Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door SBerend » do 19 mei 2022 15:51

Vanuit het midden van Drenthe naar Cabrerizos tot op heden 2058 km gereden €341,72 aan diesel en €89,30 aan tolkosten. Van de tolkosten van 18 mei komt nog een paar tientjes bij. Daar nog geen opgave van Mango.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door Daphne » do 19 mei 2022 16:23

StefanG schreef:
di 17 mei 2022 22:40

Ik zou graag dat uitgespaarde geld liever aan de lokale economie spenderen (lees goed uit gaan eten) ipv aan de staat of Poetin geven.
De staat of Poetin heb je er niet zo mee als je goedkoper gaat tanken. Minder liters verbruiken (minder ver op vakantie gaan) is dan zinvoller, maar ik begrijp je punt dat je meer vakantiebudget wil overhouden om te genieten.

Ik ben het wel eens met de reageerders dat het op een hele vakantie niet heel erg veel uitmaakt tenzij je een kasboek bijhoudt en alle uitgaven tijdens een vakantie bijhoudt en alles tegen het licht houdt of iets goedkoper had gekund. En je moet het ook leuk vinden om het allemaal uit te zoeken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door PMT » do 19 mei 2022 17:24

@SBerend
Heel veel plezier in Salamanca, prachtige stad.
Wij stonden ooit hemelsbreed 3km zuidelijker op camping Regio, tenminste als jullie op camping Don Quijote staan aan de plaatsnaam te zien.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door SBerend » do 19 mei 2022 18:45

[re.gif] vandaag Salamanca even in geweest om boodschappen te doen. Wij staan inderdaad op DonQuijote voor 17 dg. Gaan waarschijnlijk morgen met de bus de stad in
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

StefanG
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 25 jan 2021 20:22

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door StefanG » do 19 mei 2022 22:02

Daphne schreef:
do 19 mei 2022 16:23
StefanG schreef:
di 17 mei 2022 22:40

Ik zou graag dat uitgespaarde geld liever aan de lokale economie spenderen (lees goed uit gaan eten) ipv aan de staat of Poetin geven.
De staat of Poetin heb je er niet zo mee als je goedkoper gaat tanken. Minder liters verbruiken (minder ver op vakantie gaan) is dan zinvoller, maar ik begrijp je punt dat je meer vakantiebudget wil overhouden om te genieten.

Ik ben het wel eens met de reageerders dat het op een hele vakantie niet heel erg veel uitmaakt tenzij je een kasboek bijhoudt en alle uitgaven tijdens een vakantie bijhoudt en alles tegen het licht houdt of iets goedkoper had gekund. En je moet het ook leuk vinden om het allemaal uit te zoeken.
Inderdaad. Misschien is het inderdaad niet aan te raden om met de hele combi de binnenwegen op te zoeken om goedkoper te tanken. Zowiezo gaan we rond de 90km/h rijden.

Maar de tip om op de tussenstop (overnacht kamping) even een goedkopere tankstation op te zoeken is wel een goede tip.

Wel tankstation in luxemburg is nu aan te raden als je van Luik komt?
Caravan: Knaus Sport 500EU 2020.
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door deusjevo » do 19 mei 2022 22:24

[re.gif]

Kwa prijs maakt het op zich niet uit, prijzen in Luxemburg zijn overval gelijk dacht ik?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door PD » do 19 mei 2022 22:31

Daphne schreef:
do 19 mei 2022 16:23
Ik ben het wel eens met de reageerders dat het op een hele vakantie niet heel erg veel uitmaakt tenzij je een kasboek bijhoudt en alle uitgaven tijdens een vakantie bijhoudt en alles tegen het licht houdt of iets goedkoper had gekund. En je moet het ook leuk vinden om het allemaal uit te zoeken.
Ik moet er ook altijd wel om lachen dat wanneer wij via Luxemburg rijden, we de "tankers" op de uitvoegstrook naar de benzinepomp zien staan wachten.... en waarop.... hooguit een paar keer een paar tientjes op een compleet vakantiebudget knipoog.gif

Wij tanken wanneer dat nodig is en gaan er ook echt de snelweg of peage niet voor af om nauwelijks (of zelfs effectief niets) te besparen... wij besparen vooral kostbare tijd die we met vakantievieren kunnen invullen thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door RDDR » do 19 mei 2022 22:41

Volledig mee eens PD. Ik vermijd om die reden tanken in Luxemburg. Is me geen uur vakantie tijd waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door mrbullmastiff » do 19 mei 2022 23:55

Ik woon maar 7 kilometer van de Belgische grens en tank daar ook vaak, maar ik rij er niet speciaal heen. Kom ik niet in België dan gooi ik hem vol in mijn eigen dorp. Tijdens de vakantie ligt ook niet de focus op die paar euro voordeel.

