Geen stroom toilet en kraan
Geen stroom toilet en kraan
Wij waren 2 weken geleden op de camping toen ineens de kraan van de ‘badkamer’ niet meer werkte. Alle zekeringen waren goed dus ging ervan uit dat het aan de schakelaar in de kraan zat. De kraan van de keuken deed/het wel en die gebruikt dezelfde pomp en water als de kraan in de badkamer.
Vandaag zijn wij weer aangekomen en nu werkt het spoelen van het toilet niet meer. Je hoort net als bij de kraan wel een klikje maar pomp doet niets. Naar mijn weten staat dit los van schoon water kraan. Ook kraan in keuken heeft niet veel druk maar doet het wel. Wanneer ik die open zet en ook die in de badkamer komt daar wel gewoon water uit. Dus geen knellende leiding oid.
Wie snapt hier iets van?
Vandaag zijn wij weer aangekomen en nu werkt het spoelen van het toilet niet meer. Je hoort net als bij de kraan wel een klikje maar pomp doet niets. Naar mijn weten staat dit los van schoon water kraan. Ook kraan in keuken heeft niet veel druk maar doet het wel. Wanneer ik die open zet en ook die in de badkamer komt daar wel gewoon water uit. Dus geen knellende leiding oid.
Wie snapt hier iets van?
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK
Re: Geen stroom toilet en kraan
Wat voor toilet heb je.
Kijk even op de sticker achter het deurtje.
Zeer waarschijnlijk heeft je WC een eigen pomp, en daar ie nu OOk iets mee.
Die pomp zit vast, of liep zwaar en mogelijk is de zekering ook defect gegaan.
Eerst maar ff type nummer
Heb je een multimeter bij je, of vraag even na bij je mede campeerders.
p.s.
Bij de kraan in de keuken even de perlator/filter aan het uiteinde van je kraan eraf draaien.
Daar zit mogelijk vervuiling.
Kijk even op de sticker achter het deurtje.
Zeer waarschijnlijk heeft je WC een eigen pomp, en daar ie nu OOk iets mee.
Die pomp zit vast, of liep zwaar en mogelijk is de zekering ook defect gegaan.
Eerst maar ff type nummer
Heb je een multimeter bij je, of vraag even na bij je mede campeerders.
p.s.
Bij de kraan in de keuken even de perlator/filter aan het uiteinde van je kraan eraf draaien.
Daar zit mogelijk vervuiling.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Geen stroom toilet en kraan
Voor pompjes heb je 12 volt gelijkspanning nodig.
De omvormer maakt dat...
Maar... die maakt alleen voor de pompjes 12 volt gelijkspanning.... voor de verlichting is het bijna altijd 12 volt wisselspanning.
Een eenvoudiger systeem die wisselspanning....minder componenten nodig dan gelijkspanning... en heel veel voorkomend.
Nu de hamvraag...
Welke omvormer heb jij??
Een "oude" met transformator.... die voor de pompje een aparte 12 volt gelijkspanning maakt.....en voor het licht gewoon 12 volt wisselspanning...
Of..
Een moderne omvormer, die voor alles gelijkspanning maakt... pompjes en LED licht...
De eerste...
Misschien een zekering in de omvormer.... of de omvormer zelf niet lekker fris..
Maak eens een foto van dat ding... dan weet ik vast veel meer te vertellen.
Al zoveel van die dingen op mijn werkbank gehad...
De omvormer maakt dat...
Maar... die maakt alleen voor de pompjes 12 volt gelijkspanning.... voor de verlichting is het bijna altijd 12 volt wisselspanning.
Een eenvoudiger systeem die wisselspanning....minder componenten nodig dan gelijkspanning... en heel veel voorkomend.
Nu de hamvraag...
Welke omvormer heb jij??
Een "oude" met transformator.... die voor de pompje een aparte 12 volt gelijkspanning maakt.....en voor het licht gewoon 12 volt wisselspanning...
Of..
