Unico torino maat 9

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Unico torino maat 9

Bericht door yarrah » di 31 mei 2022 13:31

Wie heeft een unico torino? Ik heb net een mail van een verkoper gekregen en die vertelde dat het maatwerk is. levertijd in 2023.
volgens de specificaties heeft de caravan een omloopmaat tot 875. Dat betekent maat 9.
ik snap niet zo goed waarom er van maatwerk wordt gesproken.
wie herkend dit?
en wie heeft gewoon een maat 9 besteld. En die paste zonder problemen.
ik kijk uit naar jullie reacties.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Unico torino maat 9

Bericht door janoniem » di 31 mei 2022 14:16

Voor bepaalde caravans levert Bax specifiek op maat gemaakte doeken. Het overgrote deel is echter uniform.
Maar wil je de best passende dan zou ik vertrouwen op de caravan-database waaruit Bax de juiste maat kiest, doe dat niet zelf aan de hand van de omloopmaat.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Unico torino maat 9

Bericht door Chris » di 31 mei 2022 14:21

Jou nieuwe caravan heeft toch een "knikje" in het dak??
Daar zal een "snitt" aanpassing gemaakt worden.
Want kreukels wil je niet.... ( denk ik)
Een Torino is gewoon mooi als ie strak staat... en met een beetje aandacht kan dat perfect.

En helaas... ik heb het al veel vaker gehoord...
Er lijken werkelijk overal levertijden te zijn... bizarre levertijden soms..ook bij BAX... maar ook bij zijn collega's..

( nu krijg ik weer te horen dat mijn Torino op het CFW een kreukel had...
Daar stond ik zo scheeft... had geen zin om daar alles te "Finetunen" voor die paar dagen.... had wel mogelijk geweest..en was ook beter geweest ivm het geroddel... awhoea.gif awhoea.gif )
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

TFJ

Re: Unico torino maat 9

Bericht door TFJ » di 31 mei 2022 14:37

yarrah schreef:
di 31 mei 2022 13:31
volgens de specificaties heeft de caravan een omloopmaat tot 875. Dat betekent maat 9.
In de normale wereld heb je helemaal gelijk, dan zoek je de omloopmaat op in de tabel en heb je de juiste maat voor jouw caravan te pakken.
Bij Bax gaat die vlieger niet op, die hebben wel een omloopmaten tabel, maar na contact adviseren ze je een maatje kleiner. awhoea.gif
Dus groot kans dat je een maat 8 moet hebben.

Zie ook viewtopic.php?t=45950

Omloopmaat voor mijn Fendt 465 = 960cm
Maat die ik moet hebben volgens de tabel van Bax, maat 13 (950~975).
Advies van Bax is maat 12 (925~950).

Ik heb een maat 11, maat 12 en een maat 13 op mijn Fendt 465 gehad en alle 3 passen.
De 11 zou kunnen als je geen zijwanden erin wilt (daarvoor is de pees te kort om het fixon blokje te plaatsen).
De 12 past perfect
De 13 heeft teveel stof en blijft plooien.

Volvodriver

Re: Unico torino maat 9

Bericht door Volvodriver » di 31 mei 2022 18:05

Het maatwerk heeft bij de Sprite exact dezelfde redenen als bij onze Polar.
De knik in het dak voor en de "scherpe" rondingshoek achter.
En dat gold voor zowel de Torino luifel als voor de Milaan voortent.

En ja levering vanaf februari 2023. Dorema maart 2023 en Walker zit daar ook al mee te schermen.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Unico torino maat 9

Bericht door PMT » di 31 mei 2022 19:35

Op de foto links is onze Swift met een omloopmaat van 877. Ik had deze Torino op mijn vorige Sprite met een omloopmaat van 888. Je ziet dat de naad onder de bovenkant van het raam komt. Deze Torino is een maat 10.
De vleugelpunten komen hierdoor ook dieper dan bij de vorige caravan, maar ik krijg hem nog steeds keurig strak zonder rimpels.
Rechts is de Sprite Alpine 420 van onze vrienden met een omloopmaat van 875 een hieraan hangt een aangepaste maat 9 Torino. Duidelijk verschil met de hoogte van de naden.
Ik kan de zijwand hierdoor enigszins naar buiten uitspannen, hang ik hem recht maar beneden raakt ie bijna de grond. Bij die van onze vrienden hangt ie recht naar beneden ruim 10cm boven de grond.
We hebben wel eens zitten kijken wat nu precies de aanpassing is die Bax bij die 9 heeft gemaakt, maar konden het niet vinden
IMG-20210616-WA0002.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Volvodriver

Re: Unico torino maat 9

Bericht door Volvodriver » di 31 mei 2022 19:59

[re.gif]
Oops, ben in de war met de oudere Sprite caravans. Bij deze nieuwere versies zit het alleen in de achterhoek. De ronding met de pees is scherper.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Unico torino maat 9

Bericht door PMT » do 2 jun 2022 17:25

[re.gif]
Mijn Sprite Europa 460 was van 2008 en had ook zo'n knik in de daklijn. Daar had ik die maat 10 die je hier ziet voor aangeschaft. Deze Swift heeft inderdaad een doorlopende daklijn maar heeft dus wel een kleinere omloopmaat.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”