BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Zit nog eens ff dit draadje te lezen, en zoals ik het lees krijg ik het idee dat je "beren" op de weg ziet....
De gemiddelde kampeerder rijdt op het moment met een caravan met een lengte tussen 6,5 en 7,5 meter, dus jouw beoogde "500" is echt geen slagschip hoor.
En ja, ook een type 500 kun je met de hand op de plek manoeuvreren, maar hoe langer een caravan wordt des te zwaarder hij wordt, dus moet je over flinke spierballen beschikken om dit alleen te kunnen . Dus ofwel ga je vanaf nu elke dag naar de sportschool voor de nodige krachttraining ofwel vraag je bij aankomst op de camping om hulp van medekampeerders .
Maar je kunt natuurlijk ook optie 3 inzetten, en dat is de caravan-mover die je altijd bij je hebt.... je auto! Maar je moet wel over de nodige stuurmanskunst beschikken om goed met een caravan te manoeuvreren.... ik heb menig kampeerder gezien die niet met zijn caravan achteruit kon rijden of laat staan manoeuvreren met de auto.... de enige weg was blijkbaar vooruit.... en zelfs daar zitten minkukels tussen die met de hoogmoed ten val komen maar hoe dan ook, er zijn meer manieren om een caravan te verplaatsen!
Als jullie maar 1x keer per jaar 4 weken op een camping staan begrijp ik wel dat een airco de voorkeur geniet boven een mover gezien de temperaturen van de laatste jaren
Echter, en dit is even stof om over na te denken, een airco is voor het comfort en dat is een mover ook.... maar een mover hoeft natuurlijk geen nieuwe te zijn! Op marktplaats wordt genoeg tweedehands aangeboden! Onder onze vorige 2 caravans heb ik ook 2ehands movers gezet en daar heel veel plezier aan gehad, omdat het manoeuvreren op de plek en levellen ineens zoveel makkelijker werd gingen we ook meer en vaker kamperen. Mocht je toch liever een nieuwe willen hebben moet je eens goed rondkijken, er zijn een paar aanbieders in NL waar je al voor 800 euro klaar bent en zelfs de huismerk mover van Obelink is prima geschikt voor gebruik een paar keer per jaar
De gemiddelde kampeerder rijdt op het moment met een caravan met een lengte tussen 6,5 en 7,5 meter, dus jouw beoogde "500" is echt geen slagschip hoor.
En ja, ook een type 500 kun je met de hand op de plek manoeuvreren, maar hoe langer een caravan wordt des te zwaarder hij wordt, dus moet je over flinke spierballen beschikken om dit alleen te kunnen . Dus ofwel ga je vanaf nu elke dag naar de sportschool voor de nodige krachttraining ofwel vraag je bij aankomst op de camping om hulp van medekampeerders .
Maar je kunt natuurlijk ook optie 3 inzetten, en dat is de caravan-mover die je altijd bij je hebt.... je auto! Maar je moet wel over de nodige stuurmanskunst beschikken om goed met een caravan te manoeuvreren.... ik heb menig kampeerder gezien die niet met zijn caravan achteruit kon rijden of laat staan manoeuvreren met de auto.... de enige weg was blijkbaar vooruit.... en zelfs daar zitten minkukels tussen die met de hoogmoed ten val komen maar hoe dan ook, er zijn meer manieren om een caravan te verplaatsen!
Als jullie maar 1x keer per jaar 4 weken op een camping staan begrijp ik wel dat een airco de voorkeur geniet boven een mover gezien de temperaturen van de laatste jaren
Echter, en dit is even stof om over na te denken, een airco is voor het comfort en dat is een mover ook.... maar een mover hoeft natuurlijk geen nieuwe te zijn! Op marktplaats wordt genoeg tweedehands aangeboden! Onder onze vorige 2 caravans heb ik ook 2ehands movers gezet en daar heel veel plezier aan gehad, omdat het manoeuvreren op de plek en levellen ineens zoveel makkelijker werd gingen we ook meer en vaker kamperen. Mocht je toch liever een nieuwe willen hebben moet je eens goed rondkijken, er zijn een paar aanbieders in NL waar je al voor 800 euro klaar bent en zelfs de huismerk mover van Obelink is prima geschikt voor gebruik een paar keer per jaar
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Dank voor je heldere uitleg, was een beetje op zoek naar een gemiddelde caravan maat denk ik…PD schreef:Sorry dat ik je die indruk ontnomen heb met een type 500 val je echt niet op of uit de toon hoor
In 2010 kochten wij een caravan van ca. 7,4 mtr, in 2013 een caravan van ca. 8 meter; ook dat past gewoon op elke camping Nu met een lengte van 9 meter moeten we soms even afstemmen met de campingbaas maar ook dat lukt Wij staan voornamelijk op mini-, boeren- en charmecampings.