Een moderne omvormer, die voor alles gelijkspanning maakt... pompjes en LED licht...
De eerste...
Misschien een zekering in de omvormer.... of de omvormer zelf niet lekker fris..
Maak eens een foto van dat ding... dan weet ik vast veel meer te vertellen.
Al zoveel van die dingen op mijn werkbank gehad...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Geen stroom toilet en kraan
Misschien het contact in de kraan rot.
Sluit de twee draden die uit de kraan komen eens kort dan moet de pomp gaan werken.
Wel de kraan open zetten.
Sluit de twee draden die uit de kraan komen eens kort dan moet de pomp gaan werken.
Wel de kraan open zetten.
Re: Geen stroom toilet en kraan
Bij deze de foto’s. Heb we multimeter thuis, maar dat is voor de show. Geen idee hoe dat werkt en wat je er mee kan. Ben geen Chris:-)
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK
Re: Geen stroom toilet en kraan
In de Boitier omvormer is de 2e van boven, de 7,5 ampere zekering voor de pompjes.
Boitier is een franse fsbrikant... en eerlijk gezegd met de franse slag..
De gelijkrichting in dat ding is minimaal, 2 diode's...
Dat betekend dat pompjes het wat lastig hebben als ze wat zwaarder gaan draaien..de gelijkspanning is gewoon niet zo mooi.
Op dit moment denk ik echter dat... gezien de 2 klachten niet gelijk ontstaan zijn.... dat de kraan in het badhokje een defecte schakelaar heeft en dat daarna de pomp van het toilet vast is gaan zitten.
2 onafhankelijke klachten dus.
De kraan in het badhokje...
Onder die kraan zitten de slangen en een snoertje met 2 draadjes.
Die 2 draadjes zitten denk ik in een kroonsteentje of een konnektortje aangesloten.
Verbind die 2 draadjes ( die verder de caravan ingaan naad de pomp en de omvormer) verbind die eens even elektrisch door.
Als de pomp dan wel gaat draaien is de klacht gevonden.
Micro schakelaar in de kraan defect..... ingebrand..
Het toilet.
Zoek even op hoe jou model toilet open gemaakt moet worden om de pomp uit de spoelwatertank te kunnen halen.
Neem een sateprikker oid en draai eens aan het schoepje onderin de pomp.
Soepel??? ok..
Zwaar >>> soepel maken door met de hand te draaien of een nieuw pompje erin.
JE mag het eerste het beste goedkope ( MAAS 10 ) pompje erin hangen... werkt uitstekend.
De dure Thetfort pomp is echt niet nodig.
Draait de pomp dan nog niet.... dan kan ook nog de zekering in het Tethfort toilet zelf stuk zijn...
Jou Boitier ziet er zo uit aan de binnenkant...
.
Boitier is een franse fsbrikant... en eerlijk gezegd met de franse slag..
De gelijkrichting in dat ding is minimaal, 2 diode's...
Dat betekend dat pompjes het wat lastig hebben als ze wat zwaarder gaan draaien..de gelijkspanning is gewoon niet zo mooi.
Op dit moment denk ik echter dat... gezien de 2 klachten niet gelijk ontstaan zijn.... dat de kraan in het badhokje een defecte schakelaar heeft en dat daarna de pomp van het toilet vast is gaan zitten.
2 onafhankelijke klachten dus.
De kraan in het badhokje...
Onder die kraan zitten de slangen en een snoertje met 2 draadjes.
Die 2 draadjes zitten denk ik in een kroonsteentje of een konnektortje aangesloten.
Verbind die 2 draadjes ( die verder de caravan ingaan naad de pomp en de omvormer) verbind die eens even elektrisch door.
Als de pomp dan wel gaat draaien is de klacht gevonden.
Micro schakelaar in de kraan defect..... ingebrand..
Het toilet.
Zoek even op hoe jou model toilet open gemaakt moet worden om de pomp uit de spoelwatertank te kunnen halen.