Wij vertrekken zaterdag ochtend richting Spanje we tanken langs de snelweg en tanken wanneer de tank om aandacht vraagt. Het prijsverschil met tanken bij een supermarkt lijkt aantrekkelijk maar ik neem die moeite niet.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door JanPunne » vr 20 mei 2022 09:17

VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door dieseltijger » zo 22 mei 2022 10:20

Ben nu in Frankrijk. Bij de hypermarche's is de literprijs van euro 95 inmiddels zo'n 1,91.op de tolweg is de prijs alles tussen de 2,10 en 2,20.

En op de heenweg regelmatig tussen 95...110 km/u gereden, de Avensis verbruikt dan rond de 1:7,3 met eveneens fietsen op het dak. Dus we zitten al snel aan de 300 liter - zeg zo'n 600,- Euro - aan brandstofkosten.

Omrijden over Luxemburg doe ik niet. Wel nemen we de afslag naar een Karrenvoer of SuperU.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door sindaco » zo 22 mei 2022 10:42

SBerend schreef:
do 19 mei 2022 18:45
[re.gif] vandaag Salamanca even in geweest om boodschappen te doen. Wij staan inderdaad op DonQuijote voor 17 dg. Gaan waarschijnlijk morgen met de bus de stad in
ga vooral n keer s'avonds de stad in.

het placa major is met avondverlichting erg mooi en ook de rest van de stad is zeer sfeervol.
wij vonden het een van de mooiste steden van spanje en hebben ook een week op don quichotte gestaan.

zelfs forumlid jan Br kwam ons toen vergezellen mrgreen.gif


wij gingen wel met de fiets erheen, maar bus kan ook goed.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door sindaco » zo 22 mei 2022 10:45

om het over brandstofprijzen te hebben....in spanje schijn je 20 ct korting per liter te krijgen bij het afrekenen dus dat scheelt ook al weer, maar als het daar op aan moet komen.

net wat sommige al zeggen...leuk om de prijzen te weten, maar als ie leeg is moet ie toch weer vol.

wij gaan eind augustus rondje lapland doen en die 5000 km gaan meer kosten aan brandstof dan aan boten en campings..........maar wat we er voor terug krijgen aan natuur en ervaring....onbetaalbaar ( ons idee )
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door dieseltijger » zo 22 mei 2022 10:49

Precies. Dit jaar reed ik sneller dan ik normaal doe, en dan merk je dat de motor dorstiger wordt, en niet zo weinig ook.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Hymer
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 22 feb 2019 12:22

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door Hymer » ma 30 mei 2022 22:49

Wij zijn woensdag 18 mei vertrokken naar Spanje.
Benzine inderdaad langs de tolweg behoorlijk aan de prijs. Op de borden langs de tolweg bij een benzinestation, worden de prijzen aangegeven van de pomp die je nadert en 30 km veder enz. Aan de hand hiervan hebben wij keuzes gemaakt. Echter dit klopt niet altijd soms was het niet de prijs die op het bord vermeld stond. Vaak duurder aan de pomp, want het was nog niet aangepast.
Dus Russisch roulette knipoog.gif. We zijn begonnen met 2.13 euro voor benzine 95. 2.08 euro. 2.05 euro en laatste 1.98 euro bij de grens Frankrijk Spanje. In spanje is de prijs 1.82 euro na korting van 20 cent. Maar dit is een klein Dorps pompje...!! De pomphouder verwacht dat ook in Spanje de benzine prijzen nog gaan oplopen. Zeker in de vakantieperiode. :(
Eriba Nova Light 465 van 2020.
Volkswagen Tiquan 1.5 TSI DSG 2020

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door Hans 555 » di 31 mei 2022 06:40

Gisterenochtend vertrokken en laat in de middag in Luxemburg aangekomen voor de overnachting. Ook wij zijn gestopt langs de snelweg om te tanken, geen file en kon de pomp uitzoeken zo rustig dat het was. Afijn, Euro 95 getankt voor € 1,88 per liter. Eerder die dag in België getankt, langs de snelweg, en daar € 2,01 per liter.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door dieseltijger » wo 1 jun 2022 08:40

PSX_20220601_082651.jpg
Voor de Spanjegangers: de prijzen van de brandstof stijgen in Frankrijk. De foto hieronder dateert van iets meer dan een maand geleden.

Nu is de prijs - zelfs bij de Hypermarche's zo'n 20 cent hoger. Je kan er gif op innemen dat dit rond de zomervakantie zich zal doorzetten (verhoogde vraag, onze Russische vriend die een goedkoop en effectiever wapen in handen heeft dan menigeen heeft voorzien).

Dus het zal vast de 2,20 aantikken - om over de prijzen langs de tolweg maar te zwijgen. Een retourtje Spanje met de bijbehorende 400 liter E10 zal dus 160 euro duurder worden ten opzichte van een dikke maand terug.

