Optima Yellow Top 55Ah vervangen door PowerXtreme X20

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Optima Yellow Top 55Ah vervangen door PowerXtreme X20

Bericht door Ab » za 11 jun 2022 11:37

DV_t schreef:
di 7 jun 2022 23:34
Een kleine update. Vandaag de caravan uit de stalling gehaald met de nieuwe accu en op de camping gezet.

Ik ben blij verrast met deze kleine krachtbron. De mover lijkt in de eerste plaats veel meer kracht (tractie) te hebben. Ik moet in de hal over een aantal roosters voor ik naar buiten kan en normaal hoorde ik de motoren het zwaarder krijgen maar nu niet.

Na het naar buiten manoeuvreren (+/- 20 meter) achter de auto gehangen en naar de camping gereden. Omdat de inrit van dit veld te krap is voor een grote caravan, achter de auto weggehaald en +/- 50 meter naar de plek gereden met de mover. Dit is misschien wel 3/4x de afstand die je normaal met een mover af legt tijdens een verplaatsing. Hier heb ik hem daarna ook nog op de leveller gereden en hier had de mov thumbup.gif er ook veel meer kracht dan normaal. Hij rijdt probleemloos aan één kant een gele keg op zonder het gebrom uit de motor en het noodzakelijke mee duwen. Hij loopt mooi vloeiend omhoog.

Na dit alles zat er nog 70% capaciteit in de accu.

Al met al ben ik blij verrast en er heel erg blij mee. blij.gif
Nuttige informatie. thumbup.gif
Het verbruik voor deze best wat buitensporige moveractie is dus ca 6 Ah.
Hier zie je het verschil met lood accu's.
In het verleden werd 105 Ah geadviseerd..
Dat heeft te maken met het instorten van de spanning van loodaccu's. Vaak tot 10 volt of nog minder.
Daarbij loopt het Amperage ook steeds verder op.
Lifepo accu's blijven constantere spanning afgeven.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”