AL-KO ATC niet leverbaar

Plaats reactie
princewv
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 21:06

AL-KO ATC niet leverbaar

Bericht door princewv » vr 20 mei 2022 20:59

Hoi,

Vanavond per mail een brief van de dealer gekregen. Fendt kan geen AL-KO ATC meer geleverd krijgen dit seizoen/jaar. Daarom haalt Fendt bij alle nog komende producties de ATC eruit en geeft in mijn geval een deel van het bedrag van het Safety pakket terug.
De medewerker van de dealer was nog telefonisch bereikbaar. Op z'n zachtst gezegd waren zij hier natuurlijk ook niet blij mee, maar kunnen er helaas ook niks aan doen. Dit begrijp ik natuurlijk ook volledig. Voor hun ook balen, aangezien het om 25 door hun bestelde caravans gaat .
Fendt had wel toegezegd om wat te gaan doen met het eventueel achteraf nog installeren van de ATC, maar daar hadden ze nog geen verdere uitspreken over gedaan.
Wel enigszins teleurgesteld, maar het is niet anders. De caravan rijdt er wel om knipoog.gif

Mogelijk hebben of krijgen meer van jullie hier mee te maken.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: AL-KO ATC niet leverbaar

Bericht door dieseltijger » vr 20 mei 2022 22:01

Weet je ook waarom? Ik leg de mogelijke link met de oorlog in de Ukraine: op de camping in Amiens spreken we twee weken geleden onze buren: die hadden een funkelnagelneue Skoda Karoq waarvan de besturingsunit van de DSG bak vervangen moest worden. Daar zat dus een probleempje: die worden in de Ukraine geproduceerd - en waren dus slecht leverbaar.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

theotrucker
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
Locatie: Zuid Limburg

Re: AL-KO ATC niet leverbaar

Bericht door theotrucker » vr 20 mei 2022 22:17

Het gebrek aan onderdelen zal op alles uitwerking hebben.
Dacia kan geen zesversnellingsbakken en Navis met Bluetooth verbinding naar Handy meer leveren.
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995

princewv
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 21:06

Re: AL-KO ATC niet leverbaar

Bericht door princewv » vr 20 mei 2022 22:43

[re.gif] [re.gif]

Ik heb niet doorgevraagd of dat het geval was, maar grote kans natuurlijk.

Bij een auto lijkt me het helemaal vervelend. Dat is doorgaans toch een voorwerp dat vaak gebruikt wordt knipoog.gif

workel

Re: AL-KO ATC niet leverbaar

Bericht door workel » vr 20 mei 2022 22:50

[re.gif]
Hier getwijfeld om het aan te schaffen maar nietgedaan.

Mooi een reden om de caravan eerder te gaan maken als compensatie vanuit Fendt, je weet maar nooit of dit lukt, Beetje gas erop vanuit de dealer.

princewv
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 21:06

Re: AL-KO ATC niet leverbaar

Bericht door princewv » vr 20 mei 2022 22:53

[re.gif]

Als ik Kaminski (Geschäftsfuhrer) moet geloven hebben ze behoorlijk druk gezet, maar heeft Fendt er min of meer 'geen boodschap' aan.
Staat nu in ieder geval begin juli gepland, maar ja; kan nog zoveel veranderen scratch.gif

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”