Hellingtest van mijn Dacia!
-
- Berichten: 419
- Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
- Locatie: Zuid Limburg
Hellingtest van mijn Dacia!
Morgen gaan we naar Luxemburg voor een weekend op de camping la Sûre in Reisdorf.
Korter bij huis dan Amsterdam!
Dan kan ik beoordelen of mijn driepitter met 900 cc gemakkelijk de berg omhoog komt op de E42 bij Verviers Polleur!
In mijn vrachtwagen tijd ging het daar zelden sneller dan 40 km/u.
Heerlijk, mag ik weer snel terug schakelen!
Korter bij huis dan Amsterdam!
Dan kan ik beoordelen of mijn driepitter met 900 cc gemakkelijk de berg omhoog komt op de E42 bij Verviers Polleur!
In mijn vrachtwagen tijd ging het daar zelden sneller dan 40 km/u.
Heerlijk, mag ik weer snel terug schakelen!
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995
met een Caravelair corail 1995
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
Je maakt het wel spannend zeg … je komt vast en zeker prima omhoog en anders chip je het blokje voor iets meer koppel en pk. Als eerste omhoog ben je niet maar omhoog zou je
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
Joh Theo...
Die camping heb ik mijn eerste scharreltje zo'n krappe 50 jaar geleden gehad..
Daar moest ik maar eens niet over uitweiden.... ze zou eens iets herkennen....
Maar..
Ik ging met een vriend in een Datsun cherry 100A die op gas liep... ik denk 46 pk... de bulten op.
Ben ook wel eens in z'n 1 boven gekomen...
Wat geeft dat nou... superleuke camping herinneringen.... die bult bedoel ik nu niet eigenlijk..
Succes en denk maar zo...we komen er altijd... misschien wat later, maar wat maakt dat nou uit..
Die camping heb ik mijn eerste scharreltje zo'n krappe 50 jaar geleden gehad..
Daar moest ik maar eens niet over uitweiden.... ze zou eens iets herkennen....
Maar..
Ik ging met een vriend in een Datsun cherry 100A die op gas liep... ik denk 46 pk... de bulten op.
Ben ook wel eens in z'n 1 boven gekomen...
Wat geeft dat nou... superleuke camping herinneringen.... die bult bedoel ik nu niet eigenlijk..
Succes en denk maar zo...we komen er altijd... misschien wat later, maar wat maakt dat nou uit..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 419
- Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
- Locatie: Zuid Limburg
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
Jij hebt hetzelfde blok gechipt!
Ik heb deze net 5 maanden met 60000 km gekocht. Mijn Caravelair mag 1000 kg wegen. De Dacia mag 1100 trekken. .
Hij kan in ieder geval veel meer dan mijn vorige Kia Rio met 1250 CC 86 PK. Die mocht maar 900 trekken. Altijd super geweest met mijn oude Esterel!
Ik heb deze net 5 maanden met 60000 km gekocht. Mijn Caravelair mag 1000 kg wegen. De Dacia mag 1100 trekken. .
Hij kan in ieder geval veel meer dan mijn vorige Kia Rio met 1250 CC 86 PK. Die mocht maar 900 trekken. Altijd super geweest met mijn oude Esterel!
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995
met een Caravelair corail 1995
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
Benieuwd naar het verslag, dus kom maar op.
De klim erna vlak voor afrit Francorchamps trekt zich trouwens langer. Daar zag ik de motortemperatuur bij onze ouwe Jeep toch wat hoger uitkomen dan de klim direct na Verviers. Succes op beide, komt vast goed.
De klim erna vlak voor afrit Francorchamps trekt zich trouwens langer. Daar zag ik de motortemperatuur bij onze ouwe Jeep toch wat hoger uitkomen dan de klim direct na Verviers. Succes op beide, komt vast goed.
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
Wat ze mogen trekken zegt niet altijd iets over of ze het ook kunnen.theotrucker schreef: ↑do 23 jun 2022 22:09Jij hebt hetzelfde blok gechipt!
Ik heb deze net 5 maanden met 60000 km gekocht. Mijn Caravelair mag 1000 kg wegen. De Dacia mag 1100 trekken. .
Hij kan in ieder geval veel meer dan mijn vorige Kia Rio met 1250 CC 86 PK. Die mocht maar 900 trekken. Altijd super geweest met mijn oude Esterel!
Neem de Ford focus 1.2tdi uit 2013 die mocht 600kgmotorisch kon hij meer trekken. Waren genoeg mensen die er gewoon 1200kilo achter hingen.
Mijn Fabia 1.4tdi mocht 800kilo trekken die had meer vermogen dan de 1.2tdi van een paar jaar later maar die ik nu heb mag 1000 kilo trekken. Volgens Skoda ivm de koeling, ik denk dat emmisieklasse dichter bij de waarheid komt.
Boven kom je altijd, ik vind het alleen erg onprettig om direct de vrachtwagens te moeten lossen. De tijd dat die met 40 omhoog gingen is ook wel voorbij. Ik heb van mijn 75pk en 175nm 105pk en 220nm gemaakt en dat scheelt echt een slok op een borrel. Het kosten wel wat borreltjes.
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
Volgens mij rijdt Bommes met een Captur met dezelfde motor .
En een Lander.
En hij komt ook overal.
En een Lander.
En hij komt ook overal.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
@ronk klopt maar echt heel ver ben ik met de huidige Lander nog niet geweest.
We komen net terug uit Zuid Limburg met deze combi een dat ging allemaal perfect, ook de steile heuvel Epen uit omhoog naar camping Oosterberg.
Maar goed dat is maar een klimmetje van krap 1 kilometer.
Ik verwacht niet heel veel problemen, vorig 5 jaar met de vorige Lander naar Toscane heen en terug geweest.
Reed als een zonnetje. Vind het een fijne trek auto, niet heel snel maar ruim 100 is makkelijk mogelijk.
Terug naar de 4, gas er op en inhalen is geen enkel probleem.
Belangrijkste is dat het een auto is die de rest van het jaar lekker zuinig is, fijn rijd en dus ook meer de caravan overweg kan.
We komen net terug uit Zuid Limburg met deze combi een dat ging allemaal perfect, ook de steile heuvel Epen uit omhoog naar camping Oosterberg.
Maar goed dat is maar een klimmetje van krap 1 kilometer.
Ik verwacht niet heel veel problemen, vorig 5 jaar met de vorige Lander naar Toscane heen en terug geweest.
Reed als een zonnetje. Vind het een fijne trek auto, niet heel snel maar ruim 100 is makkelijk mogelijk.
Terug naar de 4, gas er op en inhalen is geen enkel probleem.
Belangrijkste is dat het een auto is die de rest van het jaar lekker zuinig is, fijn rijd en dus ook meer de caravan overweg kan.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
Precies.
Tikkie terug en gaan.
Ik kwam in mei met de Peugeot 1.2. Met 110 pk en 1300 kg hut ook met 85 naar boven bij Francorchamps.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
-
- Berichten: 419
- Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
- Locatie: Zuid Limburg
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
Ik ben heel erg tevreden. Bij Francorchamps met 80 naar boven in zijn 4.
Net voor de top valt hij terug naar 75, meteen in zijn 3 en gas kan binnen 2 Minuten weer naar 4.
En zuinig, 8,7 liter per 100 km
Stadsverkeer normaal 6,5 liter per 100 km
Lange afstand 5,5 liter per 100 km
90 pk 900 cc. Driecilindertje. Heerlijk
De daas heeft het gewonnen voor mij.
Mijn Rio zonder turbo ging meteen terug naar 2 met 40.
Off topic, maar leuk.
Vroeger, 50 jaar geleden gingen we met de vrachtwagen over de Brenner met 4 km/u. Eerste versnelling Lage gearing tot over de top met 172 PK 8000 cc 6 Cylinder Mercedes 40 ton aanhangwagen combinatie. Baksteen op het gaspedaal, later een stok die ik klem zette onder het stalen dashboard.
Toen bestond er nog geen turbo, intercooler of luchtdrukremmen, dus met dezelfde snelheid aan de andere kant naar beneden!
Maar we kwamen er ook. Het duurde iets langer. Geen mobiel. Als we bij de klant waren lag de fax klaar voor de camionista en lieten we een fax sturen.
Ik mis het!
Net voor de top valt hij terug naar 75, meteen in zijn 3 en gas kan binnen 2 Minuten weer naar 4.
En zuinig, 8,7 liter per 100 km
Stadsverkeer normaal 6,5 liter per 100 km
Lange afstand 5,5 liter per 100 km
90 pk 900 cc. Driecilindertje. Heerlijk
De daas heeft het gewonnen voor mij.
Mijn Rio zonder turbo ging meteen terug naar 2 met 40.
Off topic, maar leuk.
Vroeger, 50 jaar geleden gingen we met de vrachtwagen over de Brenner met 4 km/u. Eerste versnelling Lage gearing tot over de top met 172 PK 8000 cc 6 Cylinder Mercedes 40 ton aanhangwagen combinatie. Baksteen op het gaspedaal, later een stok die ik klem zette onder het stalen dashboard.
Toen bestond er nog geen turbo, intercooler of luchtdrukremmen, dus met dezelfde snelheid aan de andere kant naar beneden!
Maar we kwamen er ook. Het duurde iets langer. Geen mobiel. Als we bij de klant waren lag de fax klaar voor de camionista en lieten we een fax sturen.
Ik mis het!
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995
met een Caravelair corail 1995
Re: Hellingtest van mijn Dacia!
Ha leuk, ik had niet anders verwacht! Ook zo'n relatief klein turbomotortje is met de juiste bediening prima in staat om een caravan mee op vakantie te sleuren
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF