Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Gebruikersavatar
Massax
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:52

Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Massax » do 30 jun 2022 06:51

We hebben een caravan gekocht!
Met schotel!

En verder weten we daar niks van! Jeeejjj!

Beetje googelen en rondkijken of het forum leert ons dat we hier en in Duitsland sowieso veel free to air kunnen kijken en dat we voor de andere zenders een CD abonnement moeten hebben. Check!

Maar dan...

Vakantie-abonnement kost 16.95 voor 6 maanden
. Je betaalt dan 6 maanden? Of 12 maanden? Ik gok 6, dan is dat 101 euro.

Flex 6 maanden flexibel in te zetten lijkt me alleen voordeel geven als je ook in de winter gaat en dat gaan we waarschijnlijk niet.

Flex 3 maanden kost 25 euro en ik gok dan 75/jaar en dat lijkt de goedkoopste, maarr
Klopt mijn onderzoekje dat je die per maand aanzet? En niet aanstaand weekend en dan volgende maand 2x een weekend etc.?

Als mijn aanname klopt gaan we ons daarmee natuurlijk in de vingers snijden want het plan is de caravan van april tot september ongeveer thuis te stallen en buiten de lange vakantie te gaan wanneer we kunnen..

Graag advies. Ik denk namelijk dat als het doorlopende Vakantie-abonnement idd 101/jaar kost dat dat voor ons het beste past.

Alvast bedankt!
Mercedes Vito 115CDI en Bergland Arizona Luxus

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door dieseltijger » do 30 jun 2022 07:30

Jij stelt dezelfde vraag die ik ook heb: betaal je 6 keer per jaar de abonnementskosten of 12 keer.

Ik heb de moeite niet genomen om de klantenservice te benaderen. Want in Nederland kan je free to air npo1, 2,3 ontvangen met zo'n digitenne antenne en een gangbare TV.
In het buitenland val ik terug op de gratis Engelse en Duitse zenders, en bvn voor het Nederlandse nieuws.

Dus bel eens de klantenservice. En stel jezelf ook de vraag hoe belangrijk je het ontvangen van de commerciële aanbieders vindt. Want het fta aanbod op de Engelse en Duitse zenders is breed, en de kwaliteit ervan is prima.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Henri Berends » do 30 jun 2022 07:34

Tariefbedrag is 6 perioden van 20 euro totaal 120 euro. De 6 x 30 dagen perioden kan jezelf in een jaar inplannen. Jaar kan van medio 2022 naar medio 2023 doorlopen.
Laatst gewijzigd door Henri Berends op do 30 jun 2022 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
Massax
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:52

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Massax » do 30 jun 2022 07:38

dieseltijger schreef:
do 30 jun 2022 07:30
Jij stelt dezelfde vraag die ik ook heb: betaal je 6 keer per jaar de abonnementskosten of 12 keer.

Ik heb de moeite niet genomen om de klantenservice te benaderen. Want in Nederland kan je free to air npo1, 2,3 ontvangen met zo'n digitenne antenne en een gangbare TV.
In het buitenland val ik terug op de gratis Engelse en Duitse zenders, en bvn voor het Nederlandse nieuws.

Dus bel eens de klantenservice. En stel jezelf ook de vraag hoe belangrijk je het ontvangen van de commerciële aanbieders vindt. Want het fta aanbod op de Engelse en Duitse zenders is breed, en de kwaliteit ervan is prima.
Dat laatste vraag ik mijzelf ook af inderdaad. Thuis kijken we het journaal en verder vooral Duitse zenders. Hebben we wel een abonnement nodig zolang we in de buurt van nl/de blijven? Het valt me op dat er in het abonnement geen enkele Duitse zender zit
Inmiddels op 1 site gevonden dat je inderdaad maar 6 maanden betaalt.
Mercedes Vito 115CDI en Bergland Arizona Luxus

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door dieseltijger » do 30 jun 2022 07:43

We hebben al zo'n 20 jaar geen abonnement meer. Aanleiding was niet de kostprijs, maar het feit dat een toenmalige programmaraad enkele geliefde zenders liet plaatsmaken voor andere.

