Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Daphne » di 24 mei 2022 15:25

RikB schreef:
di 24 mei 2022 15:14
Ooit een brandertje met cartridge gehad. In de schuur stonk het naar gas, dus ik liet hem onder de overkapping staan... dat soort troep gaat niet mee op vakantie.
De gascartouches van Cadac en Weber die voor de Safari Chef worden gebruikt hebben een veiligheidsventiel. Om de Safari Chef op te bergen moet je de gascartouche loshalen en je kunt 'm bij een volgend gebruik weer aankoppelen.

Meters slang zijn wij niet zo van, niet omdat we bang zijn voor ongelukken, maar liever draadloos en flexibel om overal neer te kunnen zetten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » di 24 mei 2022 16:50

Dus allebei maar gedaan. Beide gasflessen nagevuld. Volgens het vulstation mocht dat officieel niet, maar werd toch gedaan.
En ik heb een 1/4"linkse gasnippel gekocht. Deze heeft conische gaten. Dus zou moeten passen. Maar we gaan dus met 6 kg gas op pad. Niks aan de hand dus.

We hebben ook ooit een stevig ongeluk met gasblikjes meegemaakt. Maar dat waren de prikblikjes van Campingaz. Met ventielblikjes (Campingaz en Cadac) nog geen problemen gehad. Gas staat hier altijd onder de overkapping en kan dus vrij weg wanneer er een lek zou zijn. Wanneer we de Power Pak niet gebruiken haal ik de blikjes er uit. Bedenk, dat deze net zo gevaarlijk zijn als de deo en haarlak spuitbussen. Het drijfgas daarin is zelfs vaak penthaan. Dit is mogelijk nog explosiever dan Buthaan of prophaan. En die bussen staan gewoon in de caravan in de toiletruimte.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Ab » di 24 mei 2022 17:18

Ik heb verschillende keren van diverse mensen gehoord, dat ze in 4 weken zomervacantie nog geen halve fles gas van 5 kg verbruiken. Alleen voor de prak opwarmen, en buiten koken.
Met een volle fles vertrekken zou dus meer dan zat moeten zijn.
Wij zijn de laatste jaren in de gelukkige omstandigheden dat we veel vaker en veel langer weg zijn.
Ook staat de koelkast heel vaak op gas.
Maar na 4 maanden is er meestal nog maar 1 van de 2 gasflessen leeg. ( 2 x 11 kg)
Mits er niet verwarmd wordt.
We zijn nu even thuis, eind van deze week ga ik de flessen weer vullen. Een tijdje geleden was het 's avonds en 's nachts best koud..er zou best eens een fles aardig leeg kunnen zijn.
Mijn inschatting is dat we tm eind september dan zat gas hebben.
Stoken hoeft niet verwacht ik. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » di 24 mei 2022 18:24

Wij zijn in totaal ca. 7 weken met de caravan op pad. Dan gebruiken we samen met de incidenteel gebruikte gasbarbecue thuis ca. 8 kg/jaar. het grootste verbruik is in het voorjaar, dan moet de kachel vaak elke avond en morgen aan. Dat was dus 3/5 kg gas in één week. het lastige nu was dus, een fles met 1 kg en een met 2,5 kg. 3,5 kg is genoeg voor drie weken in de zomer zelfs met incidenteel de koelkast en verwarming aan. Maar dan moest ik dus twee flessen meenemen. Vandaar het idee met de Trio power pak. Maar nu is het dus opgelost. Komende jaren kunnen we weer vooruit.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door WanFie » za 25 jun 2022 18:21

En weer terug van drie weken Frankrijk. We hebben de eerste week de kachel kort moeten stoken. En de koelkast heeft één nacht op gas gedraaid. In het totaal ca. 2,5 kg gas verstookt. Met de blikjes zou dat dus ca. 10 blikjes gekost hebben. Op zich lijkt me dat prima mogelijk. Zeker voor de oude prijs van € 1,09 per blikje bij van Cranenbroek.

Nu de blikjes alleen voor de barbecue gebruikt. De eerste blikjes zijn nog niet leeg. Daar hebben we dan twee jaar de barbecue op gestookt. Ik vind het een erg handig en licht ding. Op dit moment zijn de blikjes echter ook stevig aan de prijs. Áls je ze al kunt vinden. In Frankrijk alleen Campingaz voor € 4,75 per blikje. Action en van Cranenbroek zijn uitverkocht. Bij de dealer zag ik blikje van € 2,50. Op zich nog te doen.

Maar flessengas hebben we nu voor jaren weer genoeg. Ik vond iemand die de lichtgewichtflessen wel wou bijvullen (€ 7,- per kg) . Maar wanneer die leeg zijn, gaan ze er wél uit.

De recordprijs voor gas is altijd nog de 0,4 kg gasflesvulling van Campingaz. € 28,99. Dat is dus bijna € 72,50 voor ÉÉN kg gas. Waar zijn ze toch mee bezig...?
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Chris » za 25 jun 2022 21:07

[re.gif]
Uhhh...
Zichzelf de markt uitwerken ??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Michielwoerden
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 9 aug 2017 20:19

Re: Cadac Trio Power Pak als reserve voor caravan.

Bericht door Michielwoerden » zo 26 jun 2022 10:22

Ik laat de groene fles bijvullen als het nodig is. (Gemiddeld 1x per 2 jaar). Voor nood een kleine campinggaz fles(plus verloop).

O ja wij hebben geen skottel en we gaan in het voorjaar eigenlijk zelden weg. Dat krijg je met 2 kinderen die fanatiek sporten en dus veel wedstrijden en toernooien hebben.

In de zomer zijn we over het algemeen dan welweer 4 weken op vakantie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk



Plaats reactie

Terug naar “Gas”