Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV.
Zou eerst voor een Volvo CX40 PHEV T4 gaan maar nu is de SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV ook een optie, gezien de kofferbakruimte.
Gaat om het trekken van een caravan van 1600 kg caravan mag tot 1700 kg maar gezien het trekgewicht van 1600 kilo zouden we dan minder mee moeten nemen.
bedankt.
Heeft er iemand ervaring met een SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV.
Zou eerst voor een Volvo CX40 PHEV T4 gaan maar nu is de SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV ook een optie, gezien de kofferbakruimte.
Gaat om het trekken van een caravan van 1600 kg caravan mag tot 1700 kg maar gezien het trekgewicht van 1600 kilo zouden we dan minder mee moeten nemen.
bedankt.
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Ja ik! Ons bevalt het heel erg goed; door hoog eigen gewicht is de auto erg stabiel. In Dagelijks gebruik vind ik de auto erg comfortabel, hoewel soms wel wat “deinerig”. Met caravan er achter kun je best de sport stand gebruiken; dan is de auto een stuk stugger en bovendien werken brandstofmotor en elektromotor dan samen.
Wij vonden de Skoda prettiger dan de Volvo, vooral om de binnenruimte.
Wij vonden de Skoda prettiger dan de Volvo, vooral om de binnenruimte.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Het zou bij mij gaan om de SUPERB Business Edition Plus dus geen sportstand te selecteren volgens mij.
Zou dan hulpveren nemen.
Zou dan hulpveren nemen.
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Voor zover ik weet is een adaptief onderstel standaard op een IV uitvoering. Door de "sport" stand te selecteren krijg je enerzijds meer vermogen doordat benzinemotor en elektromotor gaan samenwerken, maar de auto wordt door het adaptieve onderstel ook beduidend stugger. Bij ons resulteert dat er in dat de auto bovendien minder inveert. Ik weet niet of je met dat adaptieve onderstel eigenlijk wel hulpveren kunt installeren (misschien even vragen), maar bij ons is het niet echt nodig.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Adaptief is niets meer dan de doorstroming van de dempers (gaatjes in de zuiger) aan te passen (verkleinen) waardoor deze de veer bewegingen beter dempt (afremt) .
Kunnen altijd andere veren gemonteerd worden.
Eric
Kunnen altijd andere veren gemonteerd worden.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Audi heeft nog eens een ander systeem gehad.
Met metaaldeeltjes in de schkodemper"olie" die door een magneet meer of minder konden worden aangetrokken waardoor de dempers zo van karakteristiek veranderden.
On topic:
Kiezen tussen een Superb en een XC40, wauw das een vreemde.
Persoonlijk vind ik het XC40 model niet het mooiste, het went wel wat maar het is op zich wel sprekender dan een Superb.
Een Superb is echt wel een klasse reisauto hoor!
Belachelijk veel ruimte en comfort voor dat geld.
En ik schat in die uitvoering best veel accessoires erop waar je bij een XC40 voor zult moeten bijbetalen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Dat scheelt maar 15 kg!Willem69 schreef: ↑zo 22 mei 2022 19:10Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV.
Zou eerst voor een Volvo CX40 PHEV T4 gaan maar nu is de SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV ook een optie, gezien de kofferbakruimte.
Gaat om het trekken van een caravan van 1600 kg caravan mag tot 1700 kg maar gezien het trekgewicht van 1600 kilo zouden we dan minder mee moeten nemen.
bedankt.
De caravan mag 1700 totaal wegen. Maar 85 kg (tenminste bij mijn S2) daarvan is al kogeldruk. En de auto mag 1600 trekken, zodat in jouw geval de caravan dus 1685 mag wegen. Als je die laatste 15 kg nog nodig hebt, dan is je caravan gewoon te zwaar (of je neemt teveel zooi mee).
-
- Berichten: 2439
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Naa, vind een superb er nu ook niet echt fantastisch uit zien niet mijn smaak dan toch maar een xc 40 smoelt toch wat beter
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Zijn alleen wel de achterkant bij de xc40 vergeten te tekenen.........Paul Vingerhoets schreef:Naa, vind een superb er nu ook niet echt fantastisch uit zien niet mijn smaak dan toch maar een xc 40 smoelt toch wat beter
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023
BMW 320e PHEV Touring - 2023
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Is dit ook van toepassing in het buitenland, dat je kogeldruk eraf nag trekken?andrehj schreef:Dat scheelt maar 15 kg!Willem69 schreef: ↑zo 22 mei 2022 19:10Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV.
Zou eerst voor een Volvo CX40 PHEV T4 gaan maar nu is de SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV ook een optie, gezien de kofferbakruimte.
Gaat om het trekken van een caravan van 1600 kg caravan mag tot 1700 kg maar gezien het trekgewicht van 1600 kilo zouden we dan minder mee moeten nemen.
bedankt.
