Tol Oostenrijk combinatie > 3.500 kg TMM

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
annemia
Berichten: 69
Lid geworden op: za 18 jun 2011 13:42
Locatie: Groningen

Tol Oostenrijk combinatie > 3.500 kg TMM

Bericht door annemia » zo 15 mei 2022 16:28

Als ik het goed begrepen heb, kun je, als je in Oostenrijk op de tolweg rijdt, met een auto-caravan combinatie waarvan de toegestane maximum massa meer dan 3.500 kg is, niet meer volstaan met een vignet, maar moet je daarvoor een "kastje" aanschaffen.
Wie heeft hier ervaring mee, of gaan we er van uit dat het me de controle hierop wel mee zal vallen?
Kip Greyline 53 TEB met Volvo XC40 T5 AWD

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tol Oostenrijk combinatie > 3.500 kg TMM

Bericht door PD » zo 15 mei 2022 16:37

Je aanname is onjuist, de 3.500 kg betreft uitsluitend het trekkend voertuig.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18152
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tol Oostenrijk combinatie > 3.500 kg TMM

Bericht door deusjevo » zo 15 mei 2022 16:42

Hier staat voertuigen dus ik neem aan alleen als je trekker een MTM van meer dan 3500 kilo heeft?

https://www.austria.info/nl/praktische- ... vignet-tol

Alle voertuigen met een maximaal toegestaan gewicht van meer dan 3,5 ton moeten zijn uitgerust met een zogenaamde GO-Box. Via een microgolfsignaal registreert de GO-Box elke doorgang onder een tolportaal. De EURO-emissieklasse, het aantal afgelegde kilometers en het aantal assen van het voertuig zijn van invloed op de toltarieven, die alleen via de GO-Box kunnen worden betaald. Het is verkrijgbaar bij talrijke verkooppunten. De tol kan zowel vooraf als achteraf worden betaald, en de kosten kunnen ook rechtstreeks met ASFINAG worden verrekend via GO Direkt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

annemia
Berichten: 69
Lid geworden op: za 18 jun 2011 13:42
Locatie: Groningen

Re: Tol Oostenrijk combinatie > 3.500 kg TMM

Bericht door annemia » zo 15 mei 2022 17:28

Hartelijk dank voor de geruststellende woorden. Ik meende ergens ook voertuigcombinaties gelezen te hebben, maar kan dat niet meer terugvinden. Zal dus wel iets anders geweest zijn
Kip Greyline 53 TEB met Volvo XC40 T5 AWD

Plaats reactie

Terug naar “Routes”