Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Powerman

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Powerman » vr 12 aug 2022 17:22

Pensioenopreis schreef:
za 2 jul 2022 18:21
Heb je nog advies voor Bourgogne, een plaats ter oriëntatie?
Wellicht zijn jullie al lang weer thuis, maar als je van rust, stilte, rustige wegen e.d. houdt, dan kan ik je camping le Village in la Motte Ternant van harte aanbevelen. Deze camping in de Côte d'Or is in april door twee Belgische dames overgenomen en telt 19 ruime plaatsen. Er is geen animatie, geen winkel, geen zwembad, maar wel een allervriendelijkste ontvangst en de bereidheid van de dames om je van (stok)brood te voorzien. Het sanitair is weliswaar verouderd, maar brandschoon en voorzien van thermostaatkranen. De watertemperatuur kun je dus helemaal naar wens regelen. In de omgeving kun je volop fietsen en wandelen. Plaatsen als Semur en Auxois (prachtig), Saulieu, maar ook Beaune zijn niet al te ver. Een aanrader is een bezoek aan de 12e eeuwse abdij van Fontenay bij het plaatsje Montbard.

https://www.camping-le-village-la-motte-ternant.fr/

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5789
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Morgoth » vr 12 aug 2022 19:14

PMT schreef:
vr 12 aug 2022 17:01
Morgoth schreef:
vr 12 aug 2022 13:29
En vooral bij Marseillan en Cap 'd Agde vind ik ook het achterland vlak en weinig spannend......
Iets verder rijden het achterland in, vanaf de Orb in het NP is het schitterend. Roquebrun, Minerve, Mons, Bédarieux liggen toch echt in prachtig heuvelachtig gebied waar je soms met de auto aardig omhoog gaat en je leuk kunt kanoën bv Wij kwamen toen de kinderen klein waren veel in Vias en het heeft ook even geduurd voor we dat ontdekt hebben.
Dat weet ik wel. Maar Minerve is al dik 75-100km rijden van Cap 'D Agde/Marseillan/Sète. Ik vind achterland tot zo'n 20km.
Ik kan me nog voorstellen dat voor de Camargue nog wel liefhebbers zijn. (Vogelaars en paardenliefhebbers) Maar ook daar ben je snel uitgekeken. Doe mij de ruige Gorges du Verdon maar.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Pensioenopreis
Berichten: 479
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » vr 12 aug 2022 20:16

PMT schreef:
vr 12 aug 2022 16:48
CNB schreef:
do 11 aug 2022 15:23
Hoe pin je dit zo mooi in Maps?
Is daar een handleiding voor?
Misschien handig om onderstaande site hiervoor te bekijken, beter kan ik het niet uitleggen.
Zo maak ik ook al jaren de routes die ik tijdens vakanties gereden heb met de drank bezochte plaatsen.

https://www.seniorweb.nl/artikel/persoo ... van-google
Het lukt me prima, leuk idee trouwens, behalve het icoontje van de caravan toevoegen. Als ik een jpg maak en die toevoeg wordt het veel te groot
Laatst gewijzigd door Pensioenopreis op vr 12 aug 2022 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Pensioenopreis
Berichten: 479
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » vr 12 aug 2022 20:17

Citrocar schreef:
vr 12 aug 2022 17:22
Pensioenopreis schreef:
za 2 jul 2022 18:21
Heb je nog advies voor Bourgogne, een plaats ter oriëntatie?
Wellicht zijn jullie al lang weer thuis, maar als je van rust, stilte, rustige wegen e.d. houdt, dan kan ik je camping le Village in la Motte Ternant van harte aanbevelen. Deze camping in de Côte d'Or is in april door twee Belgische dames overgenomen en telt 19 ruime plaatsen. Er is geen animatie, geen winkel, geen zwembad, maar wel een allervriendelijkste ontvangst en de bereidheid van de dames om je van (stok)brood te voorzien. Het sanitair is weliswaar verouderd, maar brandschoon en voorzien van thermostaatkranen. De watertemperatuur kun je dus helemaal naar wens regelen. In de omgeving kun je volop fietsen en wandelen. Plaatsen als Semur en Auxois (prachtig), Saulieu, maar ook Beaune zijn niet al te ver. Een aanrader is een bezoek aan de 12e eeuwse abdij van Fontenay bij het plaatsje Montbard.

