![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
3 ct/l is 1 euro bij 33 liter.
Dat is toch wel meestal de hoeveelheid die ik tank
Ik ben dan benieuwd naar de prijsverschillen. Als je € 200 + bespaart, dan moet je het al over een prijsverschil gaan van minimaal € 0,40 gaan bij elke liter die je tankt over de hele rit. Uitgaande van 2 ritten van ongeveer 2500 km, dwz 500 liter brandstof in jouw geval. Zijn die verschillen dan zo groot?JanPunne schreef: ↑do 28 sep 2023 19:33Wij tanken langs de A20 richting Spanje vaak bij Boisseuil. Even de snelweg verlaten afrit 37 en binnen een kilometer is het goedkoop tanken. Ik las ergens dat men niet wil omrijden omdat dat teveel tijd kost en weinig oplevert. Het verbruik van onze combinatie is 1 op 10. Dus 1 liter op 10 km. Is het omrijden dan bijvoorbeeld 5 km totaal dan kost dat maar 0,5 Liter. (0,94€) En dan 40 liter tanken. Voor 1,88.4 € de liter. Wij zeggen dan tel uit je winst. En bij deze pomp al helemaal want het is geen 5 km.
Op deze manier tanken wij al jaren en route in Frankrijk ri. Spanje -Portugal en van het uitgespaarde geld kunnen we lekker een paar keer uit eten gaan.
Of een paar extra overnachtingen in het voor of naseizoen zoals iemand anders het hier eerder omschreef.
Dat sommigen daar anders over denken mbt uitgavenpatroon dat is aan hun. 200€ + is voor ons wel veel geld. En dat kunnen we maar 1x uitgeven.
Allereerst geef ik je groot gelijk om goedkoper te tanken als die mogelijkheid er is. Zeker als je zoveel liter brandstof nodig hebt voor je doel. Gemiddeld 20 ct per liter goedkoper ga je niet halen. Je moet wel elke liter met zo’n groot voordeel rekenen en dat haal je nooit.Bob Diesel schreef: ↑vr 29 sep 2023 08:41Gebruik is onderweg 12/100 = dus 8 x 120 ltr = 960 ltr . Dit met 0,08 cent verschil = € 76,80 verschil![]()
Ga je met 20 cent verschil de liter rekenen
Dan komt die € 200 vlug in zicht
Beetje onaardig om dat zo te stellen, en dan druk ik me nog mild uit.Bob Diesel schreef: ↑vr 29 sep 2023 08:41En ja ,met slechts 3 a 4 weken scheuren naar de costa ,2 inkomens en de ik heb maar 1 x vakantie gedachte/instelling
Dan zal het je worst wezen
Je betaalt tenslotte ook € 5 + voor een speciaal biertje op een terras![]()
Nee onderweg gebruik ik geen google maps.
Bob Diesel schreef: ↑vr 29 sep 2023 09:53Het is id een beetje chargeren
Maar hoe vaak hoor je die kreet niet
Heb maar 1 x vakantie
Ik vermijd de peage snelweg zo veel mogelijk
Heb als beroeps Chauffeur teveel km vangrail gezien
En ja je ziet het
2 grootgrutters 0,14 cent de ltr verschil
Tel uit je winst
Ik rekende met minder
Dit voorbeeld heb ik gebruikt mbt die 200,-€PMT schreef: ↑wo 18 mei 2022 14:32(maar) €200. Ik weet niet of dat cynisch bedoeld is (vandaar maar zo klein), maar dat is voor sommige mensen goed geld.
Voor dat bedrag kampeer ik 11 nachten in het voorseizoen of doe daar in Frankrijk 3x boodschappen voor. Ik heb het niet slecht, maar wat ik kan uitsparen op kosten zal ik niet nalaten.
Ik rijd maar ongeveer 400km op een dag en sta altijd op een camping in een dorp, dus kan altijd goedkoper tanken dan aan de snelweg,