Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Cheke » wo 13 jul 2022 23:16

Paul Vingerhoets.. zo is het idd.. ik heb het ook al een tijdje in het oog gehouden en idd dit is alleen een mogelijkheid als je echt een 2deh ook kunt beoordelen of die nog goed is.. ik zou niet eens zien of alle onderdelen er wel zijn.. Dus gewoon wachten en eerst eens mee weg in september. Thuis zet ik de auto voor de caravan en kan er zo op aanrijden en aankoppelen en weg.. en terug schuin van straat er zo op achteruit in een rechte lijn.. ruimte genoeg..

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door deusjevo » wo 13 jul 2022 23:54

[re.gif]

Tja, dan is geen mover wellicht ook een optie.

Wij hebben nog nooit een mover gehad en eigenlijk ook nooit gemist in de 25 jaar dat wij zelf caravannen.
Onze zwaarste caravan was ook maar 1200 kilo hè knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Cheke » do 14 jul 2022 12:37

Deusjevo.. leuk dat dat opmerkt... dat zei mijn echtgenoot deze week, na dat we handmatig de caravan wel leeg! over de kiezel hebben verzet.. Dat was eerst vooruit, dan richting veranderen en achteruit.; omdat we ruimte moesten hebben om de voortent tussen de straathaag en ons huis, als test, te kunnen plaatsen.. Keuze was of op dat plekje of echt haaks voor het huis zetten.. .. thuis is er dus echt ruimte zat.. het enige wat meer kracht nodig heeft is inden we op straat af gekoppeld zouden staan. Dan moet echt even omhoog geduwd.. Maar als je een trekhaak hebt zet je die met de auto er op.. de caravan weegt volgens papieren gewogen bij de Duitse 100km prufung 808 kg leeg.. en mtm is1000.. De Tabbert had 1040 MTM.. de Abi Award Daystar was juist iets zwaarder, ook luxer .. oven grote lpg tank liggend in de disselbak.. groot waterreservoir en boiler.. gebruikten we nooit haha.. mtm 1200 kg en had een mover.. dus vanaf de laatste jaren.. en dat gelijk viel in 2017 met de diagnose van mijn man... hebben we geen gevoel meer gehouden of we nog zelf iets kunnen duwen. trekken op de plaats.. mogelijk eerst toch eens gaan testen met auto en caravan als we onze verzekering in orde hebben om eens een stukje te rijden en te oefenen om ermee te rijden en te parkeren..

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Ron » do 14 jul 2022 13:15

Bij onze dealer kost een enduro 303 €1395 inclusief montage. Daar komt nog wel een accu bij.
Maar de enduro 1210 lifpo4 kost bij een nieuwe mover ook maar €195.
Want wij zijn toch van plan om deze te laten plaatsen.
Vanwege een niet echt meewerkende buurvrouw.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Morgoth » do 14 jul 2022 13:31

deusjevo schreef:
wo 13 jul 2022 23:54
[re.gif]

Tja, dan is geen mover wellicht ook een optie.

Wij hebben nog nooit een mover gehad en eigenlijk ook nooit gemist in de 25 jaar dat wij zelf caravannen.
Onze zwaarste caravan was ook maar 1200 kilo hè knipoog.gif
Ja, dat geldt voor ons ook. Ik kan me alleen best voorstellen dat je een mover niet meer wilt missen als je er eenmaal eentje gewend bent.
Het ligt er ook een beetje aan hoe je gaat kamperen. Hou je van drukke campings met nette afgeschermde plekjes met een haagje er omheen in een keurig rijtje, dan kun je een mover best goed gebruiken. Ga je, zoals wij, nooit naar dit soort campings maar sta je liever op een natuurlijke en wat meer ruige camping met grote ruime plaatsen, dan kun je meestal de caravan met de auto op de plek zetten. Vorig jaar stonden we op een camping met plaatsen van 1500m2. Ruimte zat.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Ron » do 14 jul 2022 14:18

[re.gif]
Of je hebt hem nodig om thuis te parkeren.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

TFJ

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door TFJ » do 14 jul 2022 15:00

[re.gif]
Een mover moeten aanschaffen omdat een buurvrouw niet meewerkt? Bizar.