Neem een sateprikker oid en draai eens aan het schoepje onderin de pomp.
Soepel??? ok..
Zwaar >>> soepel maken door met de hand te draaien of een nieuw pompje erin.
JE mag het eerste het beste goedkope ( MAAS 10 ) pompje erin hangen... werkt uitstekend.
De dure Thetfort pomp is echt niet nodig.
Draait de pomp dan nog niet.... dan kan ook nog de zekering in het Tethfort toilet zelf stuk zijn...
Jou Boitier ziet er zo uit aan de binnenkant...
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Geen stroom toilet en kraan
Hoeft ook niet....
Mag ook effe in de kast blijven nog..
Probeer eerst die 2 draadjes onder de kraan even door te verbinden.
Kan niks geks gebeuren, totaal ongevaarlijk...
Een mug doet meer kwaad dan die 2 draadjes..... maar je weet dan wel waar het probleem zit...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Geen stroom toilet en kraan
Bij het Toilet C2 model, kun je de pomp makkelijk vervangen.
Toiletrolhouder eruit wippen, je ziet de pomp dan al zitten.
Slangetje lostrekken, schroef waarmee de pomp vastzit eruitdraaien en je haalt de pomp er mét draad uit.
Lees ook halverwege deze site.
Alle info van de fabrikant
Toiletrolhouder eruit wippen, je ziet de pomp dan al zitten.
Slangetje lostrekken, schroef waarmee de pomp vastzit eruitdraaien en je haalt de pomp er mét draad uit.
Lees ook halverwege deze site.
Alle info van de fabrikant
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Geen stroom toilet en kraan
Dank allen. Update:
Kraan in wasruimte: Heb deze 20 open en dicht gedaan en hij doet het weer. Dus contact zal geoxideerd zijn neem ik aan. Wanneer wij van seizoensplek afgaan zal ik bij de dealer nieuwe laten monteren. Ik zie wel de kabel van de kraan lopen maar zit kastje voor.
Toilet: Ik had zekering gecontroleerd maar de zekeringen die in de caravan zelf zitten. Niet degene onder het toilet. Deze was stuk en heb ik vervangen. Nu hoor ik de pomp wel maar komt geen water uit. Hij was toen hij wekte ook erg zwak. Pomp verwijderd en geprobeerd blauw draaischijfje los te maken. Dat lukt niet. Dus zal nieuwe pomp op moeten. Maar hoe vervang je die? Ik heb hem los, slang kan er zo af maar er gaat een stroomkabel ergens heen. Moet ik hele bovenkant van toilet vervagen of denk ik te moeilijk?
Kraan in wasruimte: Heb deze 20 open en dicht gedaan en hij doet het weer. Dus contact zal geoxideerd zijn neem ik aan. Wanneer wij van seizoensplek afgaan zal ik bij de dealer nieuwe laten monteren. Ik zie wel de kabel van de kraan lopen maar zit kastje voor.
Toilet: Ik had zekering gecontroleerd maar de zekeringen die in de caravan zelf zitten. Niet degene onder het toilet. Deze was stuk en heb ik vervangen. Nu hoor ik de pomp wel maar komt geen water uit. Hij was toen hij wekte ook erg zwak. Pomp verwijderd en geprobeerd blauw draaischijfje los te maken. Dat lukt niet. Dus zal nieuwe pomp op moeten. Maar hoe vervang je die? Ik heb hem los, slang kan er zo af maar er gaat een stroomkabel ergens heen. Moet ik hele bovenkant van toilet vervagen of denk ik te moeilijk?
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18953
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Geen stroom toilet en kraan
Dank allen. Update:
Kraan in wasruimte: Heb deze 20 open en dicht gedaan en hij doet het weer. Dus contact zal geoxideerd zijn neem ik aan. Wanneer wij van seizoensplek afgaan zal ik bij de dealer nieuwe laten monteren. Ik zie wel de kabel van de kraan lopen maar zit kastje voor.
