Rotte wanden

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Vinnie

Rotte wanden

Bericht door Vinnie » do 9 jun 2022 00:14

Beste leden,
Ik heb zonet mijn allereerste caravan gekocht. Impuslief geweest ja.. nee .. ach het is een leuk project.
Ik heb namelijk een Chateau La Car 460 aangekocht. Ik heb in de afgelopen 3 dagen de volledige caravan gestrip nu heb ik wel 2 plekken gevonden die wat rot lijken. Nu ik op het stadium zit van volledig gestript te hebben. Is het best opzoeken waar de lek zit die maken endan het rotte stuk repareren? Of de lek zoeken , maken endan gewoonweg een hele nieuwe wand proberen?
Ook zie ik graag foto's evt van leden die dergelijke dingen voor hebben gehad dat ik richtpunten heb. Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt Vinnie

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Rotte wanden

Bericht door WillyL » do 9 jun 2022 00:40

Heb je een lichtmeter? Indien niet zou ik er een aàschaffen zodat je 'hogerop' de oorzzak van de insijpeling kunt vinden.
Vensyetsrubbers zijn mogelijk maar ook de overgang van dak naar zijwand.Andere plaatsen zoals l(marketings)ichtjes zijn ook mogelijk.
Misschien kan je enkele foto's nemen en posten van de plaats waar vocht zit.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Rotte wanden

Bericht door Knaus440 » do 9 jun 2022 08:51

Welkom op dit informatieve forum.
Er zijn verschillende leden die foto verslagen op de site hebben gezet van hun soms ingrijpende herstel werkzaamheden. Gebruik even de zoek functie.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Rotte wanden

Bericht door WillyL » do 9 jun 2022 09:46

[re.gif] [re.gif] Lees ik een fout in mijn reply... lichtmeter? Dat moet VOCHTMETER zijn.
Dus:

Heb je een vochtmeter? Indien niet zou ik er een aanchaffen zodat je 'hogerop' de oorzaak van de insijpeling kunt vinden.
Vensterrubbers zijn mogelijke oorzaak (verduurd) maar ook de overgang van dak naar zijwand.Andere plaatsen zoals (marketings)lichtjes zijn ook mogelijk.
Misschien kan je enkele foto's nemen en posten van de plaats waar het vocht of rot zit.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”