Afdichten onderkant stacaravan

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
FCSlunt
Berichten: 3
Lid geworden op: di 10 mei 2022 21:19

Afdichten onderkant stacaravan

Bericht door FCSlunt » wo 11 mei 2022 14:04

Beste mede-forummers,

Ik ben op zoek naar een oplossing om de onderkant van mijn stacaravan af te dichten. Met hout afdichten is denk ik wat te duur. Heeft iemand misschien een voordeligere oplossing? Het moet er wel een beetje fatsoenlijk uitzien.

Hoor graag jullie suggesties.
WhatsApp Image 2022-05-11 at 2.02.24 PM.jpeg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Afdichten onderkant stacaravan

Bericht door Chris » wo 11 mei 2022 14:14

Kunststof golfplaat wellicht?
Rot ook niet... her en der een paaltje d'r achter en wat schroefjes en klaar is FCSlunt. mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Afdichten onderkant stacaravan

Bericht door Ab » wo 11 mei 2022 15:56

Het beste wat je kunt doen, is 40, 50 of 60 mm stalen sandwich wandpaneel gebruiken. Hoe dikker, hoe beter.
Vaak voor niks of heel voordelig als afvalstukken te verkrijgen bij montagebedrijven van industrie hallen.
Het roest nooit, en isoleert de onderkant van de caravan ook nog eens uitstekend. Geen of veel minder last van bevriezing van onderlopende waterleiding en afvoer, en bij wintergebruik veel minder stookkosten.
Met wat geluk vind je ook nog een kleur die je mooi vindt.
Is ook makkelijk op maat te zagen met een handcirkelzaag met een geschikt blad erin.
Slijpen kan ook, maar dan moet je het materiaal (naast de snede) aan beide kanten afdekken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Afdichten onderkant stacaravan

Bericht door Knaus440 » wo 11 mei 2022 18:06

Ik heb onze onderkant van de willerby dicht gemaakt met 15 cm dik piepschuim en afgewerkt met zgn damwand profiel. Platen van 1 a 1 1/2 mm dik plaat. Restandplaten bij een bouwbedrijf van 122bij 244. Een elektrische knabbelschaar gekocht.
Ik moest lengte van 1050 cm bij 370 cm knippen.
Voor nog geen 150 euro aan materialen.
En knabbelschaar er bij. De elektrische knabbels haar was een heerlijk hulpmiddel. Geen zagen maar razendsnel knippen/knabbelen.
De knabbelschaar is nog te koop, kan 2 mm dik metaal prima knabbelen/knippen.
Stuur maar pm als je belangstelling hebt.


Oja vergeet niet voor ventilatie te zorgen pnder de stacaravan, roosters die open en dicht kunnen dus!!!!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”