Op zoek naar zomer/wintercaravan

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Pdj
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 5 jun 2022 08:13

Re: Claudia

Bericht door Pdj » wo 10 aug 2022 14:42

[re.gif]

Klopt, zeker waar.
Maar mijn ervaring is dat de warmte van de bovenkant toch nog wel eens koude voeten geeft.
Mijn bankairco heeft dan ook bij het zitgedeelte een uitstroom bij de vloer zodat de voetjes ook lekker warm blijven.
Als je in je caravan gaat wonen en ook hartje winter lekker comfortabel wil kunnen zitten zou ik persoonlijk niet voor de dakairco gaan.
Hobby 440 sf uit 1998 getrokken door een Audi A6 4.2 V8 350pk/440Nm

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4045
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Claudia

Bericht door Gemineye » ma 15 aug 2022 22:02

[re.gif]

En zéker vloerverwarming erbij!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Claudia

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 17:31

Ik ben mijn inloggegevens kwijt geweest... en zie nu pas jullie reacties! Super bedankt allemaal!
Ik ben inmiddels wel weer wat verder... Ik wil de caravan echt onder de 1500kg houden, dan heb je iets meer keuze qua auto's en dat is groot genoeg voor dochter en mezelf.
Idd, ik kies voor een caravan ipv camper omdat ik langere tijd op dezelfde plek zal staan en omdat ik dan meer leefruimte heb. Ik wil ook graag een rondzit, zodat je met koudere dagen toch een bankhang idee kunt creëren.
Ik zie dat de 'gewone' caravans (dus niet bekend om winterhardheid) tegenwoordig ook vloerverwarming als optie hebben en soms zelfs een winterpakket. Vraag mij af of dat voor de Nederlandse, of in iedergeval, niet de ijskoude winters, die ga ik toch niet opzoeken, al genoeg zou zijn. Al kan ik mij ook voorstellen dat Kabe of Polar of iets toch comfortabeler voelt.
Qua lengte gewicht en indeling vindt ik de fendt Tendenza 465 SFB de meest perfecte... Ik vind alleen de kleuren niet mooi van binnen. Maar dat is een kwestie van smaak, en daar valt niet echt over te twisten ;-). Ik vind de dethleff camper (waarom noemen ze een caravan nou camper) 470 fr bv veel mooier (meer wit). Maar of zo eentje comfortabel genoeg is in de winter?
Haha ik zeg wel dat ik iets verder ben... maar of ik dat ook ben.....? Morgen nog maar eens langs een aantal dealers rijden.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8035
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Claudia

Bericht door Ron » wo 17 aug 2022 17:58

Dethleffs ,Fendt ,Knaus,Eriba,Tabbert zijn allemaal prima.
En in de winter net zo (on)comfortabel.
Alleen de hele luxe uitvoeringen met een Alde verwarming zijn net iets beter.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Ab
Moderator
Berichten: 26761
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Claudia

Bericht door Ab » wo 17 aug 2022 18:26

In de Nederlandse winters maakt de hogere isolatiewaarde van typiscbe wintercaravans niet heel veel uit.
Misschien 5 kg gas in de hele winter.
Elke caravan krijg je perfect warm.
In de winter elektrisch verwarmen wordt steeds problematischer op campings. Een airco verwarmt niet meer bij lage temperaturen.
De wintercampings die voldoende stroom leveren, gaan bijna allemaal de elektriciteit per Kwh afrekenen.
Met de huidige hoge stroomprijs is het niet te betalen om elektrisch te verwarmen.
Kan maar zo oplopen tot € 400 of € 500 per maand.
Of zelfs het dubbele als het wat serieus kouder wordt.
Als winterkampeerder heb ik nog wel een tip: zorg dat je een plaats kiest met zoveel mogelijk zon in de winter.
Dat scheelt heel veel met verwarmen.
In de zomer andersom, zoveel mogelijk schaduw, in ieder geval vanaf het middaguur.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12841
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Claudia

Bericht door Trina » wo 17 aug 2022 18:41

Topic verplaatst naar "Algemene caravaninformatie".
Het hoort niet meer thuis in het voorsteltopic.

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Caravan voor NL winters

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 18:47

ronk schreef:
wo 17 aug 2022 17:58
Dethleffs ,Fendt ,Knaus,Eriba,Tabbert zijn allemaal prima.
En in de winter net zo (on)comfortabel.
Alleen de hele luxe uitvoeringen met een Alde verwarming zijn net iets beter.
Ik zag laatst idd ook een 'gewone' caravan met Alde verwarming.. ik denk dat dat de Adria adora was, maar weet het niet zeker. Iemand een idee in welke gewone caravans je Alde verwarming kan krijgen?

Dank je Trina, het is idd geen voorstel topic meer. Ik kijk even of ik het onderwerp ook aan kan passen

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12841
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Trina » wo 17 aug 2022 18:54

[re.gif]
Gewijzigd. knipoog.gif

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8035
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Claudia

Bericht door Ron » wo 17 aug 2022 18:57

Wat versta je onder " gewone" caravan.
Er zijn maar een paar merken die beter geïsoleerd zijn.
Dat zijn sowieso de kabe en polar.

Ik begrijp dat je er echt in wil gaan wonen.
Als dat in Nederland is.
Dan kost het wat extra gas zoals Ab al aangeeft.
Maar in de gewichts klasse en maat die jij zoekt.
Is het toch altijd enigsinds behelpen.
Met ruimte e.d
Alde is net als een CV thuis
Vloeistof gevuld en daarmee comfortabeler.
En kan volgens mij in ieder merk caravan geplaatst worden.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 19:02

Trina schreef:
wo 17 aug 2022 18:54
[re.gif]
Gewijzigd. knipoog.gif
Haha, dank je!

Ab
Moderator
Berichten: 26761
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Claudia

Bericht door Ab » wo 17 aug 2022 19:12

In nieuwe caravans kan Alde ( tegen meerprijs) bij redelijk wat merken. Het kon ooit bij mijn vorige Fendt ook.
Gebruikt vindt je ze niet veel, omdat de meeste caravanners niet in de winter kamperen.

Ik heb zelf ook een Alde, al enkele jaren.
Ook verschillende Truma verwarmingen gehad. Jarenlang, in Oostenrijkse winters.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk niet zo spectaculair veel meerwaarde hebben.
Wij trekken veel op met familie met precies dezelfde camper als wij.
Wij hebben Alde, Zij een Truma.
Geen verschil merkbaar. Alleen de vloerverwaming mist bij hen.
In koude periode's scheelt dat wel iets.
Zij hebben dan vrij dik tapijt op de vloer. Dat lost ook koude voeten op.
Mijn mening is, dat Alde de naam heeft van veel groter comfort.
Dat dacht ik dus altijd ook. Het is duur, dus het zal wel veel beter zijn.
Ik heb mijn ( objectieve) mening toch wat bij moeten stellen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23450
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door PD » wo 17 aug 2022 19:30

Wij kamperen gedurende het winterseizoen gedurende 4 maanden vrijwel alle weekenden op een camping in NL. Qua verwarming hebben wij een Truma Combi 6E kachel/boiler die we uitsluitend op gas gebruiken. De elektrische vloerverwarming gebruiken we in het winterseizoen juist NIET omdat we in deze periode tapijt in de caravan hebben liggen, dan is het echt niet nodig.

Vloerverwarming gebruiken we voornamelijk in het voor- en najaar wanneer we geen vloerbedekking in de caravan hebben liggen. Dan is het prettig dat de kou van de vloer af is, zeker wanneer je in de nacht naar je toilet loopt.

Het verschil tussen een Alde en de oudere Truma kachels zoals de 3004 en 5004 vind ik wel significant; echter door de komst van de moderne Truma Combi kachels (afhankelijk van de grootte een type 4 of 6, al dan niet met E-functie) zie ik nog nauwelijks meerwaarde van Alde. Dit hebben we ook herhaaldelijk geconstateerd bij bevriende kampeerders. Ik zal er tov een Truma Combi kachel dan ook geen extra geld voor over hebben (met ca. 50 winterkampeerdagen per seizoen).