Duidelijk! Dank!
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Vanwege de redelijk kleine caravan die we nu hebben gingen we met minder weer niet op pad, vandaar ook de wat grotere zodat we nu ook in voorjaar en najaar weg kunnen.MarcoC schreef:Zit nog eens ff dit draadje te lezen, en zoals ik het lees krijg ik het idee dat je "beren" op de weg ziet....
De gemiddelde kampeerder rijdt op het moment met een caravan met een lengte tussen 6,5 en 7,5 meter, dus jouw beoogde "500" is echt geen slagschip hoor.
En ja, ook een type 500 kun je met de hand op de plek manoeuvreren, maar hoe langer een caravan wordt des te zwaarder hij wordt, dus moet je over flinke spierballen beschikken om dit alleen te kunnen . Dus ofwel ga je vanaf nu elke dag naar de sportschool voor de nodige krachttraining ofwel vraag je bij aankomst op de camping om hulp van medekampeerders .
Maar je kunt natuurlijk ook optie 3 inzetten, en dat is de caravan-mover die je altijd bij je hebt.... je auto! Maar je moet wel over de nodige stuurmanskunst beschikken om goed met een caravan te manoeuvreren.... ik heb menig kampeerder gezien die niet met zijn caravan achteruit kon rijden of laat staan manoeuvreren met de auto.... de enige weg was blijkbaar vooruit.... en zelfs daar zitten minkukels tussen die met de hoogmoed ten val komen maar hoe dan ook, er zijn meer manieren om een caravan te verplaatsen!
Als jullie maar 1x keer per jaar 4 weken op een camping staan begrijp ik wel dat een airco de voorkeur geniet boven een mover gezien de temperaturen van de laatste jaren
Echter, en dit is even stof om over na te denken, een airco is voor het comfort en dat is een mover ook.... maar een mover hoeft natuurlijk geen nieuwe te zijn! Op marktplaats wordt genoeg tweedehands aangeboden! Onder onze vorige 2 caravans heb ik ook 2ehands movers gezet en daar heel veel plezier aan gehad, omdat het manoeuvreren op de plek en levellen ineens zoveel makkelijker werd gingen we ook meer en vaker kamperen. Mocht je toch liever een nieuwe willen hebben moet je eens goed rondkijken, er zijn een paar aanbieders in NL waar je al voor 800 euro klaar bent en zelfs de huismerk mover van Obelink is prima geschikt voor gebruik een paar keer per jaar
Ik durf mijzelf een goede chauffeur met de caravan te noemen.. stukken achteruit manoeuvreren is geen enkel probleem.
Je hebt gelijk, ook een mover zou wel lekker zijn, nu helemaal met onze kleine man = minder handen vrij..
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
- dieseltijger
- Berichten: 11139
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Op de aanschaf van de caravan na... Het hoeft niet in 1 keer. De mover hadden we eerder kunnen doen. Hoe goed je ook kan manoevreren: de auto zit nogal in de weg als je een leuk plekje hebt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Precies, ik heb inderdaad een wensenlijstje maar hoeft niet allemaal in 1 keer.. airco hebben we al van Eurom… doet het ook prima.
Dank voor jullie reacties! Ik ben een stuk wijzer
Laatst gewijzigd door Trina op vr 8 jul 2022 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Leuk dat je opzoek bent naar een Knaus Sudwind 500 en dat je in een BMW X3 rijdt
Wij hebben al tien jaar een Knaus Sudwind 500 met dezelfde indeling die jullie op het oog hebben. Ideale combinatie met (jonge) kinderen wij hebben er inmiddels al vele leuke reizen door Europa mee gemaakt. Inmiddels al weer zeven jaar hangt onze vriend achter een BMW X3. Eerst achter een 3.0i en nu achter een 20d, beide met xDrive. Overigens heeft de laatste zowel run-flats als een M-sport onderstel. Sterke punten van de X3 zijn: korte overhang achter, stugge onderstel, voldoende gewicht tov. de caravan, onze 20d heeft al ruim voldoende vermogen en koppel om na Luik probleemloos om hoog te rijden en xDrive.
Mijn ervaring is dat onze X3'n geen enkele moeite hadden/hebben met onze caravan, zelfs met meerdere fietsen erop en de meeste bagage in de caravan. Het enige echte aandachtspunt naast normale beladingsregels, is zorgen voor voldoende kogeldruk, maar dat ligt meer aan de caravan, dan aan de auto. Ik ben weleens een kilometer van de camping gestopt om de tas met vuile was van de auto naar het toilet in de caravan te verplaatsen, om net dat beetje extra kogeldruk te creëren.
Qua snelheid zou ik wel voorzichtig zijn om een kruissnelheid van 115 km/h aan te houden. Uit ervaring weet ik dat de combinatie bij de snelheid nog voldoende stabiel is, MAAR je hebt weinig tot geen veiligheidsmarge meer over!!! Ik houd een kruissnelheid van 100 - 105 km/h aan (onze combinatie heeft ook een tempo 100 goedkeuring voor Duitsland). Bij die snelheid ligt de combinatie lekker stabiel en rustig op de weg en heb je genoeg marge om externe invloeden van ander verkeer op te vangen. Een caravan met lengte zoals Knaus Sudwind 500 (lengte incl. dissel 7,3m) is gevoelig voor passerende busjes en campers, spoorvorming, vrachtwagens met bijzondere lading die nogal wat turbulentie kunnen geven, Fransen die met 50 invoegen zonder te kijken etc. etc. Zeker als je met je gezin onderweg bent is een half uur eerder op de camping het risico van een ongeluk echt niet waard.
Airco hebben we nooit gemist, gewoon lekker de raampjes open. Mover zit er bij ons niet op, die staat ervoor. Leeg en op een vlakke verharde ondergrond is de caravan in je eentje nog wel te verplaatsen. Vol en op een campingveldje heb je toch wel drie, maar liever vier mensen nodig om de caravan op zijn plek te zetten. Meestal zet ik de caravan op de camping met de auto op zijn plek, waarbij ik al de nodige keren plezier heb gehad van de combinatie van xDrive en automaat.
Kortom uitstekende combinatie, niet twijfelen en er gewoon voor gaan!!!
Wij hebben al tien jaar een Knaus Sudwind 500 met dezelfde indeling die jullie op het oog hebben. Ideale combinatie met (jonge) kinderen wij hebben er inmiddels al vele leuke reizen door Europa mee gemaakt. Inmiddels al weer zeven jaar hangt onze vriend achter een BMW X3. Eerst achter een 3.0i en nu achter een 20d, beide met xDrive. Overigens heeft de laatste zowel run-flats als een M-sport onderstel. Sterke punten van de X3 zijn: korte overhang achter, stugge onderstel, voldoende gewicht tov. de caravan, onze 20d heeft al ruim voldoende vermogen en koppel om na Luik probleemloos om hoog te rijden en xDrive.
Mijn ervaring is dat onze X3'n geen enkele moeite hadden/hebben met onze caravan, zelfs met meerdere fietsen erop en de meeste bagage in de caravan. Het enige echte aandachtspunt naast normale beladingsregels, is zorgen voor voldoende kogeldruk, maar dat ligt meer aan de caravan, dan aan de auto. Ik ben weleens een kilometer van de camping gestopt om de tas met vuile was van de auto naar het toilet in de caravan te verplaatsen, om net dat beetje extra kogeldruk te creëren.
Qua snelheid zou ik wel voorzichtig zijn om een kruissnelheid van 115 km/h aan te houden. Uit ervaring weet ik dat de combinatie bij de snelheid nog voldoende stabiel is, MAAR je hebt weinig tot geen veiligheidsmarge meer over!!! Ik houd een kruissnelheid van 100 - 105 km/h aan (onze combinatie heeft ook een tempo 100 goedkeuring voor Duitsland). Bij die snelheid ligt de combinatie lekker stabiel en rustig op de weg en heb je genoeg marge om externe invloeden van ander verkeer op te vangen. Een caravan met lengte zoals Knaus Sudwind 500 (lengte incl. dissel 7,3m) is gevoelig voor passerende busjes en campers, spoorvorming, vrachtwagens met bijzondere lading die nogal wat turbulentie kunnen geven, Fransen die met 50 invoegen zonder te kijken etc. etc. Zeker als je met je gezin onderweg bent is een half uur eerder op de camping het risico van een ongeluk echt niet waard.
