past wel of niet?

Plaats reactie
campingfan
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 jun 2022 23:47

past wel of niet?

Bericht door campingfan » ma 27 jun 2022 23:55

Thule Caravan Superb SV16 fietsendrager gezien , maar heb een korte dissel , bezit een LMC uit 1990 type siesta, en weet niet ofdit past. de vrije ruimte voordat de koppeling begint is 50 cm daarna komt die as die naar voren gaat naar de koppeling. zou dit passen? alvorens hem te bestellen.
of is er een ander alternatief , want achterop is voor onze e bikes te hoog en te zwaar om op te tillen. heb een citroen c5 als trekkracht dus met kogeldruk zal het wl goed zitten.
graag jullie advies.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: past wel of niet?

Bericht door deusjevo » di 28 jun 2022 00:05

Wordt wel een ernstige gok denk ik.

Even passen bij de campingwinkel en hem lekker daar kopen als dank daarvoor?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: past wel of niet?

Bericht door WillyL » di 28 jun 2022 05:39

Wat dat hoog heffen betreft, dat kan je deels vermijden.
Mijn ebikes moeten ook relatief hoog en ik 'kantel' ze daarom op de steunen zonder ze volledig op te heffen..

T.t.z. Ik zet ze 1 voor 1 dwars naast de wielgootjes met het achterwiel net naast het gootje waar de wielen in vastgezet worden. Dan neem ik het stuur (dat dus het verst van de goot staat) en terwijl ik de achterrem blokkeer (remmem) hef ik het voorwiel in de goot. Daarna neem ik de bagagedrager achteraan vast en hef de fiets verder op de steun terwijl ik het voorwiel over die steun laat rollen in het gootje .
Zo moet ik nooit het ganse gewicht van de fiets dragen en gebruik ik zo veel als mogelijk de fiets als een hefboom.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

past wel of niet?

Bericht door Daphne » di 28 jun 2022 07:59

Ik zou net als Deusjevo schrijft naar een kampeerwinkel of caravandealer gaan om te passen.
Maar voordat je dat doet zou ik met de caravan naar een weegbrug gaan om exact te weten hoeveel ruimte je nog in het laadvermogen hebt om ebikes mee te nemen. Vooral oudere caravans kunnen theoretisch veel laadvermogen hebben maar in de praktijk blijkt dat heel erg tegen te vallen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: past wel of niet?

Bericht door sailor wim » di 28 jun 2022 11:06

campingfan schreef:
ma 27 jun 2022 23:55
Thule Caravan Superb SV16 fietsendrager gezien , maar heb een korte dissel , bezit een LMC uit 1990 type siesta, en weet niet ofdit past. de vrije ruimte voordat de koppeling begint is 50 cm daarna komt die as die naar voren gaat naar de koppeling. zou dit passen? alvorens hem te bestellen.
of is er een ander alternatief , want achterop is voor onze e bikes te hoog en te zwaar om op te tillen. heb een citroen c5 als trekkracht dus met kogeldruk zal het wl goed zitten.
graag jullie advies.
Ik ben bij Campolife geweest voor advies.
Mijn dissel is lang genoeg voor een SV16 een andere kan niet omdat de disselklep tot op de dissel gaat. Enfin mij is verteld dat achteruit rijden wel moeilijker gaat omdat deze ook verder naar voren moet staan hierdoor.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

campingfan
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 jun 2022 23:47

Re: past wel of niet?

Bericht door campingfan » zo 17 jul 2022 17:19

campingfan schreef:
ma 27 jun 2022 23:55
Thule Caravan Superb SV16 fietsendrager gezien , maar heb een korte dissel , bezit een LMC uit 1990 type siesta, en weet niet ofdit past. de vrije ruimte voordat de koppeling begint is 50 cm daarna komt die as die naar voren gaat naar de koppeling. zou dit passen? alvorens hem te bestellen.
of is er een ander alternatief , want achterop is voor onze e bikes te hoog en te zwaar om op te tillen. heb een citroen c5 als trekkracht dus met kogeldruk zal het wl goed zitten.
graag jullie advies.
inmiddels bij obelink een fietdrager gekocht voor 94,95 en past prima, kan bijna haaks insturen. past dus prima ook op een korte dissel.
https://www.obelink.nl/obelink-front-ii ... rager.html

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: past wel of niet?

Bericht door Morgoth » ma 18 jul 2022 14:27

WillyL schreef:
di 28 jun 2022 05:39
Wat dat hoog heffen betreft, dat kan je deels vermijden.
Mijn ebikes moeten ook relatief hoog en ik 'kantel' ze daarom op de steunen zonder ze volledig op te heffen..

T.t.z. Ik zet ze 1 voor 1 dwars naast de wielgootjes met het achterwiel net naast het gootje waar de wielen in vastgezet worden. Dan neem ik het stuur (dat dus het verst van de goot staat) en terwijl ik de achterrem blokkeer (remmem) hef ik het voorwiel in de goot. Daarna neem ik de bagagedrager achteraan vast en hef de fiets verder op de steun terwijl ik het voorwiel over die steun laat rollen in het gootje .
Zo moet ik nooit het ganse gewicht van de fiets dragen en gebruik ik zo veel als mogelijk de fiets als een hefboom.
Dit red je niet bij een fietsdrager achterop. Die zitten zo hoog dat je dat wiel er op deze manier nooit in krijgt. Bovendien heeft mijn Thule Elite op de goot een klem waar je dan overheen moet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: past wel of niet?

Bericht door WillyL » ma 18 jul 2022 23:04

[re.gif] Achterop? Dat 'mag' sowieso niet dus daar stelt het probleem zich niet! whistle.gif mrgreen.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”