Dit klopt enkel voor een langzame stroomafname, maar helemaal niet voor grote verbruiker zoals een mover. (Peukert effect)
De spanningsval van een spiraal loodaccu zoals de Goldcamp Multipower GR34 is veel groter dan bij een PowerXtreme X10 bij gebruik van een mover.
Dus helemaal geen 3x zo klein in rijtijd, in praktijk misschien iets minder of gelijk.
Een LiFePO4 accu zoals een X10 houd zijn spanning bijna tot op het einde, een Goldcamp Multipower GR34 niet.
Het is eigenlijk appelen met peren vergelijken.
Een spiraal loodaccu zoals de Goldcamp Multipower en zelfs de Optima YellowTop AGM is "wat verouderde techniek" t.o.v. de huidige LiFePO4 accu's zoals de PowerXtreme, Victron PP enz.
Dit merkt men duidelijk als je met een tamelijk lege accu een keg wilt oprijden, in drassig gras movert of een helling wil nemen.
Met een LiFePO4 accu gaat men tot het eind, met een loodaccu sta je veel vlugger stil, ook al is de accu nog niet leeg.
EmergoPlus raad een X10 aan tot 1500kg. Een X20 tot 1800kg.
Wat reserve kan nooit kwaad, en zoals Chris schrijft er is maar 80€ verschil tussen een X10 en X20.