Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » ma 23 mei 2022 18:50

We gebruiken lichtgewicht gasfles voor in de disselbak. Voor onze Cadac Safarichef 2 gebruiken we een Cadac Trio Power Pak met wegwerp butaan ventielblikjes.
Omdat we geen twee gasflessen willen meenemen, bedacht ik, dat de Trio Power Pak misschien ook wel als reservegastank kan dienen. Die blikjes zijn immers overal te koop en bovendien hebben we die toch bij ons.

Zo'n ding dus:
cadac-trio-power-pak-gasdrukregelaar-met-slang-voor-gaspatronen.jpg
In de Trio Power Pak zit een 30 mbar gasdrukregelaar, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Ik zou hem kunnen aansluiten met een dubbele 1/4"links nippel 2x linkse draad
dubbele-nippel.jpg
dubbele-nippel.jpg (4.06 KiB) 2662 keer bekeken
Dan schroef ik de gasdrukregelaar er af, en de gasslang van de Trio Power Pak m.b.v. van deze nippel aan de gasslang van de caravan. Daarna even afsoppen met afwasmiddel en klaar.

Ik weet dat butaan bij lagere temperaturen te weinig druk levert. En ook, dat de opbrengst van de blikjes onvoldoende is om de kachel te stoken. Maar het gaat alleen om koken in de zomer.

Zou dit kunnen werken?
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Ab » ma 23 mei 2022 19:08

Ja, waarom niet? knipoog.gif
Wij gebruiken van begin juni tm septemper een stuk of 8 blikjes gas. Voor 2 kofferbranders. Uitsluitend buiten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » ma 23 mei 2022 19:25

Ik las b.v. over vervuiling in butaan. Of dat het verbruik (met drie gaspitten aan, toch te groot is en de blikjes zo ver afkoelen dat het gas niet meer verdampt. Of nog andere redenen.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door El1989 » ma 23 mei 2022 19:40

Als je geen 2 gasflessen wilt meenemen kan je ook een Buitengas aansluiting maken . Heb ik net toevallig gister besteld … had ook standaard 2 flessen mee, 1 voor het binnen gedeelte en de 2e voor de skottel omdat ik dan niet elke keer zat met met die voor binnen los te draaien. Nu “plug” ik straks gewoon de skottel eraan en lekker eten thumbup.gif voordeel is minder gewicht mee .. als gasslang heb ik een 5 meters variant dus bewegings vrijheid genoeg
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » ma 23 mei 2022 19:53

Het probleem met één tank en regelmatig op vakantie gaan is, dat je meestal met een paar bijna lege tanks zit. Nu dus, een met 1,5 kg gas, een met 2,5 kg gas en een volle. Wanneer ik die volle mee zou nemen, hebben we zeker genoeg gas voor drie weken, maar wanneer we thuiskomen weer een half lege. Die van 2,5 kg is waarschijnlijk wel voldoende, maar misschien ook niet ( ik las dat het komende week in de Loire 's avonds maar 10 graden is. De kachel moet dan waarschijnlijk aan). Op een doortrekcamping nemen nooit stroom en draait de koelkast op gas. Ik heb één keer in de stromende regen en halfdonker de stroomkabel gelegd naar een aansluiting die tientallen meters verder zat, dat wil ik dus niet meer.

Verder ben ik helemaal geen liefhebber van lange gasslangen. Ik heb een keer een tent met die slangen af zien branden. Gelukkig stond de gasfles buiten en konden we die dichtdraaien, maar anders was de ramp niet te overzien geweest.
Laatst gewijzigd door Ab op ma 23 mei 2022 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door El1989 » ma 23 mei 2022 20:02

[re.gif]
Duidelijk verhaal thumbup.gif
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door sailor wim » ma 23 mei 2022 20:04

WanFie controleer thuis wel of de dubbele nippel bv. voorzien is van conische afdichtingen.
Nu laat je twee vlakke kanten zien in je voorbeeld.
En waarschijnlijk is de caravan gasleiding voorzien van fittingen met conische vlakken.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » ma 23 mei 2022 20:12

Dank je voor de opmerking, ik had daar nog niet aan gedacht. Morgen eens naar De Wit fietsen, dat is hier niet zo ver vandaan. En daar eens kijken. Ik weet ook niet precies wat er onder de Cadac voor aansluiting zit. Dat is dus ook 1/4" links, maar is dat conisch? De gasslang aan de koppeling op de koperen buis los schroeven doe ik liever niet.
Laatst gewijzigd door Ab op ma 23 mei 2022 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. 3 x in dit draadje.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door sailor wim » ma 23 mei 2022 21:23