Airco hebben we nooit gemist, gewoon lekker de raampjes open. Mover zit er bij ons niet op, die staat ervoor. Leeg en op een vlakke verharde ondergrond is de caravan in je eentje nog wel te verplaatsen. Vol en op een campingveldje heb je toch wel drie, maar liever vier mensen nodig om de caravan op zijn plek te zetten. Meestal zet ik de caravan op de camping met de auto op zijn plek, waarbij ik al de nodige keren plezier heb gehad van de combinatie van xDrive en automaat.
Kortom uitstekende combinatie, niet twijfelen en er gewoon voor gaan!!!
Tesla MY LR | BMW i3 94ah | Knaus Sudwind 500 TKM
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Edit Trina: bericht op verzoek plaatser verwijderd.
- Bijlagen
-
- download.jpeg (55.69 KiB) 1637 keer bekeken
BMW X5 30d 2020 310pk 720NM met Knaus Sudwind 500 FU 2010, setje om kilometers mee te maken.
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
IS het max gewicht van de 520D niet 2245 Kg?
De Knaus heeft een MTM van 1500Kg
Dan weeg de combi meer dan 3500Kg en heb je niet alleen BE nodig maag je mag nergens in de wereld sneller dan 90 km/h
Ook in Frankrijk niet.
Dus 115km/h is 2x fout.
De caravan heeft een max op kenteken van 100Km/h
En de combi mag door het gewicht niet sneller dan 90 in FR.
Ik heb voor mijn vergelijkende gewichten een tempo 100 keuring, maar die is alleen in DL geldig.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Dit bericht is zeker goed bedoeld maar ik vraag me af of het effect sorteert.
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Dan heb ik een simpele vraag... Hoe hard rij je zelf met en zonder caravan?
BMW X5 30d 2020 310pk 720NM met Knaus Sudwind 500 FU 2010, setje om kilometers mee te maken.
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Een veel betere eenvoudige vraag:
Waarom altijd sneller dan wettelijk toegestaan en sneller dan constructief toelaatbaar? Waarom zo een racepartij? Je hebt er toch geen hekel aan om met een caravan te rijden?
Ik ben geen dominee maar houd me wel aan de regels. Rood verkeerslicht is stoppen, oranje stoppen als het verantwoord is.
Met de caravan ben je meestal op vakantie toch? Zoals de Duitsers zeggen "Reisen statt Rasen".
Dat is toch niet zo moeilijk?
Waarom altijd sneller dan wettelijk toegestaan en sneller dan constructief toelaatbaar? Waarom zo een racepartij? Je hebt er toch geen hekel aan om met een caravan te rijden?
Ik ben geen dominee maar houd me wel aan de regels. Rood verkeerslicht is stoppen, oranje stoppen als het verantwoord is.
Met de caravan ben je meestal op vakantie toch? Zoals de Duitsers zeggen "Reisen statt Rasen".
Dat is toch niet zo moeilijk?
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Ja maar ingehaald worden door een vrachtwagen die de begrenzer op 98 heeft is ook niet gezond. Maar antwoord op m'n vraag durf je niet te geven...
BMW X5 30d 2020 310pk 720NM met Knaus Sudwind 500 FU 2010, setje om kilometers mee te maken.
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Impliciet geef ik toch antwoord!?
Altijd legaal.
NB. Ik was in de veronderstelling dat je vraag aan Chris was gericht.
Altijd legaal.
NB. Ik was in de veronderstelling dat je vraag aan Chris was gericht.
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
ik ga genieten van mn vakantie. dit is namelijk gewoon zielig
BMW X5 30d 2020 310pk 720NM met Knaus Sudwind 500 FU 2010, setje om kilometers mee te maken.
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
En ik vind dit niet zielig maar eerder onverantwoord....
Ik denk dat je toch eens bij jezelf te rade moet gaan.
