping mee beleeft.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Ron » wo 20 jul 2022 13:34

Door Zwitserland of Oostenrijk maakt voor de kilometers niet zo veel uit.
Als je tenminste over de fernpass zou gaan
De fernpass is heel makkelijk te rijden 1 haarspeld bocht.
Ik heb zelf de voorkeur voor de fernpass ipv over Munchen te gaan.
Ik zou niet in Zwitserland overnachten , daar zijn de campings schreeuwend duur.
In Oostenrijk campings genoeg voor een redelijke prijs.
Ik zou voor een overnachting nooit reserveren.
Neem de app van Archies campings of google maps om een camping langs de route te zoeken als je tijd vind om te stoppen.
Mijn ervaring vroeger met de kinderen.
En nu onze zoon met zijn kinderen, dat ze zolang je ze bezig houd met bijvoorbeeld spelletjes ze het heel lang vol houden.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door eurotrotter » wo 20 jul 2022 14:18

Oekiee schreef:
wo 20 jul 2022 12:58

2 overnachtingen op een doorreiscamping. Mijn idee is om +/- 6 uur per dag te rijden, zodat we de de laatste dag (dinsdag) nog maar een "klein" stukje in de ochtend te hoeven rijden en daardoor dus 's middags tijd hebben om de voortent op te zetten.
Je het het ,voor jezelf ,nogal optimistisch gepland.
Maar ik vrees dat de werkelijkheid er iets anders uit zal zien.
2 rijdagen van 6 uur en de derde dag "nog een klein stukkie"
Het zijn 1300 km naar de Adriatico bij Ferrara ,op ,zeg maar,15 rij uren is dat gemiddeld 86 km/h.
Als je eens begint met op zondag op tijd weg te rijden en dan tot een uur of 18.00 doorrijdt en dan een camping zoekt ,probeer iets van 600 km af te leggen ,dan heb je t maandag wat gemakkelijker ,en kun je dinsdag op tijd op je bestemming aankomen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Oekiee
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Oekiee » wo 20 jul 2022 14:38

moyzo schreef:
wo 20 jul 2022 13:15
Je bedoelt de Adriatische kust?
Inderdaad de Adriatische kust.
ronk schreef:
wo 20 jul 2022 13:34
Door Zwitserland of Oostenrijk maakt voor de kilometers niet zo veel uit.
Als je tenminste over de fernpass zou gaan
De fernpass is heel makkelijk te rijden 1 haarspeld bocht.
Ik ben zo'n 8 jaar geleden naar Italie gereden, toen nog saampjes, via Zwitserland. Tijdje in de file gestaan bij de Gothard. Toen moesten we van tevoren zo'n vignet aanschaffen. Ik zie dat ik voor Oostenrijk ook een vignet moet aanschaffen. Via de ANWB site is 2 maanden niet beschikbaar, via welke site is het ook betrouwbaar?
eurotrotter schreef:
wo 20 jul 2022 14:18
Je het het ,voor jezelf ,nogal optimistisch gepland.
Toch wel. Ik dacht dat ik het rustig had gepland. Wellicht wel een goed idee om de eerste dag wat langer te rijden. Maandag wat relaxter en dan dinsdag inderdaad op tijd op de eindbestemming.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Ron » wo 20 jul 2022 14:40

[re.gif] [re.gif]
Dan reken jij nog 86km/h

Ik reken met 70km/h (inclusief stops) en dan stop ik kort en niet zo vaak.
Dat is ruim 18 uur op de manier zoals ik rij.
90 km/h (gps) om de 350 km stoppen voor tanken ,eten, toilet bezoek en honden uit laten
Vignet voor oostenrijk digitaal aanschaffen bij https://shop.asfinag.at/nl/producten/digitaal-vignet/
Wel van 2 weken te voren doen , of als ondernemer aanschaffen.
Heeft te maken met herroepings recht o.i.d
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Oekiee
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Oekiee » wo 20 jul 2022 14:59

Meteen even snel gepuzzeld voor de Route: Rotterdam - Stuttgart - Innsbruck (Fernpass) - Bozen - Verona - Ferrara - Adriatische Kust:

De eerste dag (zondag) ergens rond Ulm overnachten (6,5 - 8 uur rijden volgens planning)
De tweede dag ergens tussen Trente & Verona overnachten (4,5 - 7 uur rijden volgens planning)
De derde dag is het nog 3 - 4 uur rijden volgens planning.

Ik zit dan in principe nergens aan vast. Op het moment dat alles perfect verloopt kan ik bijvoorbeeld de tweede dag nog verder doorrijden, zodat het de laatste dag wat korter wordt. Mocht het de eerste dag echt tegen zitten en we stoppen eerder, kan ik de tweede dag weer wat langer gaan rijden.

