Carri chef (skottelbraai) gaat spontaan uit

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Carri chef (skottelbraai) gaat spontaan uit

Bericht door Ab » ma 13 jun 2022 20:18

Toch ben ik benieuwd wat er gebeurt als de draad er weer aan zit.
Alle andere oorzaken zijn zo ongeveer al uitgesloten vlgs mij.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Carri chef (skottelbraai) gaat spontaan uit

Bericht door soldier » ma 13 jun 2022 20:56

Draad weer aangesloten. Mantel gemaakt met isolatietape, een nieuwe kopen kan altijd nog. De bougie vonkt weer en ontsteekt de brander. Nu echter ander probleempje, ik moet een nieuwe 30 mbar sproeier aanschaffen, oude sneuvelde tijdens de schoonmaak. Had nog eentje liggen, maar vermoed dat dit een verkeerde is. To be continued dus…..
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Carri chef (skottelbraai) gaat spontaan uit

Bericht door Chrisje113 » di 14 jun 2022 09:17

Hopelijk is daarmee het probleem van je opgelost!
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Carri chef (skottelbraai) gaat spontaan uit

Bericht door soldier » di 19 jul 2022 10:23

Ik wil jullie de "afloop" van het verhaal niet onthouden. De montage van een nieuwe gassproeier bleek helaas niet de oplossing. Ik heb daarna gesproken met een technische man van Cadac die aangaf het apparaat graag zelf te willen beijken en repareren. Ik gaf aan dat het al een ouder apparaat betrof, maar dat was helemaal geen probleem men zou hem zelfs kostenloos repareren! Waar maak je dat nog mee?

Het probleem werd al snel gevonden. Het eerder in deze draad afgebeelde onderdeel (de brander zelf, wordt omgeven door een stalen/blikken plaat. Deze plaat is vervormd door de hitte bij gebruik en daardoor golft hij enigszins (is dus wat krom). Daardoor krijgt de brander deels teveel zuurstof op één kant en op de ander kant te weinig. Vervanging van deze plaat zou het probleem oplossen.
Helaas was dit onderdeel voor de Carri chef 1 niet meer beschikbaar bij Cadac. Ik zal op zoek moeten naar een goede gebruikte plaat om het op te lossen.

Wel heeft Cadac mij voor een luttel bedrag een nieuwe Easy chef aangeboden. Top bedrijf!!!

PS mocht nog iemand een plaat/branderpan hebben liggen...??
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Carri chef (skottelbraai) gaat spontaan uit

Bericht door soldier » do 21 jul 2022 14:41

Kleine rectificatie.
Ik had het in eerste ietwat verkeerd begrepen. Het gaat om het "deksel" van de brander zoals eerder door mij op een foto afgebeeld in deze draad. Deze is wat verbogen/krom en gaat daardoor iets open staan/kieren en krijgt dan teveel lucht met het doven van de vlammen als gevolg.

Deze branderkop was niet meer leverbaar. Wel nog de tip om te proberen de deksel weer aan te laten sluiten door hem met een aantal boutjes vast te zetten.
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”