Onze Truma Combi 6E heeft de zgn. E-funktie, hiermee kun je niet alleen op gas maar ook elektrisch of gemixed stoken; echter de capaciteit van de E-funktie is nog niet 1/3 van de gascapaciteit (1.800 Watt vs 6.000 Watt) en bovendien is elektra veel duurder dan gas. In de praktijk gebruiken we deze E-funktie in de winter dan ook niet.

Ter indicatie voor het gasverbruik: in NL verbruiken wij in 4 maanden (uitsluitend vrijwel alle weekends, dus niet doordeweeks) ca. 8 tot 10 gasflessen van 10,5 kg, maar we hebben dan ook een grote tandemasser caravan.

Resumé:
-Alde, ja kan maar is zeker niet vereist, al helemaal niet met een Truma Combi kachel
-Vloerverwarming: met tapijt onnodig (en duur in verbruik)

In NL heb je in de periode van eind november tot eind maart kans op sneeuw maar ook op lekker buiten zitten (of gecombineerd). Wij zijn er na 2 winters van telkens 4 maanden helemaal aan verslaafd geraakt knipoog.gif
Bijlagen
Z-IMG_0822crop2_FB.jpg
In de sneeuw in het zonnetje zitten
DSC_7291_crop_L-FB3.jpg
Het kan best winteren in NL al blijft dit zeldzaam en kortstondig
IMG_3697.JPEG
Heerlijk buiten in het zonnetje, al dan niet met een vest aan
Laatst gewijzigd door PD op wo 17 aug 2022 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23450
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door PD » wo 17 aug 2022 19:49

Ter aanvulling: in de wintertent hebben we een Zibro kacheltje, hierdoor is het ook heerlijk in de tent vertoeven:
Bijlagen
7EFAFCCF-DC6C-4610-A469-E20763BED5A6.jpeg
Zibro voortent kachel
IMG_0981.jpg
Zeg nou zelf, wie wil dit niet....
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Claudia

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 20:37

Ab schreef:
wo 17 aug 2022 19:12
I

Ik heb zelf ook een Alde, al enkele jaren.
Ook verschillende Truma verwarmingen gehad.
Dank je voor het delen van je ervaring! Heb je zelf een echte wintercaravan?

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 20:38

Oh ik zie het al, een Adria! Thanks!

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 20:44

@ PD

Wat een prachtige foto’s PD!! Wat voor caravan hebben jullie? En wat voor voortent hebben jullie? Moet ik daarmee ook nog met iets rekening houden om hem buiten het zomerseizoen te kunnen gebruiken?

En zo’n petroleumkachel, kom daar niet een enorme petroleum lucht vanaf?

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 20:45

Ik ben weer wat te snel… een Fendt briljant zie ik al staan! Heb je snachts de kachel uit?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23450
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door PD » wo 17 aug 2022 20:48

[re.gif] [re.gif]
Onze caravan is een ruim 2.500 kg zware tandemasser, dus dat is niet wat je zoekt volgens mij. Verder is de info wel van toepassing knipoog.gif

Qua wintertent is het wel belangrijk dat deze een eventuele sneeuwval kan doorstaan, een gewone voortent zal bij wat meer sneeuw al snel instorten (ja dat is schrikken). Een wintertent heeft een sterk aflopend schuin dak en extra stokken/dakliggers.

De Zibro kachel is vrijwel reukloos op voorwaarde dat je de speciale Qlima brandstof gebruikt, dus geen gewone petroleum.

De kachel in de caravan hebben we 24/7 aan, in de nacht op een wat lagere temperatuur, veelal 15 C. Overdag 18 C en in de avond 22 C.
Laatst gewijzigd door PD op wo 17 aug 2022 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Daphne » wo 17 aug 2022 20:50

Als je op de wintersportcampings kijkt, zie je heel veel, zoals jij het noemt, gewone caravans. Wij hebben met Hobby, Eriba en Knaus in de sneeuw gekampeerd. Met de Eriba verbruikten we iets minder gas, deze was beter geïsoleerd dan de Hobby en Knaus. Maar het verschil is te verwaarlozen.

Ga voor een caravan waar je je in prettig voelt. Je moet er het hele jaar in verblijven. Wij hebben een jaar in onze Knaus op een camping gewoond tijdens de bouw van ons huis. Twee volwassenen en een hond. Dat ging prima, maar je loopt wel tegen heel veel andere praktische zaken aan. Verwarmen van de caravan is dan het minst gecompliceerd.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 20:56

Ik ben benieuwd waar jullie tegenaan zijn gelopen.. ik hoor het graag!! Verwarmen is misschien het minst gecompliceerd maar met de huidige gasprijzen verbruik ik het liefst zo min mogelijk… nogal geschrokken afgelopen winter van de gasrekening thuis… maar daardoor wel gewend om de kachel op 15° te hebben. Dus ben inmiddels wel wat kou gewend. Haha! (Maar ook weer wat verleerd na deze heerlijke warme zomerweken)
Laatst gewijzigd door Ab op wo 17 aug 2022 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Aub niet quoten op voorgaand bericht.

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 21:00

PD schreef:
wo 17 aug 2022 20:48
[re.gif] [re.gif]
Onze caravan is een ruim 2.500 kg zware tandemasser, dus dat is niet wat je zoekt volgens mij. Verder is de info wel van toepassing knipoog.gif

En tandemasser is idd niet helemaal wat ik zoek. Al lijkt mij dat wel heerlijk qua luxe en ruimte. Maar kind (6 jaar) speelt altijd buiten (in weer en wind) en ik zelf heb weinig ruimte nodig. Dus een slag of 2 kleiner is ook echt prima! En wie weet bevalt het allemaal zo goed, het mobiele bestaan, dat we hem uiteindelijk omruilen voor een slag groter. Was vooral benieuwd naar het merk, maar iedereen heeft het keurig onderaan staan.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Daphne » wo 17 aug 2022 21:14

@Claudia, ik kopieer even een oude post van mezelf. Niet alles is voor je van toepassing maar kijk maar wat wel.

Even je opmerking over de gasprijzen. Op campings is het verwarmen op gas goedkoper dan elektra. Dat kun je niet met thuis vergelijken. Alleen wanneer je een vaste dagprijs moet betalen voor elektra, ben je goedkoper uit, maar in de winter moet je vaak voor gebruik betalen en dan loopt de rekening heel erg op.
Daphne schreef:
ma 27 apr 2020 15:02
Tijdelijk in de caravan wonen kan prima maar je moet wel wat hobbels nemen.
1
Waar sta je ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie? Je kunt niet zomaar ergens inschrijven, ook niet op de camping, ook al wordt dat soms wel gedaan. Bij een familielid of kennis zou kunnen, denk dan wel aan de toeslagen die zij dan verliezen, of misschien heb je zelf wel zorgtoeslag die je kwijtraakt. Het is ook niet in elke gemeente toegestaan, dus vraag dit zeker van tevoren na.
Kijk ook even naar de opmerking van Herman&Saskia. Ik weet niet precies hoe dat werkt, en of het invloed heeft, maar je woonjaren raak je wel kwijt.
2
Opslag van je spullen. Je hebt een goed geventileerde ruimte nodig, waar je te allen tijde bij kunt. Dat laatste is echt belangrijk. Ook heb je een back-up nodig waar je je kleding kunt opbergen. In de caravan kun je niet alles kwijt en in de voortent kan kleding vochtig worden. Als je familie of vrienden dichtbij de camping hebt wonen, waar je bijvoorbeeld tweewekelijks kleding kunt wisselen is dat wel handig.
Kosten voor opslag varieert heel erg, maar goed geventileerd en/of verwarmd is niet goedkoop.
3
Bedenk hoe je wil gaan verwarmen. Als het koud is, doe je ongeveer 10 dagen met een 10 kg gasfles (LPG maar een dag of 5 à 6). Dat is alleen voor de caravan. Je hebt dan nog geen voortent verwarmd. Het sjouwen met die zware flessen komt elke keer weer terug. Elektrisch verwarmen kan natuurlijk, maar is afhankelijk van de camping. De kosten hiervoor lopen behoorlijk op, zowel voor elektra als voor gas.
4
Gebruik van water. Afhankelijk van de voorziening op de camping, maar altijd anders dan in een woning waar je niet hoeft na te denken of de watertank nog wel vol is. Klinkt simpel, maar er zijn zoveel dagelijkse handelingen waar je stromend water voor gebruikt. In de vakantie is het lekker om alles even simpel te doen, zoals groenten afspoelen bij de afwasplaats, maar als je dat altijd moet doen, wordt het echt een ander verhaal.
5
Huishoudelijk. De was doen. Je kunt niet even naar huis om de was te doen, want je hebt geen huis meer. Elke week op de camping wassen kost best wel wat, en elke week naar familie of vrienden met je wasgoed is best belastend. Niet alleen voor de gastheer/vrouw maar ook voor jezelf. Het is niet even de was erin doen, wachten en dan in de droger of ophangen en afhalen, opvouwen etc. ik neem aan dat ik niet in detail hoef te treden.
6
TV. Afhankelijk van de camping of er voorzieningen zijn, anders zul je zelf iets moeten regelen.
7
Internet. Hetzelfde als 6.
8
Visite ontvangen. Afhankelijk van het beleid van de camping. Misschien moet er voor bezoek worden betaald. Als je op een camping woont moet je daar wel over nadenken. Hoe wil je verjaardagen, feestdagen etc doorbrengen. Misschien is het niet zo belangrijk als het maar tijdelijk is, maar als het langer duurt vind je het misschien wel een punt.


Bedenk dat in je caravan wonen niet hetzelfde is als seizoenskamperen. Het is geen vakantie en je kunt niet even naar huis als de omstandigheden daar om vragen. Bijvoorbeeld bij ziekte, dan wil je het liefst naar huis.
De besparing door in je caravan te wonen ben je ook gedeeltelijk weer kwijt aan dagelijkse boodschappen waar je toch eerder voor gemaksproducten gaat en misschien vaker uit eten gaat of afhaalt. Groots aanbiedingen inslaan kun je wel vergeten. Ik heb in het verhaal niet de caravan, voortent en alles meegenomen, want ik neem aan dat je dat allemaal wel hebt of kunt regelen. En ook niet of er nog moet worden gewerkt, ook dat kan ook voor complicaties zorgen.

Hoop je hiermee op weg te hebben geholpen met het wonen in de caravan. voorjou.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Claudia » wo 17 aug 2022 21:35

Dank je! Ik heb idd over al je punten nagedacht en voor het meeste een oplossing. 😊
Inprincipe wil ik een jaar in NL blijven. (Komt zo uit met werk) en daarna Europa in gaan en wat vaker voor de warmte kiezen.
Laatst gewijzigd door Ab op wo 17 aug 2022 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet quoten op voorgaand bericht!

Ab
Moderator
Berichten: 26761
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Ab » wo 17 aug 2022 22:20

Claudia, als je iemand beantwoordt, dan alstublieft niet het hele voorgaande berich herhalen ( quoten) Lees ook even de regels hiervoor.
In een paar voorgaande berichten heb ik de quote's verwijderd.
Andere ingekort, en bij 1 bericht @ PD boven gezet en de quote verwijderd. Gebruik de quote knop niet, tenzij het niet anders kan.
Bij voorbaat dank voor je medewerking.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Claudia
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 jun 2022 23:04

Re: Op zoek naar zomer/wintercaravan

Bericht door Claudia » do 18 aug 2022 09:48

Ik zal hem niet meer gebruiken. Ben het zo gewend vanuit whatsapp en telegram....

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”