Campooz luifel

Plaats reactie
EribaTriton410
Berichten: 99
Lid geworden op: za 7 mei 2022 17:33

Campooz luifel

Bericht door EribaTriton410 » wo 11 mei 2022 18:06

Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met de nieuwe Campooz Caravaning trekking luifel op een Eriba. Om precies te zijn, de Triton 410 uit ‘96.
Waarom vraag ik dit. Wij hebben al meerdere Eriba touring zien staan met dit luifel. Echter de verkoper van onze caravan gaf aan dat er een speciale gemaakt wordt voor de Eriba en dat we even moeten wachten.
Maar als ik het internet moet geloven en de mensen die we gesproken hebben die er een hebben, past deze ook prima.
Wie kan ons daar bij helpen?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36093
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Campooz luifel

Bericht door Chris » wo 11 mei 2022 21:55

Fabrikant bellen misschien???
De Campooz luifels zijn nogal nieuw.
Wel een heel geinig en vernieuwend model. thumbup.gif
Ze zitten in Assen..
Website: https://campooz.com/
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

EribaTriton410
Berichten: 99
Lid geworden op: za 7 mei 2022 17:33

Re: Campooz luifel

Bericht door EribaTriton410 » wo 11 mei 2022 22:32

[re.gif]
Heb ze al een mail gestuurd maar nog geen reactie. Maar heb nu meerdere mensen “gesproken” die aangeven dat het kan. Dus we gaan er een bestellen. Is inderdaad een erg leuke luifel met een prima oppervlak, in het midden 270 cm diep.
Laatst gewijzigd door Trina op wo 11 mei 2022 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Campooz luifel

Bericht door Eefje » zo 30 okt 2022 15:04

[re.gif]
hebben jullie inmiddels deze luifel aangeschaft en ervaren?

wij zagen deze herfstvak ook een eriba touring met deze luifel, maar vlgs mij nog niet te Trekking variant speciaal voor oa Eriba Touring...
(ik ben het vergeten te vragen)

vlgs de website komt hij seizoen 2023....
ik was er erg van gecharmeerd, mss ga ik er volgend jaar een aanschaffen...
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

EribaTriton410
Berichten: 99
Lid geworden op: za 7 mei 2022 17:33

Re: Campooz luifel

Bericht door EribaTriton410 » vr 4 nov 2022 22:12

Excuus voor de late reactie. Ja we hebben hem gekocht, de zijwanden gaan niet want die lopen schuin en doordat de luifel niet afloopt past dat dus niet. Op zich een prima luifel, snel op te zetten maar niet goed strak te krijgen.
Deur van de Triton gaat niet helemaal open. De luifel is laat maar dat is op zich nog prima te doen, ik ben 196, mijn vrouw heeft er helemaal geen last van.
Maar ik denk dat we wel voor de nieuwe gaan kijken.

EribaTriton410
Berichten: 99
Lid geworden op: za 7 mei 2022 17:33

Re: Campooz luifel

Bericht door EribaTriton410 » ma 24 jul 2023 23:27

Kleine aanvulling. Er is een nieuwe luifel, de traveling, speciaal voor caravans met een rechte pees.
Eerste indruk, prima. Oude luifel verkocht en deze gekocht.
Staan er nu een week mee en de eerste regen gehad. En daar gaat het toch weer mis.
Het is simpelweg gewoon een probleem om de oude Eriba af te laten wateren. Uiteraard kan het wel, dan moet je voor elke regenbui de buitenste staanders laten zakken. Maar dat is toch niet wat je verwacht van een vernieuwde luifel die juist gemaakt is voor dit type caravan.
Het ziet er geweldig uit en het staat echt snel. Maar dat vind ik toch echt wel een min puntje van een luifel van dit bedrag.

jancorbak
Berichten: 3
Lid geworden op: do 14 sep 2023 14:29

Re: Campooz luifel

Bericht door jancorbak » do 14 sep 2023 17:09

Wij hebben de Compooz, travelling luifel aan onze Eriba Touring nu een week in gebruik. Prachtige luifel en makkelijk op te zetten. Helemaal tevreden tot de eerste regenbui kwam. Bij de pees stroomde het water omlaag en omdat de luifel zijdelings niet strak gespannen kan worden grote waterzakken. Ik ben nu met de dealer in overleg om de luifel aan te passen. Dat betekent dat voor de linker en de rechter dakdrager lussen aan het luifeldak aangebracht moeten worden zodat de luifel met de dwarse dakdragers strak gespannen kan worden. Ook moet de luifel worden voorzien van een strook die over het opzetstuk voor de waterafvoer kan worden geplaatst zodat er een goede waterafvoer komt.
De dealer geeft aan dat er geen klachten bekend zijn.
Als je klachten hebt meld dat dan bij de dealer. In de basis is het een prachtige luifel welke helaas nog wel een paar ontwerpfouten heeft.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Campooz luifel

Bericht door EricS » do 14 sep 2023 18:39

Wat vreemd...en jammer voor jullie.
Al contact gezocht met Campooz zelf ? Zullen toch zelf ook aan productverbetering willen doen...

Zag op site foto, dus ondanks verhoging krijg je zakken in het doek ? Dan klopt er in de basis iets niet lijkt het.
Succes met oplossen.Afbeelding
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Campooz luifel

Bericht door Eefje » di 19 sep 2023 09:35

bedankt voor jullie ervaringen, ik was erg gecharmeerd van het nieuwe model en met die verhoogde middenstok (foto eric) leek het me wel wat, maar voor nu hou ik het even bij onze isabella shadow met zijwanden.... aflower.gif
succes met oplossen! ik denk dat contact met campooz ook goed kan zijn voor evt oplossingen! thumbup.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Campooz luifel

Bericht door BertJan » di 19 sep 2023 19:44

dit model is bij de caravan ook te spannen, je moet alleen een trap clip klem erop plaatsen, en afspannen het zou mooier zijn als campooz zoiets mee zou leveren.
https://www.vahb.nl/nl/artnr/7691014

jancorbak
Berichten: 3
Lid geworden op: do 14 sep 2023 14:29

Campooz Travelling luifel

Bericht door jancorbak » wo 28 feb 2024 19:26

Onze Campooz Travelling luifel is op ons verzoek door Campooz aangepast. Er zijn nu lussen aangebracht aan de luifel waar de dakdragers doorheen lopen zodat de luifel zijdelings kan worden gespannen. Het spannen van het dak is dus opgelost.
Door mij was ook voorgesteld om naar het voorbeeld van de Walker voortent bij de pees een plastic strook aan te brengen die over het witte opzetstuk op de peesrail wordt geslagen zodat er geen waterlekkage via de pees kan plaatsvinden. Dit vindt Campooz echter overbodig omdat volgens hen alleen het opzetstuk al voldoende is om inwateren te voorkomen.
Het is jammer dat Campooz deze modificatie niet wil aanbrengen. Nu is deze (dure) luifel niet geschikt voor gebruik aan de Eriba Touring bij regen.
Ik heb de luifel weer teruggebracht bij de dealer en heb het aankoopbedrag teruggekregen. Dat is dus wel een pluspunt.
Wij gebruiken de Walker voortent zonder zijwanden nu maar als luifel en tijdens het trekken de Isabella shadow met één zijwand.

Marcel-
Berichten: 55
Lid geworden op: za 18 jul 2015 12:50
Locatie: Rijswijk

Re: Campooz luifel

Bericht door Marcel- » ma 4 mar 2024 08:25

[re.gif]

Ik heb net een nieuwe Campooz Travelling voor mijn Eriba besteld.
Hoop er geen spijt van te krijgen.

Is het echt zo erg met deze luifel tijdens de regen ?

alexbeachy
Berichten: 16
Lid geworden op: do 2 nov 2023 12:19

Re: Campooz luifel

Bericht door alexbeachy » ma 4 mar 2024 15:21

Nou heb er gisteren mee lopen worstelen op onze Beachy.
Was niet echt blij.
Die van ons heeft best veel losse stokken terwijl die op het instructie filmpje vast zaten.
Had toch beter moeten opletten toen ik hem vorig jaar heb gekozen.

Kreeg een beetje het gevoel van onze eerste vouwwagen.
Dat was ook meer een bouwwagen. ;)

Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk



jancorbak
Berichten: 3
Lid geworden op: do 14 sep 2023 14:29

Re: Campooz luifel

Bericht door jancorbak » wo 20 mar 2024 07:14

Ook na de aanpassingen heb ik er geen vertrouwen dat de Travelling luifel bij regen voldoet. Ik ben blij dat Campooz de luifel terugname. Ook ben ik benieuwd of de aanpassingen bij de nieuwe luifel zijn doorgevoerd en hoe of hij bij regen voldoet.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11135
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Campooz luifel

Bericht door dieseltijger » wo 20 mar 2024 08:32

Jammer. Ik vond het echt een leuke luifel (ik weet niet of het de travelling uitvoering was). Beetje a la Walker. Heb het niet aangeschaft omdat onze voortent volstaat, en ik voor quick & dirty met een party tent ga lopen experimenteren (lamperen is experimenteren, uitproberen en improviseren immers).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Campooz luifel

Bericht door EricS » wo 20 mar 2024 09:12

Ik zal mijn dochter eens vragen...ze loopt sinds gister stage bij Campooz....prachtig (en sociaal) bedrijf.

Ze is nauwelijks 15...zal de vraag toch maar niet stellen

Verstuurd vanaf mijn S21 FE met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”