De caravan mag 1700 totaal wegen. Maar 85 kg (tenminste bij mijn S2) daarvan is al kogeldruk. En de auto mag 1600 trekken, zodat in jouw geval de caravan dus 1685 mag wegen. Als je die laatste 15 kg nog nodig hebt, dan is je caravan gewoon te zwaar (of je neemt teveel zooi mee).
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Bij mij weten mag je gewoon met je auto die caravan niet trekken. Mij is altijd gezegd dat ze in Duitsland kijken naar je kenteken gewicht.
En als je caravan 1700 mag wegen en de Skoda 1600 mag trekken mag dat dus gewoon weg niet.
Zou je de caravan moeten laten terug keuren naar 1600kg.
Misschien dat ik het mis heb en of de regels zijn veranderd maar zo is het mij geleerd.
Ford Smax 1.5 200paardjes. Adria Altea 462pk
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Als je de caravan tot 1600 kilo laad, mag dit volgens het RDW. Terug keuren tot 1600 kg voorkomt discussies onderweg bij controle.
Maar waarom zou je dit allemaal willen als je ook een auto kan kiezen die meer mag trekken? 100 kg laadvermogen inleveren is al een hele hap. En 1600 kg achter een Superb.. het mag maar is het ook een fijne en veilige combinatie?
Maar waarom zou je dit allemaal willen als je ook een auto kan kiezen die meer mag trekken? 100 kg laadvermogen inleveren is al een hele hap. En 1600 kg achter een Superb.. het mag maar is het ook een fijne en veilige combinatie?
- dieseltijger
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Goed dat er eerst naar ervaringen gevraagd wordt. Volgende stap: maak een proefrit met jouw caravan erachter.
Raar? Nee. Want:
A) Sjbaru bijvoorbeeld moedigt aan om de kwaliteiten van hun auto's te ervaren doorproefritten te faciliteren met jouw caravan erachter, of het 4x4 voordeel te ervaren door ritjes op het terrein. Pas dan weet je of een combi "lekker" rijdt. Het is een individuele beleving immers: wat anderen "belabberd" ervaren kan voor jou "acceptabel" zijn.
B) Het is maar 40k wat je uitgeeft - (terwijl veel forummers om 30 euro te besparen om rijden om te tanken in Luxemburg)
C) 100 kilo minder meenemen in de caravan: een issue? Je bent vast wel een grote volwassen kerel die het allang heeft uitgedacht, en eventuele toekomstige opties zoals mover, airco heeft ingecalculeerd. En bovendien: een Superb is zo ruim: Je hebt zo 50 kilo of meer verplaatst van jouw caravan naar de kofferbak.
Raar? Nee. Want:
A) Sjbaru bijvoorbeeld moedigt aan om de kwaliteiten van hun auto's te ervaren doorproefritten te faciliteren met jouw caravan erachter, of het 4x4 voordeel te ervaren door ritjes op het terrein. Pas dan weet je of een combi "lekker" rijdt. Het is een individuele beleving immers: wat anderen "belabberd" ervaren kan voor jou "acceptabel" zijn.
B) Het is maar 40k wat je uitgeeft - (terwijl veel forummers om 30 euro te besparen om rijden om te tanken in Luxemburg)
C) 100 kilo minder meenemen in de caravan: een issue? Je bent vast wel een grote volwassen kerel die het allang heeft uitgedacht, en eventuele toekomstige opties zoals mover, airco heeft ingecalculeerd. En bovendien: een Superb is zo ruim: Je hebt zo 50 kilo of meer verplaatst van jouw caravan naar de kofferbak.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
De keuze mbt het beperkt trekgewicht kan ik uiteraard niet maken, maar door het hoge eigen gewicht van de superb IV (iets van 1700kg meen ik) zou ik me dáárover niet teveel zorgen maken.Cara-Fan schreef:Als je de caravan tot 1600 kilo laad, mag dit volgens het RDW. Terug keuren tot 1600 kg voorkomt discussies onderweg bij controle.
Maar waarom zou je dit allemaal willen als je ook een auto kan kiezen die meer mag trekken? 100 kg laadvermogen inleveren is al een hele hap. En 1600 kg achter een Superb.. het mag maar is het ook een fijne en veilige combinatie?
Iedereen moet de keuze voor zichzelf maken uiteraard, niets zo persoonlijk als die keuze voor een auto. Ik verkoos zelf de superb boven de xc40; véél meer waar voor je geld! Maar als je gevoelig bent voor merk/looks kan ik me voorstellen dat je ook een andere keuze zou kunnen maken.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Ervaring SKODA SUPERB 1.4 TSI PHEV
Ik lees dit nu pas, sorry beetje laat. Toch even op reageren; een superb IV combi weegt in mijn geval leeg 1750kg ofzo. Ik zie geen enkele reden waarom die 1600kg er niet veilig achter zou kunnen. Dat doet die Skoda met twee vingers in de neus.Cara-Fan schreef: En 1600 kg achter een Superb.. het mag maar is het ook een fijne en veilige combinatie?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF