Welke luifel, unico torino of isabella eclipse

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Welke luifel, unico torino of isabella eclipse

Bericht door yarrah » vr 1 jul 2022 10:44

We moeten nog een luifel hebben…. Maar als ik de torino zo zie,… weet ik het nog niet. We hebben nu 4 weken gekampeerd in Engeland. We hebben nu een simpel luifeltje met 3 sta stokkies,.. handig voor de zon. Maar als de wind te hard is is het zwaar onvoldoende. Regen hebben we alleen s’nachts gehad. We hebben altijd een hardstandingplek dus zo voor de caravan in het altijd droog.

We blijven hooguit 3 nachten op een plaats

Ik weet het nog niet wat is voor ons, het handigste is. Ik wil niet teveel tijd spenderen aan het opzetten. Een thule o.i.d. Is ons echt te prijzig.
Maar wie weet in de toekomst….
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Volvodriver

Re: Welke luifel, unico torino of isabella eclipse

Bericht door Volvodriver » vr 1 jul 2022 11:33

[re.gif]
Een ieder moet/mag het zelf weten wat en hoe hij/zij het doet.
Ik geef als voorbeeld dat de Torino, na enig oefenen, in 10-15 (uiterlijk) minuten staat als een huis. Wij gebruiken hem tijdens onze trektochten door Zweden op vrijwel elke staplaats. Ook als het maar voor 2 nachten is. (voor 1 nacht hangt het er vanaf of een luifel überhaupt wel nodig is (als er schaduw nodig is van de luifel dus wel).
Een "simpele" 3 stoksluifel (dus zonder verder frame) staat bijna nooit strak. Krijg je met regen 's nachts zakken in en vind ik gewoon lelijk. En om toch een beetje model erin te houden heb je veel scheerlijnen nodig. Nogmaals ondingen in mijn ogen.

Ik vind die max 15 minuten opzetten totaal niet onoverkomelijk. Ik heb toentertijd dan ook bewust voor de Torino gekozen. In mijn ogen mooi design en snel opzetbaar. (Toen was de Fortex Explorer er nog niet.) En ik heb het al vaker gezegd: Er komt geen zakluifel of cassetteluifel aan mijn caravan. Dus dat valt af. (Oké als de "droomcaravan" een cassetteluifel heeft en er verder geen exact vergelijkbare caravan is dan wordt de cassetteluifel geaccepteerd (maar ook dat is op te lossen).)

Als laatste waar ik mee begon: Ieder mag zelf weten wat hij/zij wil en of kan. Dat heeft met smaak, budget en gewenst gebruik te maken. En een ieder kan zelf beslissen wat er op die manier aangeschaft wordt. Wij beslissen niet voor een ander.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7986
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Welke luifel, unico torino of isabella eclipse

Bericht door Ron » vr 1 jul 2022 11:55

@yarrah
En een zakluifel?
Mits je voldoende rechte daklijn heb.
In combinatie met Peggy pegs grondplaten en storm banden staat deze ook storm vast.
En staat net zo snel als je huidige luifel
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Welke luifel, unico torino of isabella eclipse

Bericht door Hobby Linka » vr 1 jul 2022 13:26

[re.gif]

Tja, je wordt ouder pappa. awhoea.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7986
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Welke luifel, unico torino of isabella eclipse

Bericht door Ron » vr 1 jul 2022 13:43

[re.gif]
Want ?
Voor weekend of een paar dagen is een zakluifel lekker.
En als ik de hele dag op een circuit rondloopt.
Wil ik me geen zorgen maken als het in eens begint te waaien en regenen.
Staat mijn stoel en tafel wel droog.

Maar dat ik ouder wordt klopt awhoea.gif
Gisteren door mijn rug gegaan.
Loop erbij als een oud mannetje. awhoea.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Welke luifel, unico torino of isabella eclipse

Bericht door Hobby Linka » vr 1 jul 2022 15:08

[re.gif]

Klopt. Ook hier in Velden een zakluifel. Gisteravond en vannacht veel regen en onweer, nu weer heerlijk.
.
20220701_134857.jpg
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke luifel, unico torino of isabella eclipse

Bericht door Stigter » vr 1 jul 2022 20:25

Vorige week een fiamma caravanstore xl van 550cm op onze caravan geplaatst.
De extra staanders en liggers zitten in het pakket.

Dat maakt de zakluifel prijstechnisch veel interessanter dan thule.



Afbeelding
Groet Arnold

MHT
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 4 okt 2017 20:29

Re: Welke luifel, unico torino of isabella eclipse

Bericht door MHT » zo 10 jul 2022 07:34

Volvodriver schreef:
vr 1 jul 2022 11:33
[re.gif]
Een ieder moet/mag het zelf weten wat en hoe hij/zij het doet.
Ik geef als voorbeeld dat de Torino, na enig oefenen, in 10-15 (uiterlijk) minuten staat als een huis. Wij gebruiken hem tijdens onze trektochten door Zweden op vrijwel elke staplaats. Ook als het maar voor 2 nachten is. (voor 1 nacht hangt het er vanaf of een luifel überhaupt wel nodig is (als er schaduw nodig is van de luifel dus wel).
Een "simpele" 3 stoksluifel (dus zonder verder frame) staat bijna nooit strak. Krijg je met regen 's nachts zakken in en vind ik gewoon lelijk. En om toch een beetje model erin te houden heb je veel scheerlijnen nodig. Nogmaals ondingen in mijn ogen.

Ik vind die max 15 minuten opzetten totaal niet onoverkomelijk. Ik heb toentertijd dan ook bewust voor de Torino gekozen. In mijn ogen mooi design en snel opzetbaar. (Toen was de Fortex Explorer er nog niet.) En ik heb het al vaker gezegd: Er komt geen zakluifel of cassetteluifel aan mijn caravan. Dus dat valt af. (Oké als de "droomcaravan" een cassetteluifel heeft en er verder geen exact vergelijkbare caravan is dan wordt de cassetteluifel geaccepteerd (maar ook dat is op te lossen).)

Als laatste waar ik mee begon: Ieder mag zelf weten wat hij/zij wil en of kan. Dat heeft met smaak, budget en gewenst gebruik te maken. En een ieder kan zelf beslissen wat er op die manier aangeschaft wordt. Wij beslissen niet voor een ander.
Wij maken geregeld gebruik van een Isabella reisluifel als we ergens een paar nachten staan. Simpel op te zetten, 3 staanders en met stormscheerlijnen. Vele flinke buien mee meegemaakt, nooit zakken gehad. Als je hem correct opzet, kan dat ook eigenlijk helemaal niet. Uiteraard is de Unico Torino een veel luxere luifel, mooi ding hoor.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”