Kan je dat kastje niet zelf verwijderen? Kost misschien wat tijd, maar die tijd moet je ook aan de dealer uitgeven. Ik heb het zelf ook als eens gedaan, gaat tijd in zitten maar is te doen hoor.
Toilet: Ik had zekering gecontroleerd maar de zekeringen die in de caravan zelf zitten. Niet degene onder het toilet. Deze was stuk en heb ik vervangen. Nu hoor ik de pomp wel maar komt geen water uit. Hij was toen hij wekte ook erg zwak. Pomp verwijderd en geprobeerd blauw draaischijfje los te maken. Dat lukt niet. Dus zal nieuwe pomp op moeten. Maar hoe vervang je die? Ik heb hem los, slang kan er zo af maar er gaat een stroomkabel ergens heen. Moet ik hele bovenkant van toilet vervagen of denk ik te moeilijk?
Als je de aansluiting van de toiletpomp niet kan vinden gewoon de kabel door knippen, kroonsteentje plaatsen en daar de nieuwe pomp op aansluiten. Wel even de zekering van het toilet verwijderen, anders moet je weer een nieuwe plaatsen.
André
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Geen stroom toilet en kraan
Je spoelwater mag wel een keer een scheut chloor krijgen
Om het zwarte water kwijt te raken. 1x per jaar gewoon een scheut.
Mbt vervangen pomp... ongeveer zo...
Plaats een gelijke zekering.
Eerst maar een nieuwe Maas 10 kopen.. kost je 10.. 15 euro
Koop er gelijk 2 dan heb je er 1 reserve.
Koop ook een kroonsteentje en knip dat af voor 2 draden.
Koop ook isolatietape.
Je wrikt de oude pomp van de slang af.
Maak het 12 volt snoertje wat schoon.
Knip het 12 volt snoer eraf... ergens 10 a 15 cm vanaf de pomp.
Snij het aan en maak beide draden geisoleerd vrij. ongeveer 3 cm.
Pel elke draad ongeveer 0,5 cm aan totop de binnenader.
Sluit de draden aan op het kroonsteentje
Sluit nu ook de draden van de nieuwe pomp aan op het kroonsteentje.
Test het pompje door op de spoelknop te drukken.
Doe isolatietape om het kroonsteentje
Schuif de slang op de pomp. Evt vastzetten met een rvs-slangenklem. Maar hoeft vaak niet, omdat het klem genoeg zit.
Plaats de pomp terug in het toilet.
Fixeer het snoer met kroonsteentje ergens bovenin... hoog en droog.
Evt dmv het snoer bovenin in een knoop te leggen..
Deksel erop, nog 1x testen en genieten van je klus
oja.. maak wat foto's
Om het zwarte water kwijt te raken. 1x per jaar gewoon een scheut.
Mbt vervangen pomp... ongeveer zo...
Plaats een gelijke zekering.
Eerst maar een nieuwe Maas 10 kopen.. kost je 10.. 15 euro
Koop er gelijk 2 dan heb je er 1 reserve.
Koop ook een kroonsteentje en knip dat af voor 2 draden.
Koop ook isolatietape.
Je wrikt de oude pomp van de slang af.
Maak het 12 volt snoertje wat schoon.
Knip het 12 volt snoer eraf... ergens 10 a 15 cm vanaf de pomp.
Snij het aan en maak beide draden geisoleerd vrij. ongeveer 3 cm.
Pel elke draad ongeveer 0,5 cm aan totop de binnenader.
Sluit de draden aan op het kroonsteentje
Sluit nu ook de draden van de nieuwe pomp aan op het kroonsteentje.
Test het pompje door op de spoelknop te drukken.
Doe isolatietape om het kroonsteentje
Schuif de slang op de pomp. Evt vastzetten met een rvs-slangenklem. Maar hoeft vaak niet, omdat het klem genoeg zit.
Plaats de pomp terug in het toilet.
Fixeer het snoer met kroonsteentje ergens bovenin... hoog en droog.
Evt dmv het snoer bovenin in een knoop te leggen..
Deksel erop, nog 1x testen en genieten van je klus
oja.. maak wat foto's
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Geen stroom toilet en kraan
En nog handiger als aanvulling...
Geen kroonsteentje gebruiken maar 2 WAGO klemmen... Ideaal...
de volgende..
De schakelaar van de kraan is niet vuil maar die is ingebrand.
Dat wordt veroorzaakt door een z.g. EMK...
Bij uitschakelen van de kraan is er een vonkje waarneembaar op dat kontaktje... net als bij de kontaktpunten van je bromfiets vroeger.
Die kontaktjes branden dus in... en geven een slechte verbinding... geen pomp.. geen water.
Om nu die kontaktjes bij de nieuwe kraan te "redden" hebben er al vele een z.g. BLUSDIODE gemonteerd.
Montage is super simpel, en de kranen hebben daarna bijna het eeuwige leven, want de vonk wordt geblust..
Die blusdiode's... ik heb er hier nog een paar liggen....de 1N5408.
Voor € 2,50 incl porto stuur ik er een naar je op.
Voor 2 kranen... 1 pomp... 1 blusdiode en alles is safe..( die blusdiode moet over de pomp draadjes komen.... gaat ook geweldig met diezelfde WAGO klemmen.)
Bij interesse... stuur maar een PB ...regelen we het ..
Geen kroonsteentje gebruiken maar 2 WAGO klemmen... Ideaal...
de volgende..
De schakelaar van de kraan is niet vuil maar die is ingebrand.
Dat wordt veroorzaakt door een z.g. EMK...
Bij uitschakelen van de kraan is er een vonkje waarneembaar op dat kontaktje... net als bij de kontaktpunten van je bromfiets vroeger.
Die kontaktjes branden dus in... en geven een slechte verbinding... geen pomp.. geen water.
Om nu die kontaktjes bij de nieuwe kraan te "redden" hebben er al vele een z.g. BLUSDIODE gemonteerd.
Montage is super simpel, en de kranen hebben daarna bijna het eeuwige leven, want de vonk wordt geblust..
Die blusdiode's... ik heb er hier nog een paar liggen....de 1N5408.
Voor € 2,50 incl porto stuur ik er een naar je op.
Voor 2 kranen... 1 pomp... 1 blusdiode en alles is safe..( die blusdiode moet over de pomp draadjes komen.... gaat ook geweldig met diezelfde WAGO klemmen.)
Bij interesse... stuur maar een PB ...regelen we het ..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18953
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Geen stroom toilet en kraan
Daar ben ik het niet mee eens Chris. WAGO klemmen zijn prima, maar je hebt verschillende soorten. Voor kabels met een massive kern en een geslagen kern. Voor een pompje moet je het niet moeilijker maken als dat het al is. Zeker als je geen elektrotechnische achtergrond hebt.
Dan is een kroonsteentje een prima oplossing, ook voor iemand zonder elektrotechnische achtergrond.
Daarnaas zijn WAKO klemmen niet per stuk te koop. En als je er maar twee nodig hebt wordt het wel duur t.o.v. een strip kroonsteentjes.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Geen stroom toilet en kraan
Thanks. Ben niet thuis met blusdiode’s. Geen idee van werking ed. Ik ga pompje bestellen voor toilet en deze vervangen. Dat moet wel lukken. Ff goed kijken hoe waterdicht maken. Met krimp hoesje of kroonsteenje oid. Kraan moet dus ook vervangen worden dus zal ff googelenChris schreef:En nog handiger als aanvulling...
Geen kroonsteentje gebruiken maar 2 WAGO klemmen... Ideaal...
de volgende..
De schakelaar van de kraan is niet vuil maar die is ingebrand.
Dat wordt veroorzaakt door een z.g. EMK...
Bij uitschakelen van de kraan is er een vonkje waarneembaar op dat kontaktje... net als bij de kontaktpunten van je bromfiets vroeger.
