Route van Liechtenstein naar zuidkant Gardameer

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Lise
Berichten: 2
Lid geworden op: di 21 jun 2022 22:55

Route van Liechtenstein naar zuidkant Gardameer

Bericht door Lise » wo 22 jun 2022 10:48

Dit jaar gaan we naar het Gardameer, meer bepaald naar de zuidelijke kant. In Zürich zouden we overnachten (off topic: een tip voor een goede camping is dus ook welkom). Nu denken we eraan om ook langs Liechtenstein te gaan en dan door te rijden naar het Gardameer. Over de haalbaarheid van de route met combinatie auto - caravan vind ik echter niets terug. Ik keek al eens op Google maps en het leek me wel te doen, maar ik heb uiteraard niet het ganse traject bekeken via streetview. Zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben en tips kunnen geven i.v.m. de routen of weten of het haalbaar is?
Bedankt!

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route van Liechtenstein naar zuidkant Gardameer

Bericht door eurotrotter » wo 22 jun 2022 11:11

Als je toch al in Zúrich bent is de kortste weg gewoon om de Zwitserse A 3 te volgen, die je naar Liechtenstein leidt,en vervolgens via de A 13, San Bernardino tunnel naar Italie brengt.
In Italievolg jedan de autostrada Como-Milano-Venezia.

https://www.google.nl/maps/dir/Liechten ... 396385!3e0

Laat je niet verleiden om bij de afslag Splugen al af te slaan naar Italie,je komt dan over de Splúgen pas,en moet dan wel een behoorlijke trekker ervoor hebben staan om de te kunnen "nemen":

https://www.google.nl/maps/dir/Spl%C3%B ... 42!3e0!5i1



Alternatief zou kunnen zijn ( 30 km meer) om Liechtenstein in noordelijke richting te verlaten een bij Feldkirch,in Oostenrijk, de A 12 ,richting Innsbruck /Brenner te nemen en vervolgens de Italiaanse A 22 naar Verona/Garda meer te nemen:

https://www.google.nl/maps/dir/Liechten ... 85!3e0!5i2
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Route van Liechtenstein naar zuidkant Gardameer

Bericht door Daphne » wo 22 jun 2022 13:56

eurotrotter schreef:Als je toch al in Zúrich bent is de kortste weg gewoon om de Zwitserse A 3 te volgen, die je naar Liechtenstein leidt,en vervolgens via de A 13, San Bernardino tunnel naar Italie brengt.
In Italievolg jedan de autostrada Como-Milano-Venezia.
De grens bij Chiazza is heel erg druk. Er zijn op die route ook nogal wat wegwerkzaamheden. 2 weken geleden bij de grens 45 minuten file gehad, alles gaat van 3/4 banen naar 1 baan tot aan de grensovergang en tot aan Milaan was het zeer druk. Voor ons geen probleem, wij zijn van de weg gegaan en hebben in de buurt van Milaan een paar dagen gestaan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route van Liechtenstein naar zuidkant Gardameer

Bericht door eurotrotter » wo 22 jun 2022 16:15

[re.gif]

Je bedoelt waarschijnlijk Chiasso,inderdaad,daar kan het druk zijn,evenals in Basel,in Zurich of op de Brenner.
Maar dat is geheel afhankelijk welke dagen je daar rijdt,en hoelaat.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Route van Liechtenstein naar zuidkant Gardameer

Bericht door witjesm » wo 22 jun 2022 16:27

Een leuke route als je tijd hebt is over de Julier pas en dan de Maloja pas naar beneden. Dan kom je aan de achterkant van Lago di Como uit prachtig stuk en heel goed te doen met caravan.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Route van Liechtenstein naar zuidkant Gardameer

Bericht door witjesm » wo 22 jun 2022 16:30

Onderweg om een indruk te krijgen van de begaanbaarheid.
Bijlagen
Maloja.jpg
Maloja.jpg (12.26 KiB) 2370 keer bekeken
julier.jpg
julier.jpg (9.19 KiB) 2370 keer bekeken
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Lise
Berichten: 2
Lid geworden op: di 21 jun 2022 22:55

Re: Route van Liechtenstein naar zuidkant Gardameer

Bericht door Lise » za 25 jun 2022 14:06

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het is concrete informatie waar ik heel veel mee ben.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”