13polige stekker aansluiting klopt niet

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4325
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: 13polige stekker aansluiting klopt niet

Bericht door WillyL » wo 27 jul 2022 11:48

thumbup.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

13polige stekker aansluiting klopt niet

Bericht door thmeyer » wo 27 jul 2022 12:06


Daarom het advies aan alle caravan-forum leden en lezers hiervan.

De stekker loshalen en even de volgorde en de kleuren noteren !!

Kan heel veel tijd en ergernis besparen.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: 13polige stekker aansluiting klopt niet

Bericht door Jaap van Duijn » wo 27 jul 2022 12:09

@THMeyer,

Als de stekker uit elkaar getrokken is door een slimme die deze vergeet na gebruik valt er niet veel meer te noteren als losse draden jammer genoeg.
Zo gaat dat wel eens bij caravans, maar bij aanhangers en fietsen dragers heel veel deze zaken kapot gezien en gevraagd om te herstellen :)

grtn Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

13polige stekker aansluiting klopt niet

Bericht door thmeyer » wo 27 jul 2022 12:35

[re.gif]
4 decennia geleden, een Engelsman geholpen met het opnieuw aansluiten van zijn kabel. Draadje voor draadje gemeten en opnieuw aangesloten.

Oorzaak: De stekker was uit de aansluitdoos van de auto losgeraakt en de kabel helemaal afgesleten. Gelukkig had de kabel betreffende de lengte nog wat speling en kon de stekker er als nog weer op.

Daarom ik “zins dien” een lijstje van de caravan en auto met de volgorde en kleuren van de draden mee in de caravan.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: 13polige stekker aansluiting klopt niet

Bericht door Jaap van Duijn » wo 27 jul 2022 15:25

@THMeyer,

Zoals ik al sprak / schreef, heb ik van alles al mee, of in de camper of in de caravan of op de stick die ook nog eens op mijn TV in de caravan of camper past en op mijn Apple toestellen.
Dus daar allemaal mee en klaar.
Project was al veel langer in mijn hoofd op die Multicon te vervangen voor Jaeger dan gelijk alles het zelfde en geen verlopen meer.
Maar zoals zoveel, nog niet van gekomen en nu die stekker verrot getrokken en moest ik vertrouwen op oude handleiding en of zelf meten.
Kwam op zelf meten en vergelijk uit.
Maar alles werkt, alleen ook dit schema met de nieuwe en reserve stekker weer in de caravan, want ook al zijn we maf van camperen, we gebruiken de KIP nog weleens door de weeks en is weer nostalgie toch.

Dank en groet Jaap van Duijn.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”