- Is dit ook te optimistisch? Of is dit realistisch?
- de tijden zijn wel op basis van de maximale snelheid, dus met de caravan zal het een stuk trager zijn.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door moyzo » wo 20 jul 2022 15:48

Ulm moet goed te doen zijn, ik weet natuurlijk niet hoe druk het is op jouw vertrekdata. Zelf was ik uitgegaan voor volgend voorjaar om ergens aan de bodensee te overnachten ( en misschien nog een dag extra door te brengen) is zo'n 700 kilometer, voor ons niet lang, wij rijden vaak iets meer dan 1000 km de eerste dag maar zonder kinderen, alleen een hele luie hond achterin.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Leentje » wo 20 jul 2022 16:18

Ferrara is een leuke stad! Neem in die regio een goede klamboe mee voor de kleine. Muggenspul is volop te koop. De Po-Delta met volop stilstaand water is heerlijk voor muggen ;-)
Wij reden naar de camping nabij Augsburg voor een eerste overnachting.
Na de Brennerpas schoot het zo goed op dat we een tweede overnachting niet meer gemaakt hebben.
In Archies camping app staan alle campings en dan kun je onderweg bellen of er plaats is. Zo ben je wat minder gebonden.
Wij boeken niets.
Deze rit maakten we in juli 2019. We stonden in Campotta, vlakbij Ferrara, camping la Rocchetta.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Daphne » wo 20 jul 2022 16:32

Wij hebben vorige maand in Italië rondgetrokken en zijn op de terugroute langs Ferrara gekomen. Van San Marino met een tussenstop in Bologna en Udine via Villach, Salzburg, Sommerach, naar huis. Prima route, wij vinden deze route rustiger dan de Brenner. Maar voor jou wel meer kilometers. Wij reizen zonder kinderen en op de bonnefooi, de meeste stops zijn een verrassing. Soms omdat we het zat waren of dat er oponthoud was door ongevallen en de bijbehorende file.
Jouw plannen lijken mij ambitieus. De laatste dag wordt nog een lang stuk, tenzij je de dagen ervoor langer kunt doorrijden.


Zoals Leentje aangeeft, neem voldoende anti muggenspul mee. Ik ben daar helemaal lek gestoken en er ook nog ziek van geweest.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Ron » wo 20 jul 2022 17:22

Wij hebben tot nu toe iedere keer Reutte op de sloffen gehaald
6:00 vertrokken (Gorinchem) 19:00 in Reutte
Vandaar is het nog 500 km tot aan de kust bij Ferrara.
Met een kleine erbij is het wellicht wat ambitieus om Reutte en de volgende dag Ferrara te halen.
Ook rekening houden dat het wegdek in 2018 vanaf Ferrara naar Commacchio verschrikkelijk slecht was.
Of dat al verbeterd is ? scratch.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Witte yeti
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 22 okt 2018 21:24
Locatie: Amsterdam

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Witte yeti » wo 20 jul 2022 22:33

Op een afstand van 550-600 km heb je een camping een stukje voorbij Würzburg, camping-Paradies-Franken. Wij zijn daar naar toe gereden via Kassel. Hierna via Ulm naar de Fernpas, is goed te doen met de caravan. Volgende overnachting in de omgeving van Bozen (Bolsano). Was daar vorig jaar eind augustus erg druk op de campings, verschillende vol (reserveren?). Het laatste stuk na Ferrara is nog steeds slecht.
Gr. Pim - Ford Kuga PHEV ST-line (2024) en Sprite Alpine Sport 470 CF (2018)
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743

Oekiee
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Oekiee » wo 20 jul 2022 22:45

Witte yeti schreef:
wo 20 jul 2022 22:33
Op een afstand van 550-600 km heb je een camping een stukje voorbij Würzburg, camping-Paradies-Franken. Wij zijn daar naar toe gereden via Kassel. Hierna via Ulm naar de Fernpas, is goed te doen met de caravan. Volgende overnachting in de omgeving van Bozen (Bolsano). Was daar vorig jaar eind augustus erg druk op de campings, verschillende vol (reserveren?). Het laatste stuk na Ferrara is nog steeds slecht.
Ja ben blij dat ik dit topic toch ben gestart. in ieder geval wat opties. Het is voor mij natuurlijk ook nieuw om met een caravan lange stukken te rijden, maar ik zit er over na te denken de eerste dag (zondag) toch zo lang mogelijk door te rijden. En dan maandag al zo dicht mogelijk bij de camping te komen, zodat ik nog maar 2 a 3 uurtjes hoef te rijden op dinsdag.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door eurotrotter » do 21 jul 2022 00:40