Die kontaktjes branden dus in... en geven een slechte verbinding... geen pomp.. geen water.
Om nu die kontaktjes bij de nieuwe kraan te "redden" hebben er al vele een z.g. BLUSDIODE gemonteerd.
Montage is super simpel, en de kranen hebben daarna bijna het eeuwige leven, want de vonk wordt geblust..
Die blusdiode's... ik heb er hier nog een paar liggen....de 1N5408.
Voor € 2,50 incl porto stuur ik er een naar je op.
Voor 2 kranen... 1 pomp... 1 blusdiode en alles is safe..( die blusdiode moet over de pomp draadjes komen.... gaat ook geweldig met diezelfde WAGO klemmen.)
Bij interesse... stuur maar een PB ...regelen we het ..
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK
Re: Geen stroom toilet en kraan
Heb besteld. Zit gelijk zo’n verbinding en krimpkousje in de verpakking
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK
Re: Geen stroom toilet en kraan
Mooi, binnenkort hopelijk de klus-foto's
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Geen stroom toilet en kraan
Hobby Linka schreef: ↑za 4 jun 2022 17:40Daar ben ik het niet mee eens Chris. WAGO klemmen zijn prima, maar je hebt verschillende soorten. Voor kabels met een massive kern en een geslagen kern. Voor een pompje moet je het niet moeilijker maken als dat het al is. Zeker als je geen elektrotechnische achtergrond hebt.
Dan is een kroonsteentje een prima oplossing, ook voor iemand zonder elektrotechnische achtergrond.
Daarnaas zijn WAKO klemmen niet per stuk te koop. En als je er maar twee nodig hebt wordt het wel duur t.o.v. een strip kroonsteentjes.
Klopt.. Wago alleen in een zakje met meer te koop...of een assortimentje.
Ik had er ook even een foto bij moeten plakken van de juiste voor zoiets als dit...
Maar..
TS is al een stap vooruit..heeft al een pompje besteld.
Komt goed
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Geen stroom toilet en kraan
Ook hier ff officieel afsluiten.
Zowel de kraan als pomp vervangen. Niet door originele merk. Totale reparatiekosten 37,-
Ik las elders hier iemand met zelfde probleem van de kraan. Die heeft hele meubel vervangen. Gelukkig hoefde alleen kastje verwijderd te worden. Al was het wel een hele puzzel om die er weer onder te krijgen. Ook hou je weinig ruimte over voor gereedschap. Volgende keer grote dopsleutel gebruiken
Zowel de kraan als pomp vervangen. Niet door originele merk. Totale reparatiekosten 37,-
Ik las elders hier iemand met zelfde probleem van de kraan. Die heeft hele meubel vervangen. Gelukkig hoefde alleen kastje verwijderd te worden. Al was het wel een hele puzzel om die er weer onder te krijgen. Ook hou je weinig ruimte over voor gereedschap. Volgende keer grote dopsleutel gebruiken
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK
Re: Geen stroom toilet en kraan
Beide problemen zelf opgelost en gelijk hier leuk verslag van
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 26 mar 2016 16:04
Re: Geen stroom toilet en kraan
Grote dopsleutel ? waarvoor?
Om die grote kunststof moer van de kraan los en/of vast te draaien?
Je kunt kranen altijd monteren en demonteren met de hand , of beter gezegd, met 2 handen, met de ene hand de kraan beetpakken
en met de andere hand de moer onder de wastafel , een handigheidje !
Om die grote kunststof moer van de kraan los en/of vast te draaien?
Je kunt kranen altijd monteren en demonteren met de hand , of beter gezegd, met 2 handen, met de ene hand de kraan beetpakken
en met de andere hand de moer onder de wastafel , een handigheidje !
Re: Geen stroom toilet en kraan
Zou je denken. Eerste 2 slagen ging makkelijk, de laatste helft ook. Maar alles tussenin ging heel zwaar. Misschien de prijs van goedkope kraan:-)
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK