Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Daphne » vr 29 jul 2022 08:21

PMT schreef:
do 28 jul 2022 22:55
Wat mis ik en hoe kan ik wel via de wifi van de camping kijken (afhankelijk natuurlijk of het signaal sterk genoeg is) Zo ben ik binnen een paar uur door mijn bundel heen.
Meest gemakkelijke manier is met een Xiaomi TV stick. https://www.techpunt.nl/nl/xiaomi-mi-tv-stick-4k.html De Ziggo app download je op de stick en de stick verbind je met de camping WiFi.
Helaas werkt dit niet met onze TV provider Caiway, de Caiway app is niet te downloaden op de Xiaomi. De Canal Digitaal app wel en gebruiken we die als we geen schotelontvangst hebben.

Een andere mogelijkheid is een netwerk dmv een router in de caravan maken. Je verbindt dan de router met de camping WiFi. De TV en je telefoon verbind je met de router. Je kunt dan vanaf je telefoon naar de TV streamen. Wij vonden dat gedoe en hebben dat uit de caravan gehaald. De Xiaomi is simpel.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door dieseltijger » vr 29 jul 2022 08:34

nonblond schreef:
vr 29 jul 2022 00:24
Ik heb een jaaraboonement. De schotel bevielt zo goed dat ik thuis ook schotel ben gaan kijken.
We kijken al zo'n 20 jaar kostenloos zonder abbo tv met de schotel en een Dvb-t antenne met een hybride ontvanger. Nadeel - wat bij ons niet als nadeel wordt gezien - is dat Veronica en RTL niet bekeken kan worden. HD kwaliteit. Van de 2800 (!) zenders staan er een veertigtal in de voorkeur lijst. De satellietontvanger kan meerdere kanalen tegelijk opnemen - en de programma's kan je zonder beperkingen later bekijken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door soldier » vr 29 jul 2022 08:37

Ik kan via mijn 24" Nokia Android tv geen gebruik maken van de Ziggo app op deze tv als ik geen internetverbinding via een Ziggo netwerk heb.
Als ik met mijn telefoon/tablet verbinding maak (via dezelfde niet Ziggo internetverbinding) met de chromecast die is ingebouwd in mijn tv kan ik wel gewoon kijken. Op het Ziggo forum zijn hier meerdere vragen over gesteld, ik meen iets met rechten etc.

De Canal digitaal app werkt overigens prima op deze tv, als je maar een internetverbinding hebt.

Zijn fijne dingen die smart tv's. Ik kan kiezen uit kabel tv, satelliet tv, of diverse apps zoals netflix, youtube, CD app, ziggo, etc.
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Ron » vr 29 jul 2022 10:56

[re.gif]
Via de Xioami stick die Daphne noemt kan het wel.
Wij hebben op het voorjaarstreffen in Groesbeek daar gewoon via de ziggo app op de stick tv gekeken.
Naar Frankrijk was in de stick vergeten mee te nemen. stom.gif

We hebben ook een schotel en de 3 maanden flex.
Maar ik weet niet of we daar mee doorgaan.
Het wordt het 6 maanden abbo of juist geen schotel meer. scratch.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Morgoth » vr 29 jul 2022 12:13

Wij staan altijd op erg afgelegen campings. Vrijwel nooit is er fatsoenlijke WIFI omdat de campings niet zijn aangesloten op een (glasvezel)netwerk. Vaak is er ook nauwelijks 4G. Via internet TV kijken is voor ons dus geen optie. Daarom voor ons een schotel. Hebben we thuis ook. We nemen gewoon het kaartje uit de keuken TV mee. Zowel in de keuken als in de woonkamer hebben we trouwens een CI module dus maar één afstandsbediening. Op de iPad nemen we van te voren series op van Netflix zodat we met de Apple Lightning naar HDM kabel die ook kunnen kijken op de TV in de caravan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Boxertall
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 jun 2020 08:26

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Boxertall » ma 1 aug 2022 09:09

De Ziggo Go app wekt niet buiten het eigen Ziggo netwerk: bron: https://tweakers.net/nieuws/163576/zigg ... uiken.html

Oplossing is wel vrij simpel: eerst verbinding met thuis netwerk maken. Dit kan middels bv een Raspberry Pi in te zetten als VPN server
Advies gebruik wel Wireguard.
Grootste probleem op dit moment: Raspberry's zijn bijna niet levebaar maar zelfs een serie 2 heeft voldoende performance on deze taak te vervullen.

Info: https://linuxmag.nl/pivpn-voor-de-road- ... isnetwerk/

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door stronk » ma 1 aug 2022 10:25

Boxertall schreef:
ma 1 aug 2022 09:09
Oplossing is wel vrij simpel
Meteen de tweede regel uit de handleiding: "Met VPN krijg je dat veilig voor elkaar, maar het is nog niet zo eenvoudig om dat helemaal zelf op te tuigen."
0,1% (of ben ik te optimistisch? weenie.gif ) van alle forummers snapt niet wat in de handleiding staat.

Boxertall
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 jun 2020 08:26

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Boxertall » ma 1 aug 2022 11:06

stronk schreef:
ma 1 aug 2022 10:25
0,1% (of ben ik te optimistisch? weenie.gif ) van alle forummers snapt niet wat in de handleiding staat.
Pff, gelukkig snapt 99,9% het dan wel... awhoea.gif

Maar alle gekheid op een stokje, handleiding is mijn inziens vrij helder en als het echt een probleem is, wil ik wel een kaartje voor de Raspberry maken (die vervolgens kan worden gekloond).

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door stronk » ma 1 aug 2022 11:40

Boxertall schreef:
ma 1 aug 2022 11:06
Pff, gelukkig snapt 99,9% het dan wel... awhoea.gif
Woordje 'niet' moest er bij mij niet in staan.... stom.gif
Zelfs als jij een image maakt dan krijgen de meesten het niet voor elkaar.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Morgoth » vr 5 aug 2022 13:17

Boxertall schreef:
ma 1 aug 2022 09:09
Oplossing is wel vrij simpel: eerst verbinding met thuis netwerk maken. Dit kan middels bv een Raspberry Pi in te zetten als VPN server
Netflix ziet dat er een VPN server wordt gebruikt en accepteert dit niet. Dit is dus geen oplossing. Ik ben hier al een eeuwigheid mee in gevecht. Ik woon in Duitsland en heb dus de Duitse Netflix. Ik kan daardoor veel Nederlandse series niet zien en heb vaak geen Nederlandse ondertiteling.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door stronk » vr 5 aug 2022 13:37

Wat @boxertall voorstelt is het opzetten van een eigen VPN server die in je huis woont en dat je dan een verbinding maakt met je thuis netwerk vanaf een externe locatie. Je maakt dan via een VPN client verbinding met je huis.
Wat jij probeert is een verbinding te maken met een VPN server en dat je dan kiest voor een "nederlands" ip-adres. Daar heeft Netflix een stokje voor gestoken.
Het zijn dus 2 verschillende manieren van Virtueel Private Netwerken.

Boxertall
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 jun 2020 08:26

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Boxertall » vr 5 aug 2022 13:40

[re.gif]

Wat jij probeert te bereiken is duidelijk anders: de geoblock op jouw vast locatie om te zetten naar een alternatief en dat is iets waar Netflix idd achteraan zit ivm rechten.
Wat ik hier aan geef is een mogelijkheid om op een andere locatie dan jouw thuis locatie, toch de locatie van je vaste verbinding te gebruiken.
In de praktijk scant Netflix op de IP ranges van commerciële VPN providers en blokkeert deze, IP's van ISP's worden met rust gelaten (bij thuis komt gebruik je tenslotte ook weer dit adres).

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door stronk » vr 5 aug 2022 19:10

Boxertall schreef:
vr 5 aug 2022 13:40
Wat jij probeert te bereiken
Ik probeer niks te bereiken. Of onze posts overlapten elkaar....

Boxertall
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 jun 2020 08:26

Re: Canal digitaal vakantie, flex of iets anders?

Bericht door Boxertall » zo 7 aug 2022 16:56

stronk schreef:
vr 5 aug 2022 19:10
Boxertall schreef:
vr 5 aug 2022 13:40
Wat jij probeert te bereiken
Ik probeer niks te bereiken. Of onze posts overlapten elkaar....
Klopt! Overlap! mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”