[re.gif]
Aan mijn Cadac Safari chef 1 zit een conische koppeling.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » ma 23 mei 2022 21:31

Dank je. Die koppelingen zijn voor alle Cadac apparaten hetzelfde had ik begrepen. Morgen dus op de fiets. Het jammere bij De Wit is, dat de caravanonderdelen in een ander pand zit als de camping/sport winkel waar Cadac staat. Dus even gaan passen is dan lastig. Maar ze zijn daar nogal behulpzaam.
Komt goed...
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Chris » ma 23 mei 2022 21:38

Svp niet alles quoten Wanfie.
Dat maakt het lezen overzichtelijker.
Iedereen begrijpt dat je op een voorgaande reactie reageert..

Zelf gebruik ik dit wel eens...
[re.gif]
Doet het ook goed..

Thanx
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Chris » ma 23 mei 2022 21:40

Maar..
Ik zit naar dat trio te kijken...
Dat zijn geen goedkope cartouches
Zelf gebruik ik dit model gasflesjes in mijn plofkoffer kookplaatje...en de flesjes haal ik voor weinig bij de Action....alleen nu effe uitverkocht.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » ma 23 mei 2022 21:41

Klopt, maar ik schrijf ook op een ander forum, wanneer ik daar niet quote, zitten er soms drie andere reacties tussen. Dat wordt helemaal onoverzichtelijk. kennelijk valt dat hier mee.

@ Chris, Begrijp je wat ik bedoel?
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Chris » ma 23 mei 2022 21:43

Ik wel..
Hier gaat het zonder prima... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Daphne » ma 23 mei 2022 21:48

Even een hele andere insteek. Kijk of jouw gasflessen gevuld mogen worden. Kun je altijd met een volle fles op pad. Veel handiger. En wil je het wel met de powerpack oplossen, waarom dan aan de caravan koppelen en niet op de Safari chef koken tot je thuis bent. Met een beetje creativiteit kom je er wel.

De kans dat jouw gasfles leeg gaat door alleen koken is erg klein. Je hebt het over koude nachten of doortrekcampings, dan ga je het niet redden met een powerpack. Ik zou een ander oplossing zoeken, namelijk navulbare gasflessen.

Wij laten a.s. vrijdag onze fles ook helemaal afvullen voordat we 4 weken op vakantie gaan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » ma 23 mei 2022 21:55

Ik gebruik in de Trio ook de gasflesjes van Action. Of die van van Cranenbroek, nóg goedkoper. Die passen precies en kunnen ook horizontaal gebruikt worden. In de enkelpits gasbranders liggen ze immers ook horizontaal en in de onkruidbrander ook min of meer.

Dat is dus ook een bijkomend effect. Het gas in gasflessen wordt zo duur, dat het zuiniger aan doen al gauw wordt beloond. Vroeger wou ik een flesje met een kg gas er in nog wel eens omruilen. Nu dus niet meer. € 47,- voor 6 kg gas bij Easyblue. Bijna € 8,- per kg! En een standaardfles € 18,- voor € 5 kg. En die blikjes kosten € 5,75 /kg. Nog steeds idioot duur, zeker wanneer je weet dat een liter LPG maar € 1,06 dus ca. € 2,10 /kg.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » ma 23 mei 2022 21:57

Daphne schreef:
ma 23 mei 2022 21:48
Even een hele andere insteek. Kijk of jouw gasflessen gevuld mogen worden. Kun je altijd met een volle fles op pad. Veel handiger. En wil je het wel met de powerpack oplossen, waarom dan aan de caravan koppelen en niet op de Safari chef koken tot je thuis bent. Met een beetje creativiteit kom je er wel.

De kans dat jouw gasfles leeg gaat door alleen koken is erg klein. Je hebt het over koude nachten of doortrekcampings, dan ga je het niet redden met een powerpack. Ik zou een ander oplossing zoeken, namelijk navulbare gasflessen.

Wij laten a.s. vrijdag onze fles ook helemaal afvullen voordat we 4 weken op vakantie gaan.
Vullen kan in 's Hertogenbosch. Hier ca. 10 km vandaan. Maar lichtgewicht flessen worden niet bijgevuld. Alleen de standaard flesjes. Misschien is dat wel de beste oplossing. Maar voor elke vakantie naar Den Bosch is ook zo iets.

Ja, er gaat natuurlijk altijd één gasfles mee. Het is dus alleen voor reserve. En die blikjes zijn overal te koop en zoals ik hierboven uitleg, goedkoper dan die lichtgewicht flessen.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Daphne » ma 23 mei 2022 22:05

[re.gif]

Wij hebben de powerpack In een ver verleden ook gehad maar verkocht met de Carri chef. Ik snap de bedoeling, maar ik verbaas me altijd een beetje over al die nodeloos gecompliceerde plannen voor noodstroom, en nu “noodgas”. Maar ieder z’n ding natuurlijk.

Laten bijvullen van gas is veel goedkoper dan het omruilen van gasflessen. Daar zijn andere topics al vol over geschreven. Je moet alleen wel een gasfles hebben die je mag laten vullen. Niet met LPG, maar met propaan bij een gasvuladres.

Wij hebben een lichtgewicht gasfles die bijgevuld mag worden.

79AEB4AF-0226-46AF-A54E-1025304C84F0.jpeg
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Chris » ma 23 mei 2022 22:37

Ik heb pas geleden ook mijn Easy Blue bij laten vullen.
( is trouwens een 5 Kg fles)
Ging 4 kg bij... iets van 12 euro betaald.
Bijvullen is echt lonend geworden, maar je moet even zoeken wie het doet..... niet elk gasstation doet dat n.l.
Zelf vullen is doorgaans verboden... laten doen dus.

( Easy Blue was een probleem met bijvullen, nu niet meer... de Light versie weet ik niet )
.
20200730_205315.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

TFJ

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door TFJ » di 24 mei 2022 08:01

WanFie schreef:
ma 23 mei 2022 19:53
Verder ben ik helemaal geen liefhebber van lange gasslangen. Ik heb een keer een tent met die slangen af zien branden. Gelukkig stond de gasfles buiten en konden we die dichtdraaien, maar anders was de ramp niet te overzien geweest.
Wat is het verschil met korte gasslangen?

Ik heb zelf, puur gevoelsmatig, het idee dat gasfles/slangen veel veiliger is dan iedere oplossing met wegwerpblikjes.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » di 24 mei 2022 10:26

Lange gasslangen liggen overal in het licht en worden daarom snel poreus, is geval van een calamiteit is een lange slang ook niet in het voordeel omdat er meer lengte is om in brand te vliegen. Dan het struikelgevaar en de afstandbeperking (nu neem ik de brander regelmatig mee naar een schaduwplek).

Voor mij dus geen lange slangen.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » di 24 mei 2022 10:52

Daphne schreef:
ma 23 mei 2022 22:05
[re.gif]

Wij hebben de powerpack In een ver verleden ook gehad maar verkocht met de Carri chef. Ik snap de bedoeling, maar ik verbaas me altijd een beetje over al die nodeloos gecompliceerde plannen voor noodstroom, en nu “noodgas”. Maar ieder z’n ding natuurlijk.

Laten bijvullen van gas is veel goedkoper dan het omruilen van gasflessen. Daar zijn andere topics al vol over geschreven. Je moet alleen wel een gasfles hebben die je mag laten vullen. Niet met LPG, maar met propaan bij een gasvuladres.

Wij hebben een lichtgewicht gasfles die bijgevuld mag worden.


79AEB4AF-0226-46AF-A54E-1025304C84F0.jpeg
Tja... We hebben in Frankrijk na een noodweer eens een dag zonder stroom gestaan. Dan is een accu en de koelkast op gas toch wel handig.

En de Trio power pak hebben we toch. Ik vind het een ideaal ding. Lekker licht en overal zijn blikjes te koop. Eerder gebruikten we een campingaztank. Dat gas wordt kennelijk in een goudmijn gedolven. € 37,- voor 2,75 kg. Dat is bijna € 15,- per kg.

Navullen is inderdaad een prima oplossing. Maar om 20 km te moeten rijden voor een vulstation en dan te horen krijgen dat deze flessen niet gevuld mogen worden (Easyblue), vind ik ook niks.

De Easyblueflessen gaan er hier dus ook uit. We hebben nu een Take5 fles (27,50 voor 5 kg). Kijken hoe lang dat weer betaalbaar blijft. En anders weer naar de standaard groene 5 kg flessen met inruiljaren.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Chris » di 24 mei 2022 11:02

Sinds Easy Blue niet meer van Primagaz is mogen de flessen bijgevuld worden... ( eindelijk... wel veel gezeur over geweest idd.)
Ik ga niet op weg met een bijna lege tank, ik laat hem thuis vullen bij een station die BIJvult..
Daardoor 4 kg bijgevuld en ong. € 12 ,- betaald... een paar weken geleden.
Prima betaalbaar vind ik.

