Probleem Kronings KG2M
Probleem Kronings KG2M
Ik zit met een probleem bij mijn mover op onze Hobby 500 kmfe van 2010.
Het afgelopen jaar en dit begin dit jaar deed de motor van het rechterwiel het schokkerig bij alle bewegingen die ik er mee maakte.
Ik las ergens dat de bekabeling onder de caravan wel eens het probleem kon zijn.
Om die reden heb ik beide stekkers onder de caravan van de rechtermotor los gehaald en opnieuw er in gestoken.
En ja hoor :
Nu doet de motor helemaal niks meer.
Het lukt nog wel om motor tegen het wiel aan te krijgen, maar als ik dan een beweging wil maken doet hij helemaal niks.
Wie kan helpen met wat ik kan proberen om dit probleem te verhelpen? Bedankt!
Het afgelopen jaar en dit begin dit jaar deed de motor van het rechterwiel het schokkerig bij alle bewegingen die ik er mee maakte.
Ik las ergens dat de bekabeling onder de caravan wel eens het probleem kon zijn.
Om die reden heb ik beide stekkers onder de caravan van de rechtermotor los gehaald en opnieuw er in gestoken.
En ja hoor :
Nu doet de motor helemaal niks meer.
Het lukt nog wel om motor tegen het wiel aan te krijgen, maar als ik dan een beweging wil maken doet hij helemaal niks.
Wie kan helpen met wat ik kan proberen om dit probleem te verhelpen? Bedankt!
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
-
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Probleem Kronings KG2M
Het probleem is dus verergerd met het de en monteren van de stekkers.
Dan begin maar het het goed bekijken van de stekkers als ze los zijn en de bekabeling
Vooral oxidatie in de stekkers en mogelijke kabel breuken op de plekken waar de kabel moet kunnen bewegen. (De motor volgen tijdens het erop zetten en eraf halen) verder alle punten waar kabels vast zitten aan de vloer en bij de motor
Dan begin maar het het goed bekijken van de stekkers als ze los zijn en de bekabeling
Vooral oxidatie in de stekkers en mogelijke kabel breuken op de plekken waar de kabel moet kunnen bewegen. (De motor volgen tijdens het erop zetten en eraf halen) verder alle punten waar kabels vast zitten aan de vloer en bij de motor
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Probleem Kronings KG2M
Wie kan mij vertellen welke kabel voor de feed motor is en welke voor de motor voor beweging voor en achteruit?
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Probleem Kronings KG2M
Hij is niet te downloaden, maar wel hier in te zien. Handleiding Kronings KG2M
Hopelijk kom je er mee verder, bladzijde 19 is in het Nederlands.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Probleem Kronings KG2M
voedingskabels voor de aandrijfrollen zijn meestal de dikste, zo is het bij mijn enduro
deze moeten de zwaarste belasting voeden
gr. Erik
deze moeten de zwaarste belasting voeden
gr. Erik
sudwind 460 eu epower 2022 met verona luifel - audi q3 2020 35tdi dsg
Re: Probleem Kronings KG2M
Inmiddels zelf al achter gekomen. De dikkere kabels zijn voor de motor van beweging voor en achteruit.
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Re: Probleem Kronings KG2M
Je had gelijk, dankjewel.
Dan weet ik welke kabels en stekkers ik moet controleren.
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Re: Probleem Kronings KG2M
Weet iemand uit ervaring of ik de schakelkast moet resetten voor de afstandsbediening, omdat ie mogelijk een tijd zonder stroom heeft gezeten? Ik heb de stekker schoongemaakt en opnieuw verbonden.
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Probleem Kronings KG2M
Staat in de handleiding.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Probleem Kronings KG2M
Resetten is niet nodig. En.... Niet teveel dingen tegelijkertijd doen, anders kan je de oorzaak van de problemen niet achterhalen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Probleem Kronings KG2M
Inmiddels heb ik de bekabeling doorgemeten. Tot aan de motor meet ik 11,8. Er zit dus geen probleem bij de bekabeling. Het zal de motor zijn die het begeven heeft.dieseltijger schreef: ↑za 16 jul 2022 16:18Resetten is niet nodig. En.... Niet teveel dingen tegelijkertijd doen, anders kan je de oorzaak van de problemen niet achterhalen.
Durf te vragen :
Iemand in Gelderland die mij kan helpen met het vervangen?
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Re: Probleem Kronings KG2M
Forumlid Ralf zat volgens mij ook in de Kronings movers maar is gestopt in de mover wereld.
Wellicht heeft hij nog tips, probeer hem eens een PB te sturen
memberlist.php?mode=viewprofile&u=324
Wellicht heeft hij nog tips, probeer hem eens een PB te sturen
memberlist.php?mode=viewprofile&u=324
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Probleem Kronings KG2M
Bedankt voor de tip.deusjevo schreef: ↑za 16 jul 2022 17:16Forumlid Ralf zat volgens mij ook in de Kronings movers maar is gestopt in de mover wereld.
Wellicht heeft hij nog tips, probeer hem eens een PB te sturen
memberlist.php?mode=viewprofile&u=324
Ik heb hem een PB gestuurd.
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Re: Probleem Kronings KG2M
Gelderland is best wel groot. Als je nu vertelt waar je woont? Of vul het gewoon in in je profiel.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)
Re: Probleem Kronings KG2M
11.8volt is veel te weinig.
Dan gaat de stuurkast in de beveiliging voor onderspanning.
Dan gaat de stuurkast in de beveiliging voor onderspanning.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Probleem Kronings KG2M
FWesten schreef: ↑za 16 jul 2022 17:10Inmiddels heb ik de bekabeling doorgemeten. Tot aan de motor meet ik 11,8. Er zit dus geen probleem bij de bekabeling. Het zal de motor zijn die het begeven heeft.dieseltijger schreef: ↑za 16 jul 2022 16:18Resetten is niet nodig. En.... Niet teveel dingen tegelijkertijd doen, anders kan je de oorzaak van de problemen niet achterhalen.
Durf te vragen :
Iemand in Gelderland die mij kan helpen met het vervangen?
Lijkt me niet zo moeilijk om de mover te vervangen.
Klemmen op accu los.
Aansluitingen op betreffende motor los halen.
Motor zelf verwijderen. 4 boutjes met moeren lossen en je hebt de motor in de hand.
Frans
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Probleem Kronings KG2M
De accu is in dat geval "verdacht".?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Probleem Kronings KG2M
Er zit een nieuwe accu in. Dat kan dus niet het probleem zijn. De oude accu was gloeiend heet geworden en rook naar rotte eieren. Kan het zijn dat dan 1 kant niks doet en andere kant het 'gewoon' doet?
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Re: Probleem Kronings KG2M
Velp (GLD)
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Re: Probleem Kronings KG2M
Ik meet 13,18v op de stuurkast.
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Re: Probleem Kronings KG2M
Is 13.8 vdc belast of onbelast.
Is 11.8 op de motor belast of onbelast.
Alleen belaste metingen zegt iets.
Bv over slechte kabel..of kabel verbindingen.
Tussen stuurkast en motor mag geen verschil gemeten worden.
Wel verschil..
Rotte verbinding....100%
Is 11.8 op de motor belast of onbelast.
Alleen belaste metingen zegt iets.
Bv over slechte kabel..of kabel verbindingen.
Tussen stuurkast en motor mag geen verschil gemeten worden.
Wel verschil..
Rotte verbinding....100%
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Probleem Kronings KG2M
Het kan ook zijn dat je de kabel op de motor er af getrokken hebt .
Deze zat bij de oude versie er nog met een schuifstekker op , en aangezien u met verbindings stekkers bezig bent geweest is dit een optie .
Maar als ik het goed begrijp werkt aan 1 kant de motor toch niet .
Deze zat bij de oude versie er nog met een schuifstekker op , en aangezien u met verbindings stekkers bezig bent geweest is dit een optie .
Maar als ik het goed begrijp werkt aan 1 kant de motor toch niet .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe
Re: Probleem Kronings KG2M
Ook dit heb ik gecheckt, die zit er nog gewoon op. Ik heb daar namelijk ook gemeten.henry12 schreef: ↑zo 17 jul 2022 07:09Het kan ook zijn dat je de kabel op de motor er af getrokken hebt .
Deze zat bij de oude versie er nog met een schuifstekker op , en aangezien u met verbindings stekkers bezig bent geweest is dit een optie .
Maar als ik het goed begrijp werkt aan 1 kant de motor toch niet .
Caravan: Hobby De Luxe KMFe (2010)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Trekauto: Skoda Superb 1.6 tdi 150 pk (2012)
Re: Probleem Kronings KG2M
Ok dan is dat het probleem niet , maar ik het is toch raar dat hij helemaal niks meer doet na het loshalen van de stekker .
U zou de stekker nog is los kunnen halen en gelijk spanning op de motor zetten met een losse accu .
U zou de stekker nog is los kunnen halen en gelijk spanning op de motor zetten met een losse accu .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe
Re: Probleem Kronings KG2M
toch geen defect relais
zet de foute motor eens op de aansluitingen van de goede kant
zet de foute motor eens op de aansluitingen van de goede kant
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )