RDW keuring hogere MTM
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: wo 24 jun 2020 06:18
Re: RDW keuring hogere MTM
Wow.....wat een reacties. Het kastje-naar-demuur gevoel heerst wel enorm bij de RDW. Ik ga nog eens bellen, want het voelt allemaal hartstikke dubbel....
Dethleffs 430T 2001 met een Renault Megane Estate uit 2019 ervoor.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: wo 24 jun 2020 06:18
Re: RDW keuring hogere MTM
Dit hebben wij dus ook gedaan. RDW klantenservice kreeg me niet doorverbonden met RDW Schiedam, heb dus een uitgebreide email met alle info die er is naar Schiedam gestuurd. Ben benieuwd....ronk schreef: ↑ma 13 jun 2022 23:32TS heeft de papieren van Dethleffs dat alles geschikt is voor 1350kg.
Ik heb in 2003 exact hetzelfde gedaan als wat TS nu doet.
Dus papieren van Dethleffs a €120 , afspraak gemaakt bij RDW.
Keuring bij het RDW (a €60) bestond uit controle banden gewicht verlichting en chassisnummer.
En 5 dagen later had ik mijn nieuwe kentekenbewijs met het hogere gewicht.
Dus TS even bij het RDW informeren waar het nu op steekt.
Succes en dit gaat vast lukken. (omdat je de papieren van dethleffs hebt. )
Mijn neef die dezelfde caravan heeft en ook wil verhogen had Schiedam wel aan de lijn gekregen en daar kreeg hij het antwoord dat de VRT helemaal niet nodig was. Dus ik heb goede hoop dat er ergens administratief niet goed is gegaan en we snel geholpen worden....
Dethleffs 430T 2001 met een Renault Megane Estate uit 2019 ervoor.
Re: RDW keuring hogere MTM
Op mijn as stond al op het plaatje 1300kg .
Het kenteken stond op 1000 kg.
Na een telefoontje naar het RDW , werd er mij verteld dat ik dus een bewijs van Dethleffs moest hebben dat de caravan voor die 1300 kg geschikt was.
Ik kreeg toen een formulier van Dethleffs voor de aanvraag van een nieuw kenteken.
Dat was dus niet helemaal de juiste maar daar deed de RDW totaal niet moeilijk over.
De zogenaamde keuring was ook een lachertje.
Verlichting check , banden load index en hij werd gewogen.
Ik had niet eens een nieuw type plaatje .
Maar mocht zelf met slagletters er 1300KG in meppen. die moest ik nog wel even komen laten zien.
5 dagen na de keuring had ik het beoogte kentenbewijs in huis.
Leeggewicht caravan 800kg en een MMT van 1300kg.
Is wel lekker dan kan je wat makkelijker wat meenemen.
Werkelijk gewicht lag steeds rond de 1100 kg.
Met de nieuwe caravan moet ik wel erg op passen.
Maar we zijn nu nog maarmet z'n tweeen ipv vieren.
Het komt best wel goed.
Wel blijven bellen.
Ik ben toen in S'Hertogenbosch geweest.
Het kenteken stond op 1000 kg.
Na een telefoontje naar het RDW , werd er mij verteld dat ik dus een bewijs van Dethleffs moest hebben dat de caravan voor die 1300 kg geschikt was.
Ik kreeg toen een formulier van Dethleffs voor de aanvraag van een nieuw kenteken.
Dat was dus niet helemaal de juiste maar daar deed de RDW totaal niet moeilijk over.
De zogenaamde keuring was ook een lachertje.
Verlichting check , banden load index en hij werd gewogen.
Ik had niet eens een nieuw type plaatje .
Maar mocht zelf met slagletters er 1300KG in meppen. die moest ik nog wel even komen laten zien.
5 dagen na de keuring had ik het beoogte kentenbewijs in huis.
Leeggewicht caravan 800kg en een MMT van 1300kg.
Is wel lekker dan kan je wat makkelijker wat meenemen.
Werkelijk gewicht lag steeds rond de 1100 kg.
Met de nieuwe caravan moet ik wel erg op passen.
Maar we zijn nu nog maarmet z'n tweeen ipv vieren.
Het komt best wel goed.
Wel blijven bellen.
Ik ben toen in S'Hertogenbosch geweest.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: wo 24 jun 2020 06:18
Re: RDW keuring hogere MTM
Eindelijk is alles afgehandeld en hebben we het nieuwe kentekenbewijs in handen! 9 weken na de keuring lag het op de mat.
Na flink wat telefoontjes, emails en een officiele klacht kwam er eindelijk schot in de zaak. Wat een organisatie. Hoop niet dat ik er in de toekomst nog vaker mee te maken heb.
Saillant detail: mijn neef met dezelfde caravan had binnen 10 werkdagen zijn nieuwe kenteken binnen....ach, eind goed al goed.
Na flink wat telefoontjes, emails en een officiele klacht kwam er eindelijk schot in de zaak. Wat een organisatie. Hoop niet dat ik er in de toekomst nog vaker mee te maken heb.
Saillant detail: mijn neef met dezelfde caravan had binnen 10 werkdagen zijn nieuwe kenteken binnen....ach, eind goed al goed.
Dethleffs 430T 2001 met een Renault Megane Estate uit 2019 ervoor.
Re: RDW keuring hogere MTM
En was er nu wel of niet een extra keuring nodig?
Frans
Re: RDW keuring hogere MTM
rdw, ze kunnen mee werken en hun werk doen, maar ze kunnen ook tegenwerken als een medewerker zich gedraagt als een echte ambtenaar die er geen zin in heeft en de regel te letterlijk neemt en dit even gaat uitzoeken.
maar gelukkig is het gelukt.
maar gelukkig is het gelukt.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: wo 24 jun 2020 06:18
Re: RDW keuring hogere MTM
Nee geen extra keuring, bij de afdeling VRT hebben ze een "testrapport" gemaakt. Dit is niet meer dan een A4-tje met wat gewichten en maten erop. Gebaseerd op de typegoedkeuring en de info van de fabrikant.
Maar ik ben blij dat het geregeld is.
Dethleffs 430T 2001 met een Renault Megane Estate uit 2019 ervoor.
Re: RDW keuring hogere MTM
Ja. De RDW kan onwijs moeilijk doen.
Ik kreeg op mijn mooie gerestaureerde Amerikaanse bus geen toestemming om kleine Amerikaanse kentekenplaten (18.2) in de uitsparing in de bumper te voeren omdat de achterdeur groot genoeg was om daar een standaard Nederlandse kentekenplaat op te schroeven . Ziet er niet uit maar ik kon op de kop gaan. Ik kreeg geen toestemming.
Uiteindelijk gewoon ongekeurde platen gekocht en de gekeurde grote plaat achter het wiel cover in het reservewiel op de achterdeur gezet. Bij de APK plakte ik de kleine plaat af en haalde ik het cover van het reservewiel. Stekker voor de verlichting in de trekhaak aansluiting en klaar. Zo verschrikkelijk kinderachtig.
Ik kreeg op mijn mooie gerestaureerde Amerikaanse bus geen toestemming om kleine Amerikaanse kentekenplaten (18.2) in de uitsparing in de bumper te voeren omdat de achterdeur groot genoeg was om daar een standaard Nederlandse kentekenplaat op te schroeven . Ziet er niet uit maar ik kon op de kop gaan. Ik kreeg geen toestemming.
Uiteindelijk gewoon ongekeurde platen gekocht en de gekeurde grote plaat achter het wiel cover in het reservewiel op de achterdeur gezet. Bij de APK plakte ik de kleine plaat af en haalde ik het cover van het reservewiel. Stekker voor de verlichting in de trekhaak aansluiting en klaar. Zo verschrikkelijk kinderachtig.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: RDW keuring hogere MTM
Uw probleem heeft niets met MTM te maken.
Frans
Re: RDW keuring hogere MTM
Maar wel met de starheid en willekeur van de RDW. En ter leering ende vermaek
Hobby 420 De Luxe uit 1988