Niet tobben, maar accepteren - en zo nodig acteren. We leven in interessante tijden. Wat lees ik? We gaan nog meer kilometers rijden op de weg (zo'n 13 procent als ik de cijfers mag geloven). Rare jongens die mensen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1339
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door Bob Diesel » zo 24 jul 2022 14:57

Miv September
prijs verlagingen van 18 naar 30 cent
Ook Total gaat de prijs xtra verlagen

"De korting zou in september van 18 naar 30 eurocent kunnen gaan, in oktober naar 10 in november en 10 in december", aldus de minister. Met de korting van 20 cent aan de pomp die vrijdag werd aangekondigd door TotalEnergies, "zou je in bepaalde tankstations in Frankrijk een brandstof van 1,5 euro hebben

Bron:
https://www.bfmtv.com/economie/pouvoir- ... 30219.html
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door Ab » zo 24 jul 2022 18:07

Wij rijden alleen binnendoor, over mooie routes. Rijden daar vaak ook nog een eind voor om. Nu tenminste, geen haast.
Al heel even rijden we rond in Oostenrijk, paar dagen hier, paar dagen daar.
In de dorpjes zijn brandstof pompen.
Af en toe heb ik diesel nodig.
Begin juni betaalde ik in Duitsland € 2,45 op de snelweg.
Nu heb ik prijzen gezien in Oostenrijk, op binnendoorwegen, van 1,97.
Scheelt toch best veel op een volle tank..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door deusjevo » zo 24 jul 2022 18:33

Net in Frankrijk 1.839 voor een litertje Pleuro95 bij de LeClerc pomp
We gaan de goede kant weer op
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door de reiziger » zo 24 jul 2022 18:52

Je kan je reis voorbereiden door te zoeken op google maps. Kies vb. een streek uit waar je vermoedt tegen een voldoende lege tank aan te kijken, en zoek dan naar "centre commercial" (op wegwijzers vaak aangeduid met de afkorting cc - de afkorting za is voor zone d'activités dat is meer industriezone). Check met streetview. Kies best voor een groot complex.

Ik passeer wel eens langs Millau. Dan ga ik minstens tanken en vaak ook eten daar. Moet ik geen péage betalen voor de brug, en de weg is spectaculair mooi.

En als ik daar mensen mee doe lachen, dan vind ik dat fijn. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1339
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door Bob Diesel » zo 24 jul 2022 19:08

[re.gif]

doe je dat van zuid naar noord
Heb je het mooiste uitzicht op het dal en de brug haphop.gif
Zeker als er net plaats is voor je combi op de kleine P strook halverwege

Tanken bij het cc bijna boven op de berg
En door zonder tol
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1339
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door Bob Diesel » di 26 jul 2022 10:09

Brandstof nieuws

Komend weekend wil winkelketen Leclerc
De brandstof aanbieden tegen kostprijs

De grootschalige retailer organiseert tussen 28 en 30 juli 2022 een actie 'brandstof tegen kostprijs'.
De rekeningen van automobilisten worden nog steeds licht verlaagd. Na de bekendmaking van Total biedt E.Leclerc op zijn beurt vanaf donderdagavond een korting op de benzineprijzen aan. Voor het crossoverweekend organiseert het merk tussen 28 en 30 juli een actie 'brandstof tegen kostprijs'.

Bron:

https://www.lindependant.fr/2022/07/25/ ... 454842.php


Onderstaand werd reeds eerder gemeld

Van 1 september tot 1 november verlaagt TotalEnergies de prijs van petroleumbrandstoffen die in stations worden verkocht met twintig eurocent per liter (...) en vervolgens met tien eurocent per liter van 1 november tot 31 december"
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door deusjevo » di 26 jul 2022 10:15

Ze verwachten wel een recessie heb ik begrepen.
Heb er verder nog niets officieels van gezien hier.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Hooge brandstofprijzen, tankstations richting spanje

Bericht door fendtjeplatin » di 26 jul 2022 12:59

DV_t schreef:
wo 18 mei 2022 12:28
Stel dat je 15 cent per liter goedkoper uit bent op 60 liter dan heb je het over 9 euro "winst" op een volle tank brandstof. Los van de tijd die je kwijt bent om van de snelweg te gaan kost dit je ook extra brandstof om er te komen en weer terug de snelweg op te gaan. Elke 8 kilometer die je extra rijdt verlies je dan ook weer 2 euro. De besparing in euro's op je "vakantiebudget" is minimaal voor de moeite die je er voor moet doen.
Niet ver van waar we wonen de nl tanken aan de volle pot.
1 km daarvoor, afrit rechts af 15 cent op een litertje, dat omgerekend naar 15.000 km is wel wat meer dan 9 €.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”