Als het alleen voor thuis is, is dan zo'n neuswiel trolley of camper trolley niks?
Die kun je dan thuis laten en het gewicht aan nuttigere dingen besteden.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door troapel » do 14 jul 2022 18:15

Wil de buurvrouw niet helpen duwen? mrgreen.gif


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Knaus440 » do 14 jul 2022 18:55

Of is het een blok aan je wiel? mrgreen.gif
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door BertJan » do 14 jul 2022 19:53

maar als je hem gaat plaatsen wacht niet tot volgend jaar, dan worden de movers ook duurder

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Ron » do 14 jul 2022 20:26

troapel schreef:
do 14 jul 2022 18:15
Wil de buurvrouw niet helpen duwen? mrgreen.gif


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die claimt de 2 parkeer plekken.
Ze hebben 3 auto's
als de ene weg moet zeten ze de andere neer.
Toen ik afgelopen week met de caravan aankwam en vroeg of ze haar auto weg wilde halen.
Omdat op alleen die plek ik de caravan zo kan draaien dat hij haaks voor de deur staat en niet over stoep en straat uitsteekt.
Hij staat dan dwars op een pakeerplek en gedeeltelijk op de stoep/ achter een boompje maar de stoep is vanaf die kant gelijk met de straat.
Met de mover kan ik vanaf de andere kant ook die draai maken.
Maar dan moet ik een stoeprandje op.
Met de hand is dat een beetje lastig

Afspraak met de dealer is al gemaakt.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Cheke » do 14 jul 2022 20:42

[re.gif] Ronk wij hebben de stoep dorpel laten verlagen .. de gemeente doet dat.. bij ons toch... Anders zou je ook een drempelhulp kunnen leggen.. met een handicapper in huis.... is dat voor mij het eerste waar ik aan denk

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door troapel » do 14 jul 2022 20:53

RE.gif RE.gif

Wat vervelend dat de buren dan zo moeilijk doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Ron » do 14 jul 2022 21:14

Ik denk niet dat de gemeente daar aan meewerkt.
Want de caravan staat dan op de stoep
En de kont vd caravan dwars op de parkeerplaats.
Met een mover is het op en afrijden veel beter beheersbaar.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Niels83 » do 14 jul 2022 21:31

Je hebt niet verteld wat de buurvrouw deed toen ze vroeg of je daar gebruik van kon maken?

Ik had laatst een buurvrouw die vroeg of ik weg wilde gaan want zij moest weg. Ik kwam aanrijden, dan zet ik de auto op de weg, koppel de caravan af en draai hem in de parkeerplaats en dan rij ik de auto weg. Max 3 minuten. De caravan was al los gekoppeld, dus zij dat gaat even niet. De buurvrouw werd helemaal boos. Ik zei er zijn 3 opties, ik zet de caravan even weg, ik koppel hem weer aan, of we gaan er 10 minuten over bakkeleien. Ik wed dat optie 1 de snelste is. En weer klaar.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Ron » do 14 jul 2022 23:16

[re.gif]
Ik vroeg dus of zij de auto weg wilde zetten 10 meter verder.
Omdat de caravan nergens anders kan staan.
Want dan staat de kont op de stoep en belemmerd de doorgang.
En de dissel staat dan op de straat.
Volgens haar claim ik die plek.
En het zijn openbare plaatsen.
Ik zei " dat heb je heel goed gezegd" want zij claims hem juist.
En ik slechts een dag of 10 in het jaar.
Ze heeft hem uiteindelijk wel weggehaald.
De buurman doet minder moeilijk.
De rest van het jaar maakt me niets uit , of zij er wel of niet staat.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Morgoth » vr 15 jul 2022 08:28

