Plaatsen plisse hordeur in hobby

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Plaatsen plisse hordeur in hobby

Bericht door Jepen » do 14 jul 2022 22:55

Hallo, zijn we weer : - ) De sleurhut staat weer voor de deur dus aan de 'Hobby': - )

Vraagje:
Ik wil graag kijken of ik van het weekend een plissehor kan plaatsen in de Hobby 460 ufe uit 2006.
Nu zag ik dat de breedte tussen de kasten ongeveer 60 cm is, dus een hordeur die max 65 is EN op maat te maken is moet wat dat betreft passen.
De hoogte is ca 175 cm.

Nu zag ik deze:

https://www.camperhuis.nl/plisse-hordeur-1750x650.html

(mag ik dergelijke linken trouwens plaatsen?!)

Mijn gevoel zegt dat dit zo te monteren is.
Het is een frame welke geschroefd dient te worden en als het ware een 'eigen kozijn vormt', dus het kan zo 'op de dag'.
Als het iets hoger is dan de deuropening lijkt me ook geen probleem, te laag wel :- )

Wat zijn jullie gedachten hierbij?
Met name op deze opmerking zou ik wel willen feedback willen:

"De hordeur is alleen te gebruiken binnen voertuigen met een minimale wanddikte van 18 mm, zodat de schroeven niet aan de buitenkant van de wand uitsteken."

Mag ik er vanuit gaan bij deze caravan dat dit kan?

Alle tips zijn welkom!

Thanks

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Plaatsen plisse hordeur in hobby

Bericht door VIP » vr 15 jul 2022 08:16

De wanddikte van de caravan is iig meer dan 18mm, deze zal 30-34mm zijn, dus geen probleem.

Algemene tip: als je iets in een zijwand schroeft, altijd met de hand er in draaien en kijken / voelen of het Alu buiten niet vervormd door bv het schroefpuntje

Waar je ook moet letten is of de dorpel onderop geen problemen geeft, daar zit bij Hobby vaak zo'n breed en hoog Alu profiel, de vraag is of de hordeur daar wel op kan staan.

En als de hordeur openstaat (dus je de caravan in en uit kan lopen), is de vraag of de buitendeur dan dicht kan, het binnenwerk mag de open geschoven hor niet beschadigen en of er uitdrukken.

En dan de vraag of je de hoogte kwijt kunt en er geen aflegplankje of zo boven de de deur zit.

Tot slot, kies een hordeur die als ie open staat aan de scharnierkant van de deur zit.
Porsche + Tabbert

NotnaV
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 6 okt 2017 13:40
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Plaatsen plisse hordeur in hobby

Bericht door NotnaV » vr 15 jul 2022 09:03

Ik heb deze Horrex plissedeur in mijn Hobby 495UFE van 2006.
Past prima, ook op de dorpel geen probleem.
Enige probleem was dat de achterste van de dubbele wipschakelaar voor lichtslang van de rondzit
bijna niet te bereiken is. Nu was dat geen probleem want dat ding is levensgevaarlijk ivm brandgevaar,
kijk maar eens bij de aansluiting links van de deur of daar niet al wat aan het verbranden is.
Ik heb de lichtslang eruit gehaald en vervangen door een led-lichtslang met een aparte USB voeding.

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Plaatsen plisse hordeur in hobby

Bericht door Jepen » za 16 jul 2022 07:27

Dank vd reacties!!
En inderdaad was het eerste dat ik zag de schakelaars van zowel de rondzit als de buitenlamp.
Die zitten inderdaad wel naar in de weg.
Over die lichtslang: in mijn beleving is dat al een led-slang, maar kennelijk niet dus?
Zal eens even kijken. Heb hem wel geregeld aan gehad, geeft leuk indirect licht.
Maar zal eens kijken of ik tekenen zie van beginnende kortsluiting oid.

Dank vd tips, als er een in komt ga ik voor dit model.
Denk dat het zo kort vd vakantie niet gaat lukken, altijd weer jammer dat de ideeen pas oppoppen als hij voor de deur staat stom.gif

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Plaatsen plisse hordeur in hobby

Bericht door Cheke » za 23 jul 2022 21:31

Wat hoogte aangaat .. er is normaal een vaste maat van u profiel waar de schuifplissee in past en daar is wat speling in hoogte...mogelijk zie je een maten overzicht en kun je keuze maken zodat jou maat daar juist tussen valt.. onder is er een meetellende systeem als ik me goed herinner en een plat lijstje wat niet stoort..ik verkocht vroeger vanuit de ramen deuren en zonwering en etc regelmatig plissehordeuren.. Is al een tijd geleden..

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Plaatsen plisse hordeur in hobby

Bericht door Ab » do 28 jul 2022 12:08

Off topic berichten verwijderd.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Plaatsen plisse hordeur in hobby

Bericht door jessedew » wo 10 aug 2022 14:07

NotnaV schreef:
vr 15 jul 2022 09:03
Ik heb deze Horrex plissedeur in mijn Hobby 495UFE van 2006.
Past prima, ook op de dorpel geen probleem.
Enige probleem was dat de achterste van de dubbele wipschakelaar voor lichtslang van de rondzit
bijna niet te bereiken is. Nu was dat geen probleem want dat ding is levensgevaarlijk ivm brandgevaar,
kijk maar eens bij de aansluiting links van de deur of daar niet al wat aan het verbranden is.
Ik heb de lichtslang eruit gehaald en vervangen door een led-lichtslang met een aparte USB voeding.
Ik heb zo'n hordeur in mijn achterdeur in mn huis, werkt perfect, had ook al bedacht om eventueel zoiets in de caravan te willen gebruiken. Maar ook ik (heb een oudere Hobby) heb de lichtschakelaars daar zitten. Maar kan deze ook niet wellicht nog iets verder van de deur af geïnstalleerd worden? dus achter de dorpel en misschien wel achter de lichtschakelaar? Bij mij is dat ook geen optie omdat ik daar wat haakjes heb, maar wellicht is dat nog een mogelijkheid. Daarnaast vind ik 200 euro voor een klein horretje veel geld en ik duw altijd nog een kinderfietsje en veel troep de caravan in, dat gaat dan niet meer passend vermoed ik.

Ook zijn mijn kinderen erg beschaafd, maar niet volledig hufterproef.

Heb nu van die flappen in de deur hangen, maar de vrouw wil eigenlijk wel graag iets anders, maar weet nog niet zo goed wat (kattestaarten ook niet alles)

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”