[re.gif]

Houdt er ook rekening mee dat er na Trento niet zo heel veel doortrek campings meer zijn op de route naar Ferrara.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Jaap van Duijn » do 21 jul 2022 07:48

@TS,

En nog eens gezegd, neem spul mee tegen de muggen, al hoewel wij dit meer aan Oost kant van Italie mee gemaakt hebben en ik nog nachtmerries ervan heb.
Compleet lek gestoken en ziek ervan geweest, nu maatregelen en gekleed tegen de avond tot aan de nek en sokken aan voor mij als we daar zijn

fijne reis en vakantie Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
Pee
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 11 jun 2018 20:10
Locatie: Oost-Brabant, BE

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Pee » do 21 jul 2022 10:44

In 2016 de route SS434 Verona naar Ferrara genomen. Deze weg was in zeer slechte staat. Niet te vergelijken met de slechte weg van Ferrara naar Comacchio. Tip. Koop de anti-muggen spray van Autan van Johnson in de lokale winkels. Dit product werkte het best tegen de muggen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic met Eriba Nova 585GL

Oekiee
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Oekiee » do 21 jul 2022 11:08

Pee schreef:
do 21 jul 2022 10:44
In 2016 de route SS434 Verona naar Ferrara genomen. Deze weg was in zeer slechte staat. Niet te vergelijken met de slechte weg van Ferrara naar Comacchio. Tip. Koop de anti-muggen spray van Autan van Johnson in de lokale winkels. Dit product werkte het best tegen de muggen.
Is het wel goed te doen met een caravan achter mijn auto? Of is een andere route beter?

Neem aan dat ik toch via die wegen op de camping moet komen ;)

Oekiee
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Oekiee » do 21 jul 2022 11:11

eurotrotter schreef:
do 21 jul 2022 00:40
[re.gif]

Houdt er ook rekening mee dat er na Trento niet zo heel veel doortrek campings meer zijn op de route naar Ferrara.
Dit heb ik inderdaad gezien. Heb inmiddels die camping app aangeschaft. Misschien toch maar maandag tot Trento rijden en dan de dinsdag nog 4 uur rijden.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door eurotrotter » do 21 jul 2022 16:58

Pee schreef:
do 21 jul 2022 10:44
In 2016 de route SS434 Verona naar Ferrara genomen. Deze weg was in zeer slechte staat. Niet te vergelijken met de slechte weg van Ferrara naar Comacchio. Tip. Koop de anti-muggen spray van Autan van Johnson in de lokale winkels. Dit product werkte het best tegen de muggen.
Je kunt dan beter de Autostrada blijven volgen richting Venezia een die verlaten bij de eerste afslag naar Vicenza est,dan neem je de A31,deze volg je richting Rovigo .
Je komt dan weer op de S.S. 434,maar dan is t meer een klein stukkie naar de A 13( die vanaf Padova naar Ferrara loopt ,of de S.S 434 blijven volgen richting de kust.

https://www.google.nl/maps/dir/45.50736 ... m2!4m1!3e0
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Pee
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 11 jun 2018 20:10
Locatie: Oost-Brabant, BE

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Pee » do 21 jul 2022 19:18

Dat klopt eurotrotter. Zo ben ik terug gekomen van Comacchio. Deze route is goed.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic met Eriba Nova 585GL

Oekiee
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Oekiee » do 21 jul 2022 22:41

eurotrotter schreef:
do 21 jul 2022 16:58
Je kunt dan beter de Autostrada blijven volgen richting Venezia een die verlaten bij de eerste afslag naar Vicenza est,dan neem je de A31,deze volg je richting Rovigo .
Je komt dan weer op de S.S. 434,maar dan is t meer een klein stukkie naar de A 13( die vanaf Padova naar Ferrara loopt ,of de S.S 434 blijven volgen richting de kust.

https://www.google.nl/maps/dir/45.50736 ... m2!4m1!3e0
Dank voor deze!

Ik zit er misschien aan te denken om toch zaterdag al te vertrekken en echt veel meer op het gemakt te doen. Zeker omdat ik de opmerking kreeg dat het ambitieus was. Het is in totaal zo'n 1350km. En dinsdag wil ik echt als dichtbij de camping zitten waar we 2 weken gaan zitten.
Dan kan ik beter zaterdag/zondag/maandag 400km per dag rijden (gemiddeld) ipv zondag/maandag 600km per dag (gemiddeld).