Wat een gezeik. De hele maatschappij wordt steeds meer ikke, ikke, ikke. Jammer.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Ron » vr 15 jul 2022 09:11

De buurman woont er al 28 jaar.
Zijn vrouw is op jonge leeftijd overleden.
Na een paar jaar had hij een vriendin met een uitzendburo voor poolse werknemers.
Dus werd dat huis verhuurt aan die werknemers.
Dat wisselde ieder jaar.
Perfecte lui allemaal. thumbup.gif
Die relatie is over gegaan , en is hij er met zijn nieuwe vriendin (waar hij al 30 jaar iedereen mee bedroog) weer hier komen wonen.
Zij woont er dus pas een maand of 5 en loopt een beetje naast haar schoenen.

Maar goed het ging over een mover.
Wij zijn ook de jongste niet meer , ondanks dat ik de hut vrijwel overal neer kan zetten met de auto.
Heb je soms toch een situatie dat het net niet kan.
Vandaar toch maar de mover en dan zijn we ook van het gezeik van de buurvrouw af.
Een nieuwe geplaatst en al door de dealer met lichtgewicht accu komt dus op €1600 daar ga ik geen2e hands voor nemen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Cheke » vr 15 jul 2022 19:01

Heb een berichtje gedaan naar de camping van onze keuze.. de reservatie is in Juni al gedaan en betaald.. en nu even info gevraagd en de situatie uitgelegd.. Ze hebben een servicedienst en bij aankomst even aangeven dat we een handje hulp nodig hebben en dan komt er van de servicedienst iemand helpen.. We gaan dus de eerste vakantie afwachten.. hoe het verloopt..

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Ron » vr 15 jul 2022 21:32

[re.gif]
Goed geregeld zo. thumbup.gif
Nu zijn er ook altijd wel behulpzame mede kampeerders in de buurt.

Het komt goed.
Veel vakantie plezier. En geen stress hier over hoor.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Cheke » vr 15 jul 2022 22:24

Ronk. Dankjewel... Mijn man kennende zmou geen neer zeggen om te helpen.. ook al kan hij het niet.. hij heeft daar moeite mee... De camping is groot genoeg om een servicedienst te hebben.. Dat wist ik al.. we zijn er jaren geweest.. En om mensen niet te belasten, die mogelijk zelf iets mankeren.. en geen nee kunnen zeggen... geloof me nee zeggen is moeilijk! En ook nodig... Dus uit respect.... is het beter om dit voor te leggen aan de organisatie van de camping...

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Paul Vingerhoets » vr 15 jul 2022 22:37

Denk dat er toch zat campings zijn ook grote waar ze niet zo behulpzaam zijn..
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Cheke » vr 15 jul 2022 23:09

Het was vroeger al een fijne camping.. en er is een drive om de natuur te herstellen.. waar de eigenaar destijds veel voor heeft gedaan..en misschien nog ..ik weet het niet
..maar ik heb vroeger ervaren dat er zowel regels als meedenkend vermogen is in oplossing gericht te denken... Gelukkig ken ik veel fijne campings.. Ze bestaan zeker nog wel...

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Niels83 » za 16 jul 2022 01:24

Hoi,

Goed geregeld.

Op veel campings hoe je geen hulp te vragen die komt vanzelf wel. Wij draaien ons gebakkie met behoorlijk veel gemak, en er is bijna altijd wel iemand die aanbiedt te helpen, vooral als ik alleen sta te klooien omdat mijn vrouw even de auto verzet of het kroost probeerde te vangen.

Ik moet dan soms wel lachen, staan zelf ontspannen achter de afstandsbediening de caravan te verzetten. Staan ze nog steeds te zweten om andere te helpen.

Er zijn er die zitten al op het puntje van de stoel als je uitstapt.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Budget laag.. wens toch voor mover geplaatst

Bericht door Ron » za 16 jul 2022 02:48

[re.gif]
Precies.
Kampeerders onder elkaar zijn altijd behulpzaam.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Movers”