Alternatief Torino zijluifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
frissie3
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 28 apr 2021 13:37

Alternatief Torino zijluifel

Bericht door frissie3 » di 7 jun 2022 08:05

Sinds enkele maanden hebben we een Unico Torino luifel in ons bezit. Afgelopen weekend zijn we er voor de eerste keer mee weg geweest. Dat beviel ons erg goed! We hebben er 1 zijwand bij (geen originele maar het alternatief van Reda die Duinkerken had liggen) en zouden graag ook een tweede willen aanschaffen.
Helaas maakt Reda dit alternatief niet meer en is de levertijd van de originele opgelopen tot medio maart 2023. Aangezien we de luifel ook deze zomer willen gaan gebruiken zoeken we eigenlijk een andere (lees: sneller leverbare) oplossing. 2e hands zijn de originele en Reda zijwanden er ook niet dus nu ben ik benieuwd of er forumleden zijn die een andere alternatieve zijwand in de Torino gebruiken. Het gaat om de linkerzijde (achterkant caravan).
We maken ons niet zo druk om hoe het eruit ziet (2 verschillende wanden is geen probleem). Extra dakligger is al aanwezig.

Ik ben heel benieuwd.... (ennuh: heb je nou een linkerwand liggen en wil je 'm kwijt voor een goede prijs? Wij houden ons ten zeerste aanbevolen)

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Groeten Bart (Chateau Chiara 434, Ford Focus ST-Line)

TFJ

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door TFJ » di 7 jun 2022 08:28

Of het zelfbouw is weet ik niet, maar schaduwdoek is ook een mogelijkheid.
(Kwam ik onlangs tegen, is niet mijn Torino).

luifel-sunblocker.jpg

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door PMT » di 7 jun 2022 21:01

Ik heb ook maar één originele Torino zijwand. Die hang ik of links of rechts al naar gelang waar de wind vandaan komt.
Mijn vrouw had van een zijwand van een partytent van de Action voor noodgevallen een zijwand aangepast. Die dingen kan je los kopen voor iets van €16 dacht ik. Ligt in de caravan voor het geval dat, maar nog niet nodig gehad.
InCollage_20220607_205025704.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door Stori » wo 8 jun 2022 08:48

Ik zoek ook al een tijdje naar een betaalbare oplossing, die van PMT lijkt me een goeie. Maar mag ik vragen van welk merk die clips zijn die je er onderaan hebt aangemaakt? En voldoen die bij wat wind?
De eerste oplossing is volgens mij niet waterdicht en dat is wel mijn bedoeling. Nu verliezen we bij regen teveel plaats onder de luifel.

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door Ikkeeindhoven » wo 8 jun 2022 12:12

Dekzeil ergens kopen, op jouw maat maken, paar zeilogen inslaan waar je wil/kunt vastmaken, klaar.. Stelt niets voor knipoog.gif

frissie3
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 28 apr 2021 13:37

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door frissie3 » wo 8 jun 2022 13:34

Ja das wel een goede toevoeging, hij moet waterdicht zijn.. dekzeil ben ik wat minder fan van omdat dat gaat klapperen in de wind, ben ik bang... de action oplossing kan wel werken, is die doek waterdicht?

Heb ook wel gelezen dat een zijwand van een zakluifel of omnistor zou kunnen mits de dakligger wat hoger en schuin geplaatst wordt. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Groeten Bart (Chateau Chiara 434, Ford Focus ST-Line)

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door EricS » wo 8 jun 2022 14:26

Geen ervaring...


Maar daar zou ik naar kijken. Zijwand luifel is bestand tegen water en wind, ziet er ook nog redelijk 'passend' uit...
Even zoeken op MP naar zijwand luifel; je hebt voor een paar tientjes een Fiamma of universeel Bo-camp...staan er enkele op
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door PMT » wo 8 jun 2022 17:23

@Stori
Zijn van de eerste lichting PeggyPegs, jaren geleden kado gekregen bij een abonnement van een Duits blad "camping, cars& caravans". Heten crocodile tapijt clips. Nog steeds verkrijgbaar.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door CNB » do 14 jul 2022 20:04

Ik weet niet of TS nog op zoek is, maar op de een of andere manier zegt de webshop van Bax dat de zijwanden voor de Torino weer voorradig zijn.

2 maanden terug gaf Bax me nog een indicatieve levertijd van week 12 2023
Afbeelding

frissie3
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 28 apr 2021 13:37

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door frissie3 » vr 15 jul 2022 00:51

Dank! Ik kreeg mijn bestelde luifel (met indicatieve levertijd week 3 2023) een paar weken geleden opeens binnen van Bax.
Ben dus inmiddels voorzien.
Dank voor jullie suggesties

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Groeten Bart (Chateau Chiara 434, Ford Focus ST-Line)

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: Alternatief Torino zijluifel

Bericht door Stori » di 19 jul 2022 08:14

Dank voor het melden, mijn man gaat vandaag de linkse zijwand ophalen bij Bax.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”