Trekken door Spanje en Portugal

Plaats reactie
Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 11:07

We trekken altijd. Komende zomer in Spanje Portugal. Met zijn tweetjes en ons kleine T@bje hebben we weinig eisen en trekken we na een paar dagen meestal weer verder. Om strandcampings geven we niet echt, we houden meer van binnenland. Omdat we dit jaar vier weken hebben, willen we vanaf 8 juli Spanje en Portugal rondtrekken. Reserveren doen we liefst nooit, geeft dat in Spanje en Portugal problemen?

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door kea » zo 29 mei 2022 12:22

Wij zijn door het noorden van Spanje naar Santiago de Compostella gereden. Op de meeste campings was plaats. Alleen op campings van het boekje van de ANWB kleine rustieke campings was geen plaats. Ook in Santiago was plaats. Daarna onder het bergmassief terug gereden. Ook geen problemen gehad. Wel kijken hoever je wilt rijden er zijn namelijk niet zo heel veel campings in de minder toeristische gebieden.
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 12:28

Dank Kea!
Dat is een fijn bericht!
Jullie waren er ook in het hoogseizoen?

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 12:30

Nog even Kea,
Hoe wisten jullie waar campings waren? Ik vond nog geen handige @pp met alle Spaanse campings.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Ab » zo 29 mei 2022 12:30

Wij reserveren ook nooit.
Het is tot op heden altijd goed gegaan.
Ook in hoogseizoen op heel toeristische plaatsen.
Voorbeeld: vorig jaar heel Europa door, o.a. Zuid Franse kust, door Toscane, naar Krk, en diverse plaatsen langs de kust in Kroatie, en vandaar weer via Italie Oostenrijk en Duitsland terug.
3 maanden onderweg. Maar 1 keer ( op Krk ) geen plaats meer op een (kleine) camping.

Het is wel zaak om bijtijds ( rond 11 uur) aan te komen.
Later op de dag loopt het vaak helemaal vol.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 12:59

Precies Ab, zo is onze ervaring ook. Dank voor je reactie.

Meestal reis ik per fiets, dan is het helemaal makkelijk....

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Ab » zo 29 mei 2022 13:09

Ken je Archie ? Goed hulpmiddel om campings te vinden
.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 13:12

Archie, nee. Ga ik opzoeken. Ik navigeer op de fiets altijd met Osmand op mijn mobiel waar alle campings, maar bijvoorbeeld ook alle bakkers en zelfs watertappunten opstaan. Ik ga eens even op Archie kijken.

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door kea » zo 29 mei 2022 13:13

Ik heb indertijd bij het Spaans Verkeersbureau in Den Haag via e mail gegevens opgevraagd over campings. Daar kreeg ik per mail alle campings in Spanje. Die lijst heb ik uitgeprint en gebruik ik nog steeds. Ook informatie over bezienswaardigheden kreeg ik per mail. Wij hebben in juli in Spanje rondgetrokken. De Spanjaarden gaan in augustus massaal weg, met voorkeur voor de kust. De campings zijn vaak kleiner dan in Frankrijk.
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 13:20

Ah, dank je kea, dat is dus ook een manier ja.

Ik vind campings vaak te groot, dus dat komt goed uit. 5 tot 25 plaatsen is on prima. Ik zag elders op deze verwijzingen naar kleine campings die allesbehalve klein zijn.....

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door ahoonhout » zo 29 mei 2022 21:13

We zijn in de loop der jaren op alle campings van deze groep geweest. Zijn niet groot dus een paar dagen van te voren even contact opnemen.
http://www.rdpcampings.eu/

In de buurt van Evora
https://campingalentejo.com/nl/

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 22:53

Leuk zeg, hartelijk dank!

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door SBerend » zo 29 mei 2022 23:23

Ook wij waren onbekend met Spanje-Portugal. De eerste camping in Spanje was Don Quoijte vlak bij Salamanca. Salamanca leuk maar omgeving was minder interessant. Wij stonden onder de bomen en dat hebben wij geweten. Zonnige plek waren bezet door de grotere campers en dito caravans. Op sanitair niets op aan te merken. Eten in het restaurant moest vooraf gereserveerd worden. Wij staan nu in Casfreires Camping Quinta Chave Grande in Portugal. Kleinschalig. Zelf een plek uitzoeken. Meer ons ding. Wel even een tip. Neem een Tolbadge. In Portugal hangen camera's op tolwegen ipv tolpoorten zoals Frankrijk en check het boek van ACSI wat de aanbevolen route is naar de camping.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Ab » ma 30 mei 2022 00:34

Die tolbadge heb ik gisteren opgehaald.. thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door Jan Br » ma 30 mei 2022 16:49

SBerend schreef:
zo 29 mei 2022 23:23
Wij stonden onder de bomen en dat hebben wij geweten.
Wat was het probleem dan want volgens mij staan hier alleen redelijk lage loofbomen en het grote veld zonder bomen heb ik nog nooit vol gezien. Voor ons een heerlijke camping, maar wij kunnen het net laten om Salamanca te bezoeken.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Trekken door Spanje en Portugal

Bericht door mrbullmastiff » ma 30 mei 2022 22:30

SBerend schreef:
zo 29 mei 2022 23:23
Ook wij waren onbekend met Spanje-Portugal. De eerste camping in Spanje was Don Quoijte vlak bij Salamanca. Salamanca leuk maar omgeving was minder interessant. Wij stonden onder de bomen en dat hebben wij geweten. Zonnige plek waren bezet door de grotere campers en dito caravans. Op sanitair niets op aan te merken. Eten in het restaurant moest vooraf gereserveerd worden. Wij staan nu in Casfreires Camping Quinta Chave Grande in Portugal. Kleinschalig. Zelf een plek uitzoeken. Meer ons ding. Wel even een tip. Neem een Tolbadge. In Portugal hangen camera's op tolwegen ipv tolpoorten zoals Frankrijk en check het boek van ACSI wat de aanbevolen route is naar de camping.
Ik ben vaak in Salamanca en zijn omgeving geweest, ik vind dat daar in de regio Castilla Leon heel veel leuks te zien is, niet super dicht bij Salamanca maar echt leuk om te bezoeken zijn plaatsen als Avila, Segovia maar ook Valladolid is leuk. Bij Valladolid heb je het dorpje Simancas. In Simancas heb je het archief waar alle informatie van de 80 jarige oorlog ligt opgeslagen met heel veel informatie over mijn eigen regio Zeeuws Vlaanderen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”