Dus toen we eenmaal overgestapt waren naar satelliet was het wennen aan de extra afstandsbediening - en dat was het zo'n beetje. Het scheelt wel dat ik voetbal of formule 1 wel leuk vind, maar daar geen abbo voor wens af te sluiten.

@ts: het vakantie abonnement kost geen godsvermogen. Ik zou de 6 maandsvariant nemen. Zit je niet te pielen met activeren en zo.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Massax
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:52

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Massax » do 30 jun 2022 07:46

dieseltijger schreef:
do 30 jun 2022 07:43
We hebben al zo'n 20 jaar geen abonnement meer. Aanleiding was niet de kostprijs, maar het feit dat een toenmalige programmaraad enkele geliefde zenders liet plaatsmaken voor andere.

Dus toen we eenmaal overgestapt waren naar satelliet was het wennen aan de extra afstandsbediening - en dat was het zo'n beetje. Het scheelt wel dat ik voetbal of formule 1 wel leuk vind, maar daar geen abbo voor wens af te sluiten
Formule 1 is wel een ding ja, maar ik heb viaplay gedeeld met mijn broer dus dat zou geen probleem moeten zijn
Mercedes Vito 115CDI en Bergland Arizona Luxus

Gebruikersavatar
Massax
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:52

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Massax » do 30 jun 2022 07:47

dieseltijger schreef:
do 30 jun 2022 07:43

@ts: het vakantie abonnement kost geen godsvermogen. Ik zou de 6 maandsvariant nemen. Zit je niet te pielen met activeren en zo.
Daar zit ik ook aan te denken. Voor die 100 euro heb je geen gedoe..
Mercedes Vito 115CDI en Bergland Arizona Luxus

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door dieseltijger » do 30 jun 2022 07:49

Ja. Ik vindt de bochten waarin iedereen zich moet wringen (belbundel, gammele WiFi verbindingen, abbo's, beperkingen qua opnemen en afspelen) dusdanig irritant dat ik het lekker links laat liggen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Massax
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:52

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Massax » do 30 jun 2022 07:57

dieseltijger schreef:
do 30 jun 2022 07:49
Ja. Ik vindt de bochten waarin iedereen zich moet wringen (belbundel, gammele WiFi verbindingen, abbo's, beperkingen qua opnemen en afspelen) dusdanig irritant dat ik het lekker links laat liggen.
Haha ben jij mij? Haha
Wij hebben vroeger gekampeerd en liepen steeds tegen gedoetjes aan. Het campingleven vinden we geweldig, maar dat behelpen niet. Luxe paardjes dus..
Daarom nu na een jaar zoeken een caravan gekocht met zo ongeveer alle opties waardoor we alles makkelijk hebben én op de camping kunnen zijn haphop.gif
Mercedes Vito 115CDI en Bergland Arizona Luxus

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door dieseltijger » do 30 jun 2022 08:02

Nouja, op een caravan forum ligt de focus op caravan fun en - sores natuurlijk. Daar moet je doorheen kijken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door willem » do 30 jun 2022 08:55

Massax schreef:
do 30 jun 2022 06:51
Vakantie-abonnement kost 16.95 voor 6 maanden
. Je betaalt dan 6 maanden? Of 12 maanden? Ik gok 6, dan is dat 101 euro.

Flex 6 maanden flexibel in te zetten lijkt me alleen voordeel geven als je ook in de winter gaat en dat gaan we waarschijnlijk niet.

Flex 3 maanden kost 25 euro en ik gok dan 75/jaar en dat lijkt de goedkoopste, maarr
Klopt mijn onderzoekje dat je die per maand aanzet? En niet aanstaand weekend en dan volgende maand 2x een weekend etc.?

Ik heb jarenlang een jaar abonnement gehad van CD. Nu een vakantie abonnement voor 6 mnd. voor 16,95 / mnd wat prima binnen onze vakantie planning past. Geen geklooi met van te voren activeren enzo. Puur uit gemak en omdat het kan abonnement start 21 maart en stopt 21 september! whistle.gif whistle.gif
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Massax
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:52

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Massax » do 30 jun 2022 09:04

bedankt! dan is dat in ieder geval duidelijk!

ik heb net een lijstje met free to air zenders gevonden. aangezien ik verwacht dat wij voorlopig niet verder komen dan duitsland, oostenrijk of de elzas gaan we eens kijken hoever we komen zonder abonnement, want die lijst van FTA is al enorm.
https://www.arobantennebouw.nl/thuis-va ... n-zenders/
Laatst gewijzigd door Ab op vr 1 jul 2022 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet quoten op voorgaand bericht!
Mercedes Vito 115CDI en Bergland Arizona Luxus

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door fjord390 » do 30 jun 2022 09:22

Als aanvulling op de mogelijkheden bij CD , Ik heb internet,tv,tel. van online genomen jaren geleden .
Ik had al satelliet van CD en met online kreeg ik korting op mijn satelliet abbo.,Betaal nu 9 euro per maand dus 108 euro voor het hele jaar .
online pakket 100mb incl.tv en bellen 56,50 totaal per maand 65,50 incl. een heel jaar CD . blij.gif
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door DV_t » do 30 jun 2022 09:43

Ik heb vorige week de volautomaat verkocht (Travel Vision R7). De laatste paar keer dat we weg zijn gegaan heb ik hem thuis gelaten omdat hij anders toch veel in de weg ligt. In deze periode hebben we gebruik gemaakt van Wifi op de Camping of een Hotspot via de telefoon. Geen gedoe meer, aanzetten en TV kijken.

Eerlijk is eerlijk. Een schotel doet het altijd. Ook in gebieden waar de wifi/4G/5G dekking minimaal is. Maar dat is de laatste jaren zoveel verbeterd dat ik denk dat we de schotel niet meer gaan gebruiken.

Even terug naar de vraag: Het FlexAbonnement werkt zoals je het verwacht. Je koopt 3 periodes van 1 maand. Je mag zelf bepalen wanneer je deze "aan zet". Via de website zet je het pakket eenvoudig aan en deze is een dag later actief. Met een Flex 3 kun je dus 3 maanden in een jaar TV kijken en je kiest zelf welke maanden dit zijn.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door dieseltijger » do 30 jun 2022 09:58

Zijn er bij canaldigitaal ook restricties van toepassing op sommige zenders, ik noem: Niet kunnen opnemen, niet langer te bewaren dan....

Die vraag stel ik, omdat dat de mogelijkheden zijn van een CI+ module, en omdat dit restricties zijn die contentaanbieders (kunnen) opleggen aan CanalDigitaal
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door fjord390 » do 30 jun 2022 10:11

[re.gif]
Ik zou zeggen bel eens met CD of stel de vraag op een satellietforum bv. sat4all deze kunnen waarschijnlijk hier een juist antwoord op geven.
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19707
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Daphne » do 30 jun 2022 10:39

Het flex abonnement gaat niet per kalendermaand maar het gaat per 30/31 dagen. Dus 9 juli aanzetten is tot en met 8 augustus een maand kijken. Je hoeft het ook niet in een kalenderjaar op te maken.
Wij zijn van jaren een jaarabonnement naar een flex 6 gegaan omdat wij wel in de winter gaan. Een vakantie abonnement is dan niet voldoende. Als de 6 maanden op zijn en het niet voldoende was, pakken we er een flex 6 bij. Het is niet zo dat je dan moet wachten tot het jaar voorbij is. Tja en misschien is dat dan een keer duurder dan een abonnement maar je zit met pre paid nergens aan vast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Philmar » do 30 jun 2022 14:12

Op 1 juni heb ik mijn Mobile Flex abo. online aangepast tot 31 juli voor een extra van € 11 per maand. Op 3 1/2 week hebben wij 11 GB opgebruikt. Nu ga ik met mijn kleinzoon een week naar Frankrijk en dan zal het zeker van pas komen de extra data. Het online aanpassen is een zeer gemakkelijke en flexibele manier voor een tijdelijke upgrade. Ik heb de Mifi eens meegekregen van mijn buurman maar vond het geen extra, ik gebruik gewoon de hotspot van mijn iPhone.

Philmar

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Ron » do 30 jun 2022 14:24

[re.gif]
De meeste providers hebben in het buitenland een restrictie van 5 of 8 GB per dag.
Die moet je steeds met een sms verlengen met 1 GB.
En tv kijken ,althans de Ziggo app gebruikt zo best redelijk veel data.
1,5 GB per uur.
Formule 1 race kost zomaar 2 GB.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door dieseltijger » do 30 jun 2022 14:40

'Hoe gaat het in de praktijk qua ontvangst op drukke campings?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ruud
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 17:15
Locatie: Julianadorp (NH)
Contacteer:

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Ruud » do 28 jul 2022 22:33

Massax schreef:
do 30 jun 2022 09:04
bedankt! dan is dat in ieder geval duidelijk!

ik heb net een lijstje met free to air zenders gevonden. aangezien ik verwacht dat wij voorlopig niet verder komen dan duitsland, oostenrijk of de elzas gaan we eens kijken hoever we komen zonder abonnement, want die lijst van FTA is al enorm.
https://www.arobantennebouw.nl/thuis-va ... n-zenders/
Wij kijken al een aantal jaren FTA, en sinds kort heb ik mijn Oyster vision II dusdanig aan de praat dat hij 4 sats in de lijst heeft die overheen komt met de sat lijst in mijn M7-801 ik kan dus een kanaal kiezen en dan draait mijn schotel automatisch naar de juiste satelliet.

Ik heb een favorieten kanalen lijst gemaakt met BVN een aantal duiste zenders en verder een hoop film kanalen op de Hotbird (28 oost). Daarnaast heb ik een mediaplayer (mede8ter) met een hdd vol films (burgelijk ongehoorzaam!!) en dat werkt prima voor ons....

Grtn en fijne vakantie............... Ohja voor de F1 zoeken we een cafe op die dat op groot scherm heeft.....
Hyundai IX35 2.0i + Hobby de Luxe easy 460 UFE (2004), Hypercamp mover, Oyster Vision ll

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door PMT » do 28 jul 2022 22:55

Ik heb dit jaar voor het eerst in jaren geen CD meer afgesloten omdat ik nog niet wist of ik een ging kamperen.
Inmiddels wel gedaan en s'avonds af en toe gekeken/gestreamed via het beperkte abonnement van mijn telefoon.
De laatste kleine camping waarop ik stond had een enorm goede wifi verbinding dus ik maakte met mijn tv verbinding met die WiFi. Netflix geen probleem, maar toen ik via de Ziggo go app tv wilde kijken kreeg ik de volgende melding:
"Geen toegang tot de dienst.
Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste Ziggo internet verbinding".
Als ik de tv verbinding met mijn telefoon liet maken en de Ziggo go app streamed had ik gelijk verbinding.
Wat mis ik en hoe kan ik wel via de wifi van de camping kijken (afhankelijk natuurlijk of het signaal sterk genoeg is) Zo ben ik binnen een paar uur door mijn bundel heen.
Ik kan mijn Abo van mijn telefoon verhogen naar onbeperkt, maar in het buitenland is dit maar 21Gb per maand.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door dieseltijger » do 28 jul 2022 23:41

Kijk... dit soort ge<piep>eik tijdens mijn vakantie - daar heb ik flink de pé in. Dat heb je niet met FTA ontvangst met een satellietschotel.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door DV_t » vr 29 jul 2022 00:10

[re.gif] [re.gif] waarschijnlijk probeer je dan met een Google TV kastje/dongle te kijken. Via tablet en telefoon doet de Ziggo app het overal. Anders moet je een VPN gaan gebruiken.

Ik zet voor de vakantiemaanden altijd een maandje NLZiet aan voor 7,50 per maand. Dat werkt ook momenteel in Frankrijk Picobello

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door nonblond » vr 29 jul 2022 00:24

Ik heb een jaaraboonement. De schotel bevielt zo goed dat ik thuis ook schotel ben gaan kijken.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”