Zeker omdat het de eerste keer zo'n lange reis met de caravan is, lijkt het me beter gewoon alle tijd te nemen. Zijn er meer mensen die 3 overnachtingen op doorreiscampings pakken richting italie?

Gebruikersavatar
fredmo
Berichten: 671
Lid geworden op: do 8 apr 2021 16:52
Locatie: In of voor ons hutje

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door fredmo » vr 22 jul 2022 18:24

Ja! Wij zijn afgelopen juni naar Italie geweest. Ook voor het eerst. En wij hebben voor de zekerheid ook drie overnachtingen gedaan. Waren ook eerst van plan om er twee te doen. Toch een dag eerder vertrokken. Wel in de middag en tot aan Keulen gereden en daar overnacht, omdat we niet in de ochtend al weg konden. Op deze manier toch vast bijna 300 km gereden. Wij vonden dat wel prettig. Maar wij hebben ook geen kleine kinderen mee waar we rekening mee moeten houden.
Al met al waren we blij dat we toch wat eerder zijn vertrokken. Ik zou het je aanraden!
Groetjes,
Monique

SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Bommes » zo 24 jul 2022 19:16

Oekiee schreef:
do 21 jul 2022 22:41
Zeker omdat het de eerste keer zo'n lange reis met de caravan is, lijkt het me beter gewoon alle tijd te nemen. Zijn er meer mensen die 3 overnachtingen op doorreiscampings pakken richting italie?
Wij zijn vorig jaar naar Toscane gereden, met ons kleintje van toen 6 maanden jong in het kinderstoeltje achterin de auto en de caravan aan de haal.
Vanuit ons huis 1300km.
Onderweg hebben we 2 keer overnacht.
Wij vertrokken op een zaterdag, door allerlei geregel pas tegen 10:00 vanuit regio Eindhoven.
De route voor ons was totaal anders dan voor jullie dus daar geen tips over vanuit mij.

Wat mij opviel: de stops moesten vaker dan ik gewend was van reizen zonder de kleine en vooral langer.
Ze schreeuwde het uit als we na tanken meteen weer door wilde rijden.
Dus wat ein5d lopen met haar, spelen, wat eten en drinken en je bent zo een 3 kwartier verder.

Uit eindelijk hebben we dag met geen 400km kunnen rijden.
2de dag 513, door Zwitserland, Gotthard tunnel (met veel file) drukke bij de grens, enz.
3dag laatste stuk van 385km.

Dit jaar hebben we een bestemming iets dichterbij gekozen, zodat we maar 2 reis dagen hebben.
3 dagen in de auto vond ik en mijn vrouw trouwens ook niet echt een aanrader.
Jullie afstand is ook te ver denk ik om met zo een kleintje in 2 dagen weg te rijden.
Maar je weet het niet misschien heb je geluk, werkt het verkeer mee, is de stemming op de achterbank goed en knal je de eerste dag ruim de helft van de kilometers weg.

Oh en die Fernpas, daar geen ik toch regelmatig verschrikkelijk lang in de file gestaan, ik begin daar niet meer aan. Dat was overigens ook altijd buiten het hoogseizoen.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door moyzo » vr 7 okt 2022 07:46

@Oekiee
Ik was nog even aan het zoeken naar deze route en heb diverse opties mee genomen die hier beschreven zijn. Ben nu ook nog wel benieuwd hoe jouw reis verlopen is.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Oekiee
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

Re: naar kust rechts van Ferrara (Italië)

Bericht door Oekiee » vr 24 mar 2023 19:50

Excuus dat ik zo laat nog reageer.

We hebben een fantastische reis gehad en heb er enorm goed gevoel aan over gehouden. De heenweg hebben we met 3 tussenovernachtingen gedaan. 1 in Duitsland, 1 in Oostenrijk (net na Fernpass) en nog 1 in Italië (op 3 uur van de uiteindelijke camping).
Onze kleine man heeft het ook heel goed gedaan en keek z'n ogen uit. Nooit verwacht dat hij het zo goed zou doen.
Laatste stuk was het wegdek idd iets minder, maar lekker rustig gereden en het was prima te doen.

Terugweg hebben we met 1 tussenovernachting gedaan. Dit was totaal niet de planning, maar we kwamen de eerste dag al over de Fernpass en op het moment dat we de afslag wilden nemen, viel onze kleine man in slaap en besloten we door te rijden. Toen kwamen we uiteindelijk een heel eind en hoefden we de volgende dag nog "maar" 8 uur te rijden. Met caravan + stops iets langer. Als je eenmaal dichterbij huis komt, wil je ook sneller naar huis, maar dit ga ik nooit meer doen. Kwam best wel vermoeid thuis, ondanks dat de reis goed verliep.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”