haalbare U-bocht?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Ab » wo 10 aug 2022 22:32

Schade rijden is altijd een eigen fout vlgs mij. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Lucas » wo 10 aug 2022 22:46

[re.gif]
Bijkomend voordeel inderdaad knipoog.gif
Ab schreef:
wo 10 aug 2022 19:37
Camping den Dries in Valkenburg is er ook zo eentje.
Haal je ook niet.
Maar die is weer dicht gehatseflatst.. awhoea.gif
Die opgang is denk met vrijwel geen enkele combinatie te halen. En van bovenaf ook lastig door de scherpe knik, wel eens een tandemasser naar boven zien gaan maar die schuurde toch met de kont over de grond. Overigens doodzonde dat die camping er nu ligt te verpieteren, maar dat is een ander verhaal.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Morgoth » do 11 aug 2022 11:10

Lucas schreef:
wo 10 aug 2022 12:56
[re.gif]
Want jij zou je daar niet druk over maken dus mag een ander dat ook niet, of hoe moeten we dat zien? scratch.gif Er komen hier genoeg vragen en onderwerpen voorbij waar ik zelf "weinig mee heb" maar die sla ik over in plaats van erop te reageren hoe onzinnig ik het vind...

Kan me trouwens goed voorstellen dat als je deze situatie voorziet het even aan "experts" hier op het forum voorlegt. Als die denken dat het lukt rijd je toch een stuk prettiger naar de bestemming. En ik was daadwerkelijk benieuwd naar de afloop, dus bedankt RikB. En fijne vakantie!
Sorry hoor. Zo bedoel ik het helemaal niet. Het ging mij erom dat je in de voorbereiding van de vakantie zo ver gaat dat je zelfs de route gaat controleren of er bochten zijn die wellicht mogelijk niet in een keer haalbaar zouden zijn.
Ik plan zelf NOOIT iets vooruit, zelfs de eindbestemming niet, maar ik kan me goed voorstellen dat dit niet ieders cup-of-tea is. Ik weet dat vrijwel iedereen hier ook de tussencampings plant. Ook zijn er mensen die de bekende steile hellingen proberen te vermijden. Allemaal prima, ieder zijn ding. Maar ik heb nog nooit iemand gehoord die ook vooruit de route gaat controleren op scherpe bochten.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door iemand » do 11 aug 2022 11:45

Als je maar een paar keer per jaar met je combi rijdt is een goede voorbereiding zeker niet verkeerd. thumbup.gif

Maakt zelfs al deel uit van je vakantie-gevoel. blij.gif

De bestemming was in dit geval "een kleine camping in de Pyreneen" en de maps-foto gaf niet echt inzicht in de mogelijkheden.
Wel voor en achter 2 bochten in de hoofdweg.
Dan is "Veiligheid voorop" het beste motto, anders is je vakantie zo maar ineens voorbij [aschrik.gif]
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Morgoth » do 11 aug 2022 13:14

Zo te zien valt die U-bocht in de praktijk overigens wel mee, lijkt het tenminste.
Knipsel.JPG
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Daphne » do 11 aug 2022 13:44

Morgoth schreef:
do 11 aug 2022 11:10
Ik weet dat vrijwel iedereen hier ook de tussencampings plant. Ook zijn er mensen die de bekende steile hellingen proberen te vermijden. Allemaal prima, ieder zijn ding.
Dat is behoorlijk overdreven gesteld. De meeste forumleden hoor je er niet over. Degene die dat wel doen geven dat hier aan, dat is niet "vrijwel iedereen hier".
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door GSAndre » do 11 aug 2022 13:56

Morgoth schreef:
do 11 aug 2022 13:14
Zo te zien valt die U-bocht in de praktijk overigens wel mee, lijkt het tenminste.
Zo zie ik het ook, daarnaast is het een "gewone" doorgaande weg.
En als er geen beperkingen worden aangegeven door de wegbeheerder zullen er IMHO ook vrachtwagens rijden .......
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Ab » do 11 aug 2022 14:05

Ach, je moet het zo zien..niet 1 campinghouder maakt een camping voor caravans die onbereikbaar is. Zo stom zijn ze niet..
En anders verzint ie er wel wat op.
Een trekkertje om de caravan of combinatie gratis naar boven te slepen of zo.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Morgoth » do 11 aug 2022 14:09

Daphne schreef:
do 11 aug 2022 13:44
Morgoth schreef:
do 11 aug 2022 11:10
Ik weet dat vrijwel iedereen hier ook de tussencampings plant. Ook zijn er mensen die de bekende steile hellingen proberen te vermijden. Allemaal prima, ieder zijn ding.
Dat is behoorlijk overdreven gesteld. De meeste forumleden hoor je er niet over. Degene die dat wel doen geven dat hier aan, dat is niet "vrijwel iedereen hier".
Pfff. Ik probeer mijn woorden zo zorgvuldig mogelijk af te wegen om vooral niemand op de tenen te trappen. Maar blijkbaar nog niet genoeg.
"vrijwel iedereen hier" graag vervangen voor "sommigen hier". zucht.gif
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Daphne » do 11 aug 2022 14:17

[re.gif]

Het is als een algemene reactie bedoeld, niets meer en niets minder. En ik voel me helemaal niet op m'n tenen getrapt omdat wij niks plannen. Anders had ik dat wel met veel blabla geschreven whistle.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Gerrie » do 11 aug 2022 17:52

Goede voorbereiding is niets mis mee je zal echter toch niet de eerste zijn die op die camping heeft gestaan met een vergelijkbare combi lengte.
Zoek anders even contact met de beheerder.
Veel succes en een fijne vakantie.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: haalbare U-bocht?

Bericht door Lucas » do 11 aug 2022 21:11

[re.gif]
Lees even terug, het was inmiddels gelukt mrgreen.gif
Morgoth schreef:
do 11 aug 2022 11:10
Sorry hoor. Zo bedoel ik het helemaal niet.
Geen probleem, en goed dat je het nog even uitlegt want zo kwam het wel over. Maar soms - en dat herken ik wel want dat gebeurt mij ook - typ je hier iets met een bepaalde intonatie in je hoofd, die door een ander dan tegenovergesteld of in ieder geval anders wordt begrepen dan bedoeld. En dus verkeerd wordt opgevat (of zelfs in het verkeerde keelgat schiet). Dat is de ellende van forums, WhatsApp etc. In de kroeg bv. gebeurt dat niet knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Routes”