https://www.camping-le-village-la-motte-ternant.fr/
Bedankt voor de tip, gaan we naar kijken en nee we zijn nog lang niet thuis 😄
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Pensioenopreis
Berichten: 479
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » vr 12 aug 2022 20:28

Citrocar schreef:
vr 12 aug 2022 17:22
Pensioenopreis schreef:
za 2 jul 2022 18:21
Heb je nog advies voor Bourgogne, een plaats ter oriëntatie?
Wellicht zijn jullie al lang weer thuis, maar als je van rust, stilte, rustige wegen e.d. houdt, dan kan ik je camping le Village in la Motte Ternant van harte aanbevelen. Deze camping in de Côte d'Or is in april door twee Belgische dames overgenomen en telt 19 ruime plaatsen. Er is geen animatie, geen winkel, geen zwembad, maar wel een allervriendelijkste ontvangst en de bereidheid van de dames om je van (stok)brood te voorzien. Het sanitair is weliswaar verouderd, maar brandschoon en voorzien van thermostaatkranen. De watertemperatuur kun je dus helemaal naar wens regelen. In de omgeving kun je volop fietsen en wandelen. Plaatsen als Semur en Auxois (prachtig), Saulieu, maar ook Beaune zijn niet al te ver. Een aanrader is een bezoek aan de 12e eeuwse abdij van Fontenay bij het plaatsje Montbard.

https://www.camping-le-village-la-motte-ternant.fr/
Bedankt voor de tip, gaan we naar kijken en nee we zijn nog lang niet thuis 😄, zijn er daar ook leuke Franse dorpjes in de buurt of zit ik dan helemaal verkeerd, ik zit er nu 400 km vanaf, mischien leuke keuze voor binnenkort al
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Pensioenopreis
Berichten: 479
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » za 13 aug 2022 18:56

Pensioenopreis schreef:
vr 12 aug 2022 20:16
PMT schreef:
vr 12 aug 2022 16:48
CNB schreef:
do 11 aug 2022 15:23
Hoe pin je dit zo mooi in Maps?
Is daar een handleiding voor?
Misschien handig om onderstaande site hiervoor te bekijken, beter kan ik het niet uitleggen.
Zo maak ik ook al jaren de routes die ik tijdens vakanties gereden heb met de drank bezochte plaatsen.

https://www.seniorweb.nl/artikel/persoo ... van-google
Het lukt me prima, leuk idee trouwens, behalve het icoontje van de caravan toevoegen. Als ik een jpg maak en die toevoeg wordt het veel te groot
Gevonden 👍
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Powerman

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Powerman » za 13 aug 2022 19:20

Afgezien van Semur-en-Auxois, is het plaatsje Flavigny sur Ozerain erg mooi. Dat dorp hoort dan ook bij de plus beaux villages de France.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Bob Diesel » za 13 aug 2022 19:35

Hier ,halverwege de pagina een aantal foto,s van
Flavigny sur Ozerain en ook nog bv La Clayette met zijn/haar Chateau

https://freubels-van-elly.jouwweb.nl/me ... mei-deel-2
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door CNB » za 13 aug 2022 22:11

PMT schreef:
CNB schreef:
do 11 aug 2022 15:23
Hoe pin je dit zo mooi in Maps?
Is daar een handleiding voor?
Misschien handig om onderstaande site hiervoor te bekijken, beter kan ik het niet uitleggen.
Zo maak ik ook al jaren de routes die ik tijdens vakanties gereden heb met de drank bezochte plaatsen.

https://www.seniorweb.nl/artikel/persoo ... van-google
Dankjewel. Erg duidelijk uitgelegd.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”