Wel een beetje rondgebeld wie Primagaz bijvulde.... voor mij een 6 km verderop.
Ze vullen nu nog bij tot de max flessen keurdatum... dan kan ie afgevoerd worden.


Jij hebt nu de Trio van Cadac, ik had eerder de Duo... en nooit happy mee geweest... snel verkocht weer.
Die ietwat prutserige aansluitingen van die flesjes of cartouches.... daar heb ik het helemaal niet op.
Gewoon een lekkere koppeling met linkse draad... da's een stevige constructie.
Mijn idee hoor...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Daphne » di 24 mei 2022 11:27

WanFie schreef:
di 24 mei 2022 10:52
Tja... We hebben in Frankrijk na een noodweer eens een dag zonder stroom gestaan. Dan is een accu en de koelkast op gas toch wel handig.

En de Trio power pak hebben we toch. Ik vind het een ideaal ding. Lekker licht en overal zijn blikjes te koop. Eerder gebruikten we een campingaztank. Dat gas wordt kennelijk in een goudmijn gedolven. € 37,- voor 2,75 kg. Dat is bijna € 15,- per kg.

Navullen is inderdaad een prima oplossing. Maar om 20 km te moeten rijden voor een vulstation en dan te horen krijgen dat deze flessen niet gevuld mogen worden (Easyblue), vind ik ook niks.

De Easyblueflessen gaan er hier dus ook uit. We hebben nu een Take5 fles (27,50 voor 5 kg). Kijken hoe lang dat weer betaalbaar blijft. En anders weer naar de standaard groene 5 kg flessen met inruiljaren.
Noodstroom en gas zijn zeker handig. Mijn opmerking is meer bedoeld over dat het vaak zo gecompliceerd wordt gemaakt door sommige leden. Voor noodstroom heb je een accu nodig. Maar dan worden er regelingen voor onderweg accu bijladen gemaakt of zonnepanelen e.d. terwijl je met een accu heel lang kunt doen om een paar ledlampjes te laten branden en de kranen te gebruiken. Al dat gedoe is niet nodig. Bij hebben een PowerXtreme 30Ah en hebben die toeters en bellen niet nodig, noodstroom werkt perfect, dat kunnen we dagen volhouden zonder bijladen.

In jouw geval is de powerpack voor gasgebruik niet voldoende, je wil immers je koelkast voor nood op gas kunnen laten draaien en als het koud is wil je verwarmen. Dan is de powerpack niet de oplossing maar het bijvullen van je bestaande gasfles wel. En je hoeft echt niet voor elk weekje dat je gaat je hele gasfles weer te laten vullen. Wij doen dat alleen als we meerdere weken weg gaan of wanneer de fles echt bijna leeg is.
Onze Safari Chef doet het op de gasbusjes, dus lekker compact, overal te gebruiken en overal verkrijgbaar.

Je zou de gasfles eens voor je vakantie moeten wegen en erna, dan heb je een indicatie van je verbruik. Je zult zien dat het meevalt. Als wij op wintersport gaan, dan verbruiken we ongeveer 10 kg in 4 à 5 dagen en dan hebben we dag en nacht de kachel aan. Dan kunnen de nachten tot -10 graden zijn.

Je hebt het over 10 km naar Den Bosch. Ik weet niet aan welke kant je van Den Bosch zit, toen wij nog in Oss woonden, reden we voor vertrek met caravan en al naar Willemsen in Oss om de gasfles bij te laten vullen. Dat zat toch op de route om naar de snelweg te komen. Zij verkopen ook gasflessen die je mag bijvullen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

RikB
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door RikB » di 24 mei 2022 15:14

Ooit een brandertje met cartridge gehad. In de schuur stonk het naar gas, dus ik liet hem onder de overkapping staan... dat soort troep gaat niet mee op vakantie.
Wel leuk om te horen dat iedereen van zijn eigen ervaringen leert. Ik zweer bij mijn 5 meter slang en buitenaansluiting. Of toch maar eens kijken naar een inductie-skottel scratch.gif

Overigens weeg ik mijn fles heel regelmatig, in ieder geval voor en na de vakantie. En met een flexibele instelling durf ik ook best krap mee te nemen. Dan eten we de laatste 2 dagen maar alternatief thumbup.gif De restjes moeten we helaas knipoog.gif thuis verbruiken.

Plaats reactie

Terug naar “Gas”