Gotthardtunnel snachts vrijdag-zaterdag

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Gotthardtunnel snachts vrijdag-zaterdag

Bericht door rutgerg » ma 11 jul 2022 08:53

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en krijg tal van hits maar zie daar niet precies tussen staan wat ik zoek. Wellicht weten jullie het. Wij gaan op vrijdag 5 augustus naar Italie. Plan is om savonds weg te rijden zodat we sochtends (zaterdag 6 augustus) in Italië zijn. Aangezien die zaterdag 6 augustus best wel een zwarte zaterdag schijnt te worden ben ik benieuwd, als ik tussen 3:00 en pak m beet 4:30 bij de Gotthardtunnel ben, staat er dan meestal al file? Of zal het dan beperkt blijven tot max 10 minuten. Heb afgelopen vrijdagnacht de wekker om 04:00 gezet en op de webcam/twitter gekeken, toen stond er 'slechts' een vertraging van minder dan 10 minuten. Of afgelopen weekend representatief was weet ik niet, het midden van het land had wel al vakantie en veel streken in Duitsland ook al. Wegens logistieke redenen kunnen we niet de dag ervoor gaan rijden. Alvast bedankt!
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Gotthardtunnel snachts vrijdag-zaterdag

Bericht door Knaus440 » ma 11 jul 2022 08:58

Ik weet niet meer wie, maar ik dacht dat 1 van de forum leden in de buurt van de tunnel woont. Misschien reageert hij.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Gotthardtunnel snachts vrijdag-zaterdag

Bericht door witjesm » ma 11 jul 2022 14:49

6 Augustus is volgens de TCS (lokale ANWB) idd een zeer drukke zaterdag zowel naar het noorden als naar het zuiden. S'nacht gaat het vaak wel maar na 5.00 s'ochtens ben je vaak echt te laat. Op dit soort dagen kan de vertraging makkelijk 4 uur bedragen. Hellaas gaat de file ook s'nachts vaak niet helemaal weg maar tussen 3 en 4 is ie op zijn korts. Als je er dan 30 minutes staat ben je er wel door heen. Alternatief is er overheen. Ook goed te doen maar als je na 6-en komt staat dat ook vast.

https://www.tcs.ch/de/tools/verkehrsinf ... gnosen.php
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Gotthardtunnel snachts vrijdag-zaterdag

Bericht door rutgerg » di 12 jul 2022 14:43

[re.gif] Dankje!
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Plaats reactie

Terug naar “Routes”