Je verlegt de wettelijk gestelde grenzen, die grenzen hebben een reden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
@Stefertje . Dat je 115 km p.u wilt rijden is uw zaak en ook 1400 km in 1 keer ook uw zaak. Uw verantwoordelijkheid . U bent er nog heel erg trots op ook Je kind zal je nauw niet horen klagen . Maar om een kind van 8 maanden zoveel uur in een stoeltje te proppen is lichamelijk niet goed. Maar ja het is uw kind Hopelijk zit er nog een volwassen persoon naast u in de auto die hopelijk inziet dat dit niet kan. Maar dit is persoonlijk. Al drie keer een caravan zien zwaaien over de autowegen. Wordt je niet vrolijk van en op de kop.al helemaal. Maar het is uw zaak een caravan van 420 of 500 zal de Beamer geen probleem mee hebben.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Ik zie ook niet wat het wiel dat van de as van de Knaus van SenneB is gelopen met de discussie over snelheid heeft te maken. Dit is toch echt een beetje verkeerde stemmingmakerij, Chris
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Bedankt dat vind ik ook @doubleyou
BMW X5 30d 2020 310pk 720NM met Knaus Sudwind 500 FU 2010, setje om kilometers mee te maken.
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Heren
Ik heb even wat berichten geparkeerd.
Graag een inhoudelijke discussie zonder modder gooien en verwijten.
Ik heb even wat berichten geparkeerd.
Graag een inhoudelijke discussie zonder modder gooien en verwijten.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Vandaag voor het eerst een lange reis gemaakt met de deze combinatie.
Wij hebben een Knaus sport 500qdk achter een BMW 540i x-drive touring.
Caravan weegt beladen zo een 1500 - 1550kg.
Je merkt amper dat er een caravan achter hangt.
Ik rij 100 op de cruise control.
Motor loopt dan 1350 toeren en bij een heuvel gaat die of naar 1700 of naar 2100 toeren als het echt steil wordt.
Verbruik over ruim 800 kilometer was 1:7 rond wat me meeviel, de 320i die ik hiervoor had reed ook tussen de 1:7 en 1:8 met dezelfde caravan.
Je hoeft je echt geen zorgen te maken om een caravan met een opbouw lengte van 5 meter achter een X3 3.0 Diesel.
Ding merkt amper dat er wat achter ligt.
Wij hebben een Knaus sport 500qdk achter een BMW 540i x-drive touring.
Caravan weegt beladen zo een 1500 - 1550kg.
Je merkt amper dat er een caravan achter hangt.
Ik rij 100 op de cruise control.
Motor loopt dan 1350 toeren en bij een heuvel gaat die of naar 1700 of naar 2100 toeren als het echt steil wordt.
Verbruik over ruim 800 kilometer was 1:7 rond wat me meeviel, de 320i die ik hiervoor had reed ook tussen de 1:7 en 1:8 met dezelfde caravan.
Je hoeft je echt geen zorgen te maken om een caravan met een opbouw lengte van 5 meter achter een X3 3.0 Diesel.
Ding merkt amper dat er wat achter ligt.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Jij durft wel door slechts 1350 toeren maken met een caravan erachter . Je versnellingsbak vindt dat niet zo heel prettig want je bakolie wordt wel erg heet met alle mogelijke gevolgen van dien. Je kunt het een beetje vergelijken met in de 6e versnelling een berg opfietsen: het kan wellicht wel maar het kost je enorm veel kracht.
De topicstarter hoeft zich inderdaad geen zorgen te maken met die combinatie. Dat zal voortreffelijk rijden
De topicstarter hoeft zich inderdaad geen zorgen te maken met die combinatie. Dat zal voortreffelijk rijden
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Als je goed leest zie je dat die terug schakeld bij heuvel op, niets mis mee. Dikke motor…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Die ZF bak zit vanaf c.a. 15 km/h in zijn eerste versnelling al in zijn lockup die heeft daar niets van te lijden.
BMW's hebben een elektrische water en oliepomp die onafhankelijk van het aantal toeren door de ECU worden aangestuurd dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.
BMW's hebben een elektrische water en oliepomp die onafhankelijk van het aantal toeren door de ECU worden aangestuurd dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Jij rijd wel zuinig zeg, ik was altijd blij met 1 op 5… 20 liter. Nu vond ik 100 km altijd wel wat traag
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: BMW X3 met Dethleffs 420 vs nieuwe 500
Motor in mijn X5 is ook geen kleintje met 600 Nm denk ik dus die kan dat ook makkelijk aan en daar gaat het ook niet om. Ga maar eens met een bak revisie-specialist praten: die adviseren in ieder geval voor de wat oudere automaten om toch wat toeren te maken om de bakolie niet te heet te laten worden. Mogelijk dat dat bij pvakens bak niet meer nodig is.Jan van Vijven schreef: ↑za 9 jul 2022 18:48
Als je goed leest zie je dat die terug schakeld bij heuvel op, niets mis